sobota, 21 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

1.2 PureTech z nagrodą „Silnik Roku 2017”

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2017-06-22
w Citroen, Peugeot, PSA, Wiadomości
Czas czytania 2 minut
781 41
255
704
UDOSTĘPNIEŃ
2.3k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?

Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję

Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce

Jednostka napędowa PureTech o pojemności 1.2 litra zdobyła tytuł Silnika Roku 2017 (Engine of the Year 2017). Wyróżnienie przyznano podczas 18. edycji konkursu, która odbyła się w Stuttgarcie.

3-cylindrowy silnik PureTech o pojemności 1.2 został zaprezentowany w 2014 roku i jest produkowany w fabryce w Douvrin we Francji oraz w Xiang Yang w Chinach. Ze względu na duże zapotrzebowanie, jeszcze pod koniec tego roku, Grupa PSA rozpocznie montaż jednostki także w zakładzie w Trémery we Francji. Do tej pory wyprodukowano 850 tys. egzemplarzy 1.2 PureTech. Koncern przewiduje, że do 2019 roku, liczba ta osiągnie 1 mln.

1.2 PureTech, który jest dostępny w wersjach o mocy 110 i 130 KM został doceniony przez międzynarodowe jury. Eksperci kolejny raz przyznali temu napędowi nagrodę Silnika Roku (Engine of the Year) w kategorii jednostek benzynowych o pojemności od 1 do 1.4 litra.

Jednostka okazała się dużym sukcesem dla producenta. Znajduje się w ponad 90 wersjach samochodów, w 70 krajach. Została wykorzystana w dwóch najnowszych modelach, które okazały się komercyjnym sukcesem, a mianowicie w Peugeocie 3008 oraz Citroenie C3. 1.2 PureTech, znajdziemy także w innych modelach francuskiego koncernu m.in. w Citroenie C4 Cactus, Peugeocie 208, 308, oraz nowym SUV-ie 5008. 1.2 PureTech stanowi 1/3 wszystkich silników PSA na rynku europejskim.

W 2017 roku silnik przejdzie kilka zmian. Grupa PSA zapowiada, że spalanie zostanie zmniejszone o nawet 4 proc. przy jednoczesnym wzroście osiągów. Wprowadzony zostanie filtr cząstek stałych (GPF- Gasoline Particulate Filter), który ma na celu redukcję emisji spalin o ponad 75 proc. Jest to efekt ustanowienia nowych standardów emisji w Europie i Chinach przeznaczonych na rok 2020.

 „Otrzymanie tej nagrody, potwierdza wyjątkową jakość i wydajność naszych jednostek benzynowych. Kontynuujemy optymalizację naszych silników spalinowych, aby były bardziej wydajne i przyjazne dla środowiska, co pomoże nam w sprostaniu wyzwaniom transformacji energii” – skomentował zdobycie nagrody, Christian Chapelle, vice prezes działu jednostek napędowych oraz inżynierii podwozi w Grupie PSA.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 20830083085008C3C4 CactusCitroenPeugeotPSA
Udostepnij282Tweet176Udostepnij49
Poprzedni

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 25/2017

Następny

Ogólnopolski Zlot Użytkowników Renault 2017

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Ogólnopolski Zlot Użytkowników Renault 2017

Aplikacja Free2Move teraz we Francji i Hiszpanii

Peugeot na Astana 2017 International Exhibition

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
255 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Roman - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Roman - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Porto - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.
  • Krzysztof Gregorczyk - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Klic - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Łopel - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta
  • R70 - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • Arek - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję
  • Citroën 2CV Ghan-1 – lekki samochód rozpoznawczy z działkiem i karabinem maszynowym
  • Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce
  • Używany Renault Kangoo I – budżetowy kombivan dla rodziny i do pracy. Duży bagażnik i komfort jazdy
  • Dacia Duster to najtańszy SUV w utrzymaniu według ADAC
  • Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Citroën Xantia 1.8i z niewielkim przebiegiem na sprzedaż na… Florydzie
  • Grupa Renault szkoli polskich strażaków z pomocą nowego Megane E-Tech
  • Renault wzywa do debaty na temat testów bezpieczeństwa: „Chcemy rozsądku, nie kosztów”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
255
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.