Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Używany Peugeot 508 Kombi I kontra Citroën C4 Picasso I generacji. Który lepszy?

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2025-02-23
w Wiadomości, Różne
Czas czytania 7 minut
3.9k
A A
18
citroen c4 picasso 4 scaled Wiadomości

Używany samochód dla rodziny powinien być wygodny, komfortowy i oszczędny. Które z tych dwóch aut będzie lepsze, Peugeot 508 Kombi I czy Citroën C4 Picasso I generacji? Pod maską obu samochodów można wybrać podobny zestaw silników, wśród których znakomicie sprawdza się legendarny HDi.

W świecie motoryzacji każdy model wyróżnia się nie tylko stylem, ale również proporcjami, które determinują komfort jazdy i funkcjonalność pojazdu. Peugeot 508 I generacji w wersji kombi charakteryzuje się imponującą długością, wynoszącą około 4,8 metra. Elegancka sylwetka nie tylko podkreśla dynamiczny charakter auta a długość przekłada się na zwiększoną przestrzeń ładunkową, co jest szczególnie ważne dla miłośników praktycznych rozwiązań. W porównaniu do lwa, Citroën C4 Picasso I generacji mierzy około 4,5 metra. Krótsza forma tego modelu ułatwia manewrowanie w miejskim ruchu, co stanowi istotną zaletę dla kierowców ceniących kompaktowość, bo zwrotność obu aut jest podoba (11,7m C4 Picasso vs 11,9m Peugeot 508 SW).

Peugeot 408 – reklama

peugeot 508 sw 2 scaled Wiadomości

Pod względem szerokości obie propozycje prezentują się niemal równorzędnie. Peugeot 508 ma 1,85 metra, Citroën C4 Picasso, mierzący około 1,83 metra, nieznacznie ustępuje Peugeotowi, ale ta różnica jest praktycznie niezauważalna w codziennej eksploatacji a na pewno w środku. Oba pojazdy oferują wystarczającą przestrzeń dla pasażerów, co przekłada się na komfort podróżowania.

Wysokość to jedna z cech, która wyraźnie różnicuje oba modele. Peugeot 508 SW I generacji wyróżnia się niską, opływową linią, osiągając około 1,45 metra wysokości. Taka sylwetka nadaje mu sportowego charakteru i sprzyja aerodynamicznym właściwościom – mniejszemu zużyciu paliwa ale głównie na trasie. Z kolei Citroën C4 Picasso I generacji stawia na przestronność – jego wysokość wynosi około 1,64 metra. Wyższe nadwozie nie tylko poprawia widoczność na drodze, ale również zapewnia więcej miejsca w kabinie, co docenią zwłaszcza rodziny i osoby ceniące komfort podczas dłuższych podróży.

peugeot 508 sw 4 scaled Wiadomości
Zegary w Peugeot 508 SW są klasyczne i bardzo eleganckie

Rozstaw osi to kolejny istotny wymiar wpływający na przestrzeń jazdy. Peugeot 508 dysponuje dłuższym rozstawem osi, co przekłada się na większą przestrzeń w tylnej części kabiny. Dzięki temu pasażerowie mają teoretycznie więcej miejsca na nogi, co jest istotne podczas długich tras. Citroën C4 Picasso, mimo mniejszego rozstawu osi, rekompensuje to przemyślanym układem wnętrza i wyższym dachem. Rozwiązanie to sprawia, że wnętrze wydaje się bardziej przestronne i funkcjonalne, co jest ważne zwłaszcza w segmencie MPV.

citroen c4 picasso 1 2 scaled Wiadomości
Sterowanie klimatyzacją w C4 Picasso jest w rogach samochodu z przodu

Zobacz ogłoszenia o sprzedaży używanego C4 Picasso 

Wrażenie przestronności – wygrywa Citroën

Kluczowe różnice nie są jednak w wymiarach. Pomimo, że C4 Picasso jest teoretycznie nieco mniejszy pod względem wymiarów, nie czuć tego w kabinie. Imponuje wrażeniem przestronności, szczególnie nad głową, a sprzyjają temu potężne powierzchnie szklane – nie na darmo w czasie premiery był nazywany Visiovanem. Z przodu mamy dwa wygodne fotele natomiast z tyłu trzy indywidualne siedzenia, nieco mniejsze, ale nadal wygodne nadal dla dorosłych.

citroen c4 picasso 2 scaled Wiadomości
Projekt C4 Picasso to nowoczesność i awangarda

Komfort też po stronie C4 Picasso. Różnica jest ogromna

Najważniejsza różnica w obu samochodach to komfort jazdy. Peugeot 508 SW I generacji nastawiony jest na szybszą, sportową jazdę a jego zawieszenie to wyraźny ukłon w stronę miłośników niemieckich rozwiązań. Sztywno, twardo, jak kto woli. Wrażenie jest jeszcze większe, kiedy przesiądziesz się z 508 do C4 Picasso – wtedy komfort jazdy Citroëna staje się oczywisty. Zawieszenie ma dłuższy skok, przyjemnie amortyzuje nierówności a różnica jest ogromna, bardzo wyraźnie odczuwalna.

Bagażnik większy w Peugeot 508

Ponad 600 litrów w Peugeot 508 SW i około 500 litrów w C4 Picasso. Pod względem bagażnika lew będzie zdecydowanie lepszy a różnica jest widoczna. Z drugiej strony C4 Picasso ma więcej przestrzeni w samej kabinie i szczególnie schowki mogą być tutaj istotnym atutem właśnie za tym modelem.

peugeot 508 sw 1 scaled Wiadomości
Elegancka sylwetka Peugeot 508 może się podobać. Jest ponadczasowa

Jakość materiałów wykończeniowych nieco lepsza w Peugeot 508 SW

Z perspektywy materiałów wykończeniowych Peugeot 508 I SW jest lepszym wyborem. Nie są to spore różnice, ale zarówno eleganckie zegary jak i deska rozdzielcza robią w nim znakomite wrażenie. Citroën ma za to bardziej praktyczne wnętrze, w pierwszej generacji C4 Picasso ilość schowków to czysta motoryzacyjna poezja, szczególnie że są choćby dwa spore właśnie w desce rozdzielczej.

citroen c4 picasso 3 scaled Wiadomości
Na wakacyjne podróże przewagą C4 Picasso jest znakomity widok z kabiny. Warto ubezpieczyć szyby – przednia jest ogromna i kosztowna

Zużycie paliwa i znakomite silniki HDi

Pod maską obu samochodów można spotkać znane i cenione silniki HDi o różnych mocach. W mieście spalanie, przy wyborze tej samej jednostki napędowej, będzie podobne, natomiast 508 SW spali mniej na trasie – jest niższy i ma znacznie bardziej opływową sylwetkę.

peugeot 508 sw 1 2 scaled Wiadomości

Co wybrać dla rodziny ?

Eleganckie kombi z ponadczasowym kształtem to zdecydowanie Peugeot 508 SW. Jest elegancki, szczególnie w kolorze czarnym robi spore wrażenie. Z kolei C4 Picasso będzie naprawdę dobrym wyborem dla rodziny z dzieciakami – praktyczność, schowki, wygodne wsiadanie no i komfort jazdy, którego akurat w 508 I generacji nie znajdziemy, bo to kombi jest zawieszone dość sztywno. Ja osobiście optowałbym za C4 Picasso – czynnikiem decydującym byłby komfort jazdy, dużo lepszy w tym aucie. Z drugiej strony 508 SW jest np. lepiej wyciszony przy większych prędkościach

peugeot 508 sw 1 3 scaled Wiadomości
W wersji kombi 508 SW przekonuje bagażnikiem

Zobacz ogłoszenia sprzedaży używanego Peugeot 508 SW I

Czy jest jakiś lepszy wybór? Cóż, C4 Picasso I generacji może przegrać w zasadzie tylko z C4 Picasso II generacji, chociaż ten drugi nie ma już tylu schowków (oszczędności producenta). Oba auta będą znakomite w roli pojazdu uniwersalnego dla rodziny.

Na koniec warto dodać, że 508 to samochód klasy średniej a jego ceny są nieco wyższe niż C4 Picasso. Rozsądne egzemplarze zaczynają się od 35 tysięcy zł.


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

citroen c4 picasso 5 scaled Wiadomościcitroen c4 picasso 4 scaled Wiadomościcitroen c4 picasso 3 scaled Wiadomościcitroen c4 picasso 2 scaled Wiadomościcitroen c4 picasso 1 2 scaled Wiadomościpeugeot 508 sw 4 scaled Wiadomościpeugeot 508 sw 2 scaled Wiadomościpeugeot 508 sw 1 scaled Wiadomościpeugeot 508 sw 1 2 scaled Wiadomościpeugeot 508 sw 1 3 scaled Wiadomości
2.6 9 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

andre citroen Wiadomości

André Citroën już mając 17 lat pokazał niezwykłe cechy charakteru. Śmiały, inteligentny i pomysłowy

2025-11-17
citroen ami golf edition Wiadomości

Francuski dealer Citroëna chce stworzyć wyjątkowego AMI „Golf Edition”

2025-11-16

Stellantis Vigo czeka na odbicie rynku aut elektrycznych. Fabryka wykorzystuje 1/3 swoich mocy produkcyjnych

2025-11-16

Citroën C5 Aircross, Peugeot 3008 i DS 7 Crossback: wycofanie 2.0 HDi było poważnym błędem Stellantis

2025-11-16
Tagi: PeugeotCitroenC4 Picassoużywane508
Udostepnij1443Tweet902Udostepnij253
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
18 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Wiadomości

    Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

    3454 udostępnienia
    Udostepnij 1382 Tweet 864
  • To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

    3479 udostępnienia
    Udostepnij 1392 Tweet 870
  • Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

    2333 udostępnienia
    Udostepnij 933 Tweet 583
  • To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    5187 udostępnienia
    Udostepnij 2075 Tweet 1297

Testy samochodów

01. Miejski test Peugeota 308 1.2 PureTech 130 Allure EAT6 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 1.2 PureTech 130 Allure+ EAT6 do miasta i na wycieczkę. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-10-10
peugeot partner tepee 2009 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot Partner Tepee 1.6 HDi 110 KM – samochód uniwersalny. Mało pali, sprawnie jeździ. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2009-09-01
dacia duster iii lpg eco g 100 sleep pack sposob na tanie podrozowanie i biwakowanie 001 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Duster III LPG Eco-G 100 Sleep Pack – sposób na tanie podróżowanie i biwakowanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2024-12-29
05 dacia logan n2 22 1 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Logan 1.6 87 KM 2006 – duży samochód, tani w naprawach i utrzymaniu. Opinie, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-07-26
Test używanego: Dacia Sandero Stepway
Testy

Test: używana Dacia Sandero Stepway i 100.000 km z silnikiem 0.9 TCe. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-01-15

Najnowsze komentarze

  • RRR - Test: Nowy Renault Austral Full Hybrid 200 KM oraz Espace Full Hybrid 200 KM. Aż 1100 km zasięgu
  • Rafał - Czy nowe Renault Twingo 2026 naprawdę przekona klientów? Pułapki mody retro
  • Anonim - To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025
  • Kulson - Francuscy dziennikarze przetestowali DS N°8 na autostradzie. Czy naprawdę przejedzie ponad 500 km?
  • Bodzio - Nowy komfortowy elektryczny SUV Citroën C5 Aircross Comfort Range już w polskich salonach
  • Roman - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu
  • Anonimowo - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu

Zobacz też

Anna Dereszowska testuje Nowe Renault Captur

Opel Kadett E: mistrz aerodynamiki kończy 40 lat

Trina Solar partnerem Renault F1 Team

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
18
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz