poniedziałek, 27 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Peugeot 5008 na tropie tajemnic Araratu cz.2: Najdłuższy odcineknon-stop

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2010-06-11
w Peugeot, Turcja, Wyprawy
Czas czytania 7 minut
202 5
0
Peugeot 5008
177
UDOSTĘPNIEŃ
590
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem

Peugeot Manifesto 2015 po raz pierwszy ujrzał światło dzienne. Tak narodził się 408

Tu powstaje 25 Peugeotów 2008 na godzinę. Jak produkuje się crossovera?

Ruszamy dwoma Peugeotami 5008 do Turcji i do Gruzji. Będziemy szukać tajemnic Araratu. To początek naszej wielkiej przygody, która ma wiele niewiadomych. Ważymy się na swojego rodzaju szaleństwo, bo 10 tysięcy kilometrów w niecałe dwa tygodnie to prawdziwe wyzwanie dla samochodów i charakterów. 

<<< Pierwsza część – wstęp do wyprawy. Czym jedziemy. Jaki jest Peugeot 5008

Dzisiaj wszyscy jeszcze normalnie pracujemy, dlatego start wyprawy zaplanowany jest na późne godziny wieczorne. Odbieramy poszczególnych uczestników i pakujemy się do samochodu, rozkładają liczne przedmioty. Na szczęście szybko okazuje się, że pomimo dużych walizek, bagażnik 5008 umożliwia dość swobodne rozlokowanie wszystkiego. Przy czterech osobach na pokładzie w bagażniku luzu nie ma, ale też nikt nie narzeka, że coś musi być w przestrzeni dla pasażerów. Liczne schowki ułatwiają upakowanie podróżnych drobiazgów. Telefony, krótkofalówki, ładowarki, woda, przekąski – wszystko szybko znika w przepastnych przestrzeniach w drzwiach, pod siedzeniami i w kieszeniach foteli.

Ta dzisiejsza podróż to tak naprawdę wstęp do prawdziwej przygody, którą zaczynamy dzisiaj ale niewiadome czeka nas, gdy znajdziemy się na styku Europy i Azji, czyli w Stambule. Ale na razie przed nami kilkaset kilometrów drogi na Katowice a później dalej, na południe. O godzinie 22:00 oba Peugeoty 5008 spotykają się pod Warszawą i stąd już razem ruszamy na podbój Turcji. Jazda na dwa samochody, wyposażone w mocne silniki diesla, to prawdziwa przyjemność. Łączność między nami zapewniają krótkofalówki, specjalnie przygotowane na ten wyjazd. Doceniamy fakt, że producent wyposażył 5008 w więcej niż jedno gniazdko zasilania, bo sprzętu elektronicznego wieziemy sporo.

Pierwszy wrażenia z jazdy w zapakowanym samochodzie są bardzo pozytywne. Z przodu siedzenie kierowcy i pasażera zapewnia odpowiednią ilość miejsca. Zawieszenie pracuje bardzo komfortowo, jego praca jest po prostu przyjemna i polskie nierówne nadal drogi nie sprawiają nam kłopotu. Z tyłu siedzi się dość wysoko. Dzięki płaskiej podłodze łatwo możemy przemieszczać nasz reporterski sprzęt, a nawet rosła osoba (188 cm) siedzi wygodnie. Każde z tylnich siedzeń jest oddzielne, można je również przesuwać do przodu i do tyłu, co znacznie ułatwia zarządzanie bagażem Stosunkowo łatwo można też znaleźć wygodną pozycję. To, na mogę trochę ponarzekać, to nieco krótkie podparcie ud. Niemniej jednak podróż upływa komfortowo, bo miejsca na nogi, także miejsca na szerokość jest naprawdę sporo.

Siedząc wysoko z tyłu można obserwować zarówno drogę, jak i to, czego nie widzi kierowca – niebo przez wielką szybę – panoramiczny dach. To genialny wynalazek, chociaż zastanawiamy się, jak to będzie w mocnym tureckim słońcu. Późnym wieczorem ruch w stolicy nie jest zbyt duży, spokojnie wyjeżdżamy więc z miasta i kierujemy się na Częstochowe a potem dalej. Samochód jest świetnie wyciszony, możemy bez problemu rozmawiać, nawet przy dużej prędkości. Nocna jazda daje nam okazę do przetestowania świateł w Peugeocie. Oświetlają one bardzo skutecznie drogę. Mimo, że w naszym samochodzie żarówki są halogenowe, mamy wrażenie, że na nocnej trasie jest jasno prawie jak w dzień.

Oba nasze samochody wyposażone są w silniki HDi. To mocne i oszczędne jednostki napędowe, charakteryzujące się wysoką kulturą pracy. Samochód oznaczony na mapie numerem jeden ma pod maską silnik o mocy 150 KM. Peugeot 5008 z numerem 2 to nieco słabsza, 110 konna wersja. Oba silniki charakteryzują się umiarkowanym apetytem na paliwo. W mieście spalanie nie przekroczyło jak do tej pory 8 litrów na 100 kilometrów, natomiast na trasie producent obiecuje znacznie mniej. Zobaczymy jak to będzie w praktyce, szczególnie, że tam gdzie jedziemy panują obecnie upały.Nocna jazda po Polsce, nawet na drodze dwupasmowej, nie należy do przyjemności.

Chociaż ruch jest dużo mniejszy niż w ciągu dnia, sznury ciężarówek podążają w obie strony. Jedziemy szybko, a mimo to co jakiś czas naszą mini-kolumnę skutecznie blokują kierowcy, którzy jakby nie patrząc w lusterko, wyprzedzają. Mimo tych utrudnień dość sprawnie dojeżdżamy do granicy polsko – czeskiej w Cieszynie. Jeszcze tankowanie na stacji BP i tutaj krytyczna uwaga w stronę tej sieci – żeby skorzystać z toalety,należy zapłacić. Można tą opłatę odzyskać przy kasie kupując na przykład paliwo, ale po pierwsze monetę trzeba mieć (co nie jest takie oczywiste) a po drugie rozwiązanie nie dotyczy kart flotowych, którymi się posługujemy.

Peugeot 5008

Krętymi drogami jedziemy w stronę autostrady do Bratysławy. Sprawdzamy średnie spalanie. Dynamiczna szybka jazda zaowcowała wynikiem 7,9 litra na 100 kilometrów w samochodzie z silnikiem HDi 1.6 110 KM. Sądzimy, że wraz z upływem kilometrów ten wynik będzie się zmniejszał. Stolicę Słowacji mijamy bardzo szybko, jest 4 rano, w związku z tyn ruch na autostradzie jest minimalny. Teraz około 200 kilometrów do największego miasta Węgier. Na chwilę kończy nam się autostrada, by szybko wrócić. Ponad dwie godziny później jesteśmy w okolicach Budapesztu i czas na przerwę. Trzeba rozstawić antenę satelitarną na dachu Peugeota, Ernest nadaje swój program na żywo. Nasza wyprawa jest bowiem obecna na antenie radiowej Trójki. Ernest rozmawia z Wojciechem Mannem a my w tym czasie odpoczywamy, konsumując pyszne śniadanie. Jesteśmy już w drodze od 9 godzin, jedziemy non-stop i nie czujemy zmęczenia. Peugeot się sprawdza.

Po godzinie pakujemy się do samochodów i ruszamy dalej. Naszym celem jest Szeged, na samym południu Węgier. Cały czas poruszamy się z prędkościami autostradowymi, około 130 km/h. Spalanie utrzymuje się na poziomie 7,5-7,8 litra na 100 kilometrów. Dlatego tuż przed granicą z Serbią musimy zatankować. Pojemność baku Peugeota 5008 przy tej prędkości zmusza nas po prostu do częstszych przerw. Ma to swoje dobre strony, bo na stacji spotykamy sympatycznych Polaków, którzy swoimi francuskimi samochodami zmierzają na dwutygodniowe wakacje do Grecji. Dajemy im wizytówkę portalu Francuskie.pl i wymieniamy uwagi dotyczące dalszej trasy, którą znamy z poprzednich wypraw. 5008 zatankowane pod korek, możemy więc ruszać. Słońce jest już na tyle silne, że zamykamy szklany dach – przede wszystkim by wygodniej pracować bo klimatyzacja pracuje bez zarzutu,

Jest godzina 10:00 kiedy przekraczamy granicę węgiersko-serbską. Zadzwiają nas ludzie, którzy przewożą przez nią dosłownie całe wyposażenie domów. Widzimy na przykład furgonetkę wypchaną meblami, płynem do mycia szyb, na tym anteny satelitarne i wiele innych sprzętów domowego użytku. Celnicy pracują bardzo sprawnie, więc po około 15 minutach przejeżdżamy granicę i jesteśmy w Serbii. Na razie nie planujemy postojów, chcemy jak najszybciej dojechać do Belgradu.

Tu kończy się pierwsza część naszego dnia. Dwa Peugeoty 5008 wyruszyły wczoraj o godzinie 22:00 z Warszawy, do Belgradu przejechały przez 14 godzin ponad 1200 kilometrów. Jest południe. Przed nami jeszcze 800 kilometrów słonecznej i gorącej drogi. Dzisiaj zmierzamy do Grecji, do Salonik. Najdłuższy przejazd całej trasy, Czy nam się to uda?

>>> część trzecia: na Tropie tajemnic Araratu z Peugeot 5008

A tak wygląda nasza trasa w całości – Warszawa -> Saloniki. Od 22:00 do… 20:00.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Peugeot 5008Peugeot 5008
3.7 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 5008AraratAzjaPeugeotpodróżeTurcja
Udostepnij71Tweet44Udostepnij12
Poprzedni

Świetna ocena obsługi posprzedażnej Dacii we Francji

Następny

Czy tak będzie wyglądał nowy Peugeot 1008?

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Czy tak będzie wyglądał nowy Peugeot 1008?

Peugeot 5008 na tropie tajemnic Araratu cz.5: jedzie z Ankary do Trabzon

Peugeot 5008 Batumi

Peugeot 5008 na tropie tajemnic Araratu cz.6: wjeżdża nielegalnie do Batumi

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Piotr - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Mekes - Renault Koleos 4×4 185 KM dCi – bardzo oszczędny SUV. Opinie po 1,5 tysiąca kilometrów, ile pali naprawdę?
  • Kolo - Peugeot Manifesto 2015 po raz pierwszy ujrzał światło dzienne. Tak narodził się 408
  • Kolo - Szefowie firm energetycznych wzywają do natychmiastowego zmniejszenia zużycia paliwa, gazu i energii!
  • Kolo - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Kolo - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Szymon - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Truskawa - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Tomasz O - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Tomek - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy
  • Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • 100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem
  • Polska była o krok od uruchomienia fabryki Renault. Projekt przerwała wojna
  • System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • DS 7 Crossback 180 KM EAT8 – luksusowy SUV po 30.000 kilometrach. Opinie, spalanie, najczęściej używane wyposażenie
  • Szefowie firm energetycznych wzywają do natychmiastowego zmniejszenia zużycia paliwa, gazu i energii!
  • Kobiety za kierownicą: pędzą przed siebie na śmierć lub pewne kalectwo
  • Peugeot Manifesto 2015 po raz pierwszy ujrzał światło dzienne. Tak narodził się 408
  • Dobre noty dla Peugeot 308 HDi i Renault Arkany TCe 160. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 07/2022


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.