Alians Renault-Nissan instaluje wraz z partnerskimi firmami 90 nowych stacji ładowania samochodów elektrycznych w regionie paryskim na szczyt COP21.
90 nowych stacji do ładowania prądem pochodzącym ze źródeł o niskiej emisji dwutlenku węgla zapewni zasilanie 200 samochodów elektrycznych, dostarczonych przez Alians Renault-Nissan na potrzeby konferencji w sprawie zmian klimatu – COP21.
Zapewniające przewóz wahadłowy elektryczne samochody przejadą w ciągu dwóch tygodni szczytu co najmniej 400 tys. km, nie zużywając ani jednej kropli paliwa.
Większość najlepiej zlokalizowanych stacji nie zostanie zdemontowana po zakończeniu szczytu i będzie ogólnodostępna.
Alians Renault-Nissan zainstaluje w Paryżu i okolicach 90 nowych stacji do ładowania samochodów elektrycznych na potrzeby światowego szczytu klimatycznego COP21.
Przedsięwzięcie to zostanie zrealizowane we współpracy z firmami EDF, Schneider Electric, Aéroports de Paris, urzędem miasta Paryż i francuskimi kolejami SNCF.
Schneider Electric dostarczy nieodpłatnie ok. 100 stacji ładowania. Umożliwią one zasilanie 200 samochodów elektrycznych, które zapewnią dowóz wahadłowy negocjatorom, delegatom i dziennikarzom obecnym na konferencji. Na 21. Konferencję Stron (COP21) Ramowej Konwencji Narodów Zjednoczonych w sprawie Zmian Klimatu, która będzie się odbywała od 30 listopada do 11 grudnia br. ma przybyć ponad 20 tys. uczestników akredytowanych przez Narody Zjednoczone, pochodzących ze 195 krajów.
COP21 jest dla nas zachętą do podjęcia działań w celu ograniczenia skutków zmian klimatycznych, a w szczególności ocieplenia planety na skutek indywidualnych środków transportu – oświadczył Carlos Ghosn, prezes Aliansu Renault-Nissan. – Samochody elektryczne są jedynym istniejącym środkiem transportu – praktycznym i przystępnym – który pozwala stawić czoła wyzwaniom dotyczącym ochrony środowiska, jakie stoją przed światem. Każde miasto lub państwo, które poważnie traktuje ochronę środowiska powinno rozwijać infrastrukturę niezbędną do funkcjonowania samochodów elektrycznych – dodał szef Aliansu.
Stacje standardowego i szybkiego ładowania będą zasilane prądem pochodzącym z odnawialnych lub niskoemisyjnych źródeł energii, dostarczonym przez EDF. Umożliwią one flocie Aliansu Renault-Nissan przejechanie ponad 400 tys. km w ciągu dwóch tygodni. Naładowanie akumulatora od 0 do 80% będzie zajmowało zaledwie ok. 30 minut.
Samochody elektryczne mogą być zasilane energią elektryczną dostępną w sieci energetycznej, pochodzącą z każdego źródła – wodną, słoneczną lub wiatrową.
W miarę zmniejszania zależności poszczególnych państw od paliw kopalnych i większego wykorzystania odnawialnych źródeł energii, samochody elektryczne stają coraz lepszym rozwiązaniem w skutecznej walce z ociepleniem klimatycznym.
Niski ślad węglowy
Stacje ładowania zainstalowane w regionie paryskim z okazji szczytu COP21 będą zasilane energią ze źródeł o niskim śladzie węglowym. We francuskiej sieci energetycznej jest dostępny prąd o bardzo niskiej średniej emisji CO2/kWh. W 2014 r. wyniosła ona poniżej 40 g, przy średniej dla Europy na poziomie 325 g/kWh. W ubiegłym roku ok. 19% wyprodukowanej we Francji energii elektrycznej pochodziło z odnawialnych źródeł energii.
EDF wspiera rozwój samochodów elektrycznych, które stanową podstawowy sposób na zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza w miastach. EDF produkuje we Francji w znacznym stopniu bezemisyjną energię elektryczną, co pozwala na znaczne zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych i zwiększa korzystny bilans ekologiczny środków transportu nowej generacji – wyjaśnia Jean-Bernard Lévy, prezes EDF.
Ponadto EDF kompensuje rezydualną emisję CO2 za pomocą certyfikatów emisji uzyskanych dzięki udziałowi firmy w projektach certyfikowanych przez ONZ. Flota elektrycznych samochodów Aliansu będzie więc zasilana całkowicie bezemisyjną energią elektryczną.
14 z 27 stacji szybkiego ładowania nie zostanie zdemontowanych po konferencji. Będą one przekazane do publicznego użytku, w tym 2 stacje na lotnisku Roissy Charles de Gaulle, 2 na paryskiej obwodnicy i 1 na lotnisku w Orly.
Francja dysponuje już siecią ok. 10 tys. stacji standardowego i szybkiego ładowania. Sam tylko region paryski liczy ponad 4.000 stacji i jest jednym z najlepiej „zelektryfikowanych” miast w Europie.
ALIANS RENAULT-NISSAN
Alians Renault-Nissan opiera się na strategicznej współpracy pomiędzy francuskim koncernem Renault (z siedzibą w Paryżu) a japońskim koncernem Nissan (Jokohama). Samochody Aliansu stanowią ponad 10% sprzedawanych na świecie pojazdów. Utworzony w 1999 roku Alians Renault-Nissan sprzedał w 2014 roku 8,5 miliona samochodów w niemal 200 krajach. Podpisał także szereg porozumień o współpracy strategicznej z różnymi producentami, takimi jak niemiecki Daimler, japoński Mitsubishi Motors, chiński Dongfeng czy hinduski Ashok Leyland. Jest również większościowym akcjonariuszem joint venture kontrolującej Awtowaz, rosyjskiego producenta samochodów Łada.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze