Używany samochód dla rodziny powinien być wygodny, komfortowy i oszczędny. Które z tych dwóch aut będzie lepsze, Peugeot 508 Kombi I czy Citroën C4 Picasso I generacji? Pod maską obu samochodów można wybrać podobny zestaw silników, wśród których znakomicie sprawdza się legendarny HDi.
W świecie motoryzacji każdy model wyróżnia się nie tylko stylem, ale również proporcjami, które determinują komfort jazdy i funkcjonalność pojazdu. Peugeot 508 I generacji w wersji kombi charakteryzuje się imponującą długością, wynoszącą około 4,8 metra. Elegancka sylwetka nie tylko podkreśla dynamiczny charakter auta a długość przekłada się na zwiększoną przestrzeń ładunkową, co jest szczególnie ważne dla miłośników praktycznych rozwiązań. W porównaniu do lwa, Citroën C4 Picasso I generacji mierzy około 4,5 metra. Krótsza forma tego modelu ułatwia manewrowanie w miejskim ruchu, co stanowi istotną zaletę dla kierowców ceniących kompaktowość, bo zwrotność obu aut jest podoba (11,7m C4 Picasso vs 11,9m Peugeot 508 SW).
Pod względem szerokości obie propozycje prezentują się niemal równorzędnie. Peugeot 508 ma 1,85 metra, Citroën C4 Picasso, mierzący około 1,83 metra, nieznacznie ustępuje Peugeotowi, ale ta różnica jest praktycznie niezauważalna w codziennej eksploatacji a na pewno w środku. Oba pojazdy oferują wystarczającą przestrzeń dla pasażerów, co przekłada się na komfort podróżowania.
Wysokość to jedna z cech, która wyraźnie różnicuje oba modele. Peugeot 508 SW I generacji wyróżnia się niską, opływową linią, osiągając około 1,45 metra wysokości. Taka sylwetka nadaje mu sportowego charakteru i sprzyja aerodynamicznym właściwościom – mniejszemu zużyciu paliwa ale głównie na trasie. Z kolei Citroën C4 Picasso I generacji stawia na przestronność – jego wysokość wynosi około 1,64 metra. Wyższe nadwozie nie tylko poprawia widoczność na drodze, ale również zapewnia więcej miejsca w kabinie, co docenią zwłaszcza rodziny i osoby ceniące komfort podczas dłuższych podróży.

Rozstaw osi to kolejny istotny wymiar wpływający na przestrzeń jazdy. Peugeot 508 dysponuje dłuższym rozstawem osi, co przekłada się na większą przestrzeń w tylnej części kabiny. Dzięki temu pasażerowie mają teoretycznie więcej miejsca na nogi, co jest istotne podczas długich tras. Citroën C4 Picasso, mimo mniejszego rozstawu osi, rekompensuje to przemyślanym układem wnętrza i wyższym dachem. Rozwiązanie to sprawia, że wnętrze wydaje się bardziej przestronne i funkcjonalne, co jest ważne zwłaszcza w segmencie MPV.

Zobacz ogłoszenia o sprzedaży używanego C4 Picasso
Wrażenie przestronności – wygrywa Citroën
Kluczowe różnice nie są jednak w wymiarach. Pomimo, że C4 Picasso jest teoretycznie nieco mniejszy pod względem wymiarów, nie czuć tego w kabinie. Imponuje wrażeniem przestronności, szczególnie nad głową, a sprzyjają temu potężne powierzchnie szklane – nie na darmo w czasie premiery był nazywany Visiovanem. Z przodu mamy dwa wygodne fotele natomiast z tyłu trzy indywidualne siedzenia, nieco mniejsze, ale nadal wygodne nadal dla dorosłych.

Komfort też po stronie C4 Picasso. Różnica jest ogromna
Najważniejsza różnica w obu samochodach to komfort jazdy. Peugeot 508 SW I generacji nastawiony jest na szybszą, sportową jazdę a jego zawieszenie to wyraźny ukłon w stronę miłośników niemieckich rozwiązań. Sztywno, twardo, jak kto woli. Wrażenie jest jeszcze większe, kiedy przesiądziesz się z 508 do C4 Picasso – wtedy komfort jazdy Citroëna staje się oczywisty. Zawieszenie ma dłuższy skok, przyjemnie amortyzuje nierówności a różnica jest ogromna, bardzo wyraźnie odczuwalna.
Bagażnik większy w Peugeot 508
Ponad 600 litrów w Peugeot 508 SW i około 500 litrów w C4 Picasso. Pod względem bagażnika lew będzie zdecydowanie lepszy a różnica jest widoczna. Z drugiej strony C4 Picasso ma więcej przestrzeni w samej kabinie i szczególnie schowki mogą być tutaj istotnym atutem właśnie za tym modelem.

Jakość materiałów wykończeniowych nieco lepsza w Peugeot 508 SW
Z perspektywy materiałów wykończeniowych Peugeot 508 I SW jest lepszym wyborem. Nie są to spore różnice, ale zarówno eleganckie zegary jak i deska rozdzielcza robią w nim znakomite wrażenie. Citroën ma za to bardziej praktyczne wnętrze, w pierwszej generacji C4 Picasso ilość schowków to czysta motoryzacyjna poezja, szczególnie że są choćby dwa spore właśnie w desce rozdzielczej.

Zużycie paliwa i znakomite silniki HDi
Pod maską obu samochodów można spotkać znane i cenione silniki HDi o różnych mocach. W mieście spalanie, przy wyborze tej samej jednostki napędowej, będzie podobne, natomiast 508 SW spali mniej na trasie – jest niższy i ma znacznie bardziej opływową sylwetkę.
Co wybrać dla rodziny ?
Eleganckie kombi z ponadczasowym kształtem to zdecydowanie Peugeot 508 SW. Jest elegancki, szczególnie w kolorze czarnym robi spore wrażenie. Z kolei C4 Picasso będzie naprawdę dobrym wyborem dla rodziny z dzieciakami – praktyczność, schowki, wygodne wsiadanie no i komfort jazdy, którego akurat w 508 I generacji nie znajdziemy, bo to kombi jest zawieszone dość sztywno. Ja osobiście optowałbym za C4 Picasso – czynnikiem decydującym byłby komfort jazdy, dużo lepszy w tym aucie. Z drugiej strony 508 SW jest np. lepiej wyciszony przy większych prędkościach

Zobacz ogłoszenia sprzedaży używanego Peugeot 508 SW I
Czy jest jakiś lepszy wybór? Cóż, C4 Picasso I generacji może przegrać w zasadzie tylko z C4 Picasso II generacji, chociaż ten drugi nie ma już tylu schowków (oszczędności producenta). Oba auta będą znakomite w roli pojazdu uniwersalnego dla rodziny.
Na koniec warto dodać, że 508 to samochód klasy średniej a jego ceny są nieco wyższe niż C4 Picasso. Rozsądne egzemplarze zaczynają się od 35 tysięcy zł.
Najnowsze komentarze