Jednostka napędowa PureTech o pojemności 1.2 litra zdobyła tytuł Silnika Roku 2017 (Engine of the Year 2017). Wyróżnienie przyznano podczas 18. edycji konkursu, która odbyła się w Stuttgarcie.
3-cylindrowy silnik PureTech o pojemności 1.2 został zaprezentowany w 2014 roku i jest produkowany w fabryce w Douvrin we Francji oraz w Xiang Yang w Chinach. Ze względu na duże zapotrzebowanie, jeszcze pod koniec tego roku, Grupa PSA rozpocznie montaż jednostki także w zakładzie w Trémery we Francji. Do tej pory wyprodukowano 850 tys. egzemplarzy 1.2 PureTech. Koncern przewiduje, że do 2019 roku, liczba ta osiągnie 1 mln.
1.2 PureTech, który jest dostępny w wersjach o mocy 110 i 130 KM został doceniony przez międzynarodowe jury. Eksperci kolejny raz przyznali temu napędowi nagrodę Silnika Roku (Engine of the Year) w kategorii jednostek benzynowych o pojemności od 1 do 1.4 litra.
Jednostka okazała się dużym sukcesem dla producenta. Znajduje się w ponad 90 wersjach samochodów, w 70 krajach. Została wykorzystana w dwóch najnowszych modelach, które okazały się komercyjnym sukcesem, a mianowicie w Peugeocie 3008 oraz Citroenie C3. 1.2 PureTech, znajdziemy także w innych modelach francuskiego koncernu m.in. w Citroenie C4 Cactus, Peugeocie 208, 308, oraz nowym SUV-ie 5008. 1.2 PureTech stanowi 1/3 wszystkich silników PSA na rynku europejskim.
W 2017 roku silnik przejdzie kilka zmian. Grupa PSA zapowiada, że spalanie zostanie zmniejszone o nawet 4 proc. przy jednoczesnym wzroście osiągów. Wprowadzony zostanie filtr cząstek stałych (GPF- Gasoline Particulate Filter), który ma na celu redukcję emisji spalin o ponad 75 proc. Jest to efekt ustanowienia nowych standardów emisji w Europie i Chinach przeznaczonych na rok 2020.
„Otrzymanie tej nagrody, potwierdza wyjątkową jakość i wydajność naszych jednostek benzynowych. Kontynuujemy optymalizację naszych silników spalinowych, aby były bardziej wydajne i przyjazne dla środowiska, co pomoże nam w sprostaniu wyzwaniom transformacji energii” – skomentował zdobycie nagrody, Christian Chapelle, vice prezes działu jednostek napędowych oraz inżynierii podwozi w Grupie PSA.
Najnowsze komentarze