• Najnowsze

10 cech, za które kocham w Renault Espace V w dieslu, mimo, że tęsknie za poprzednikiem

2020-06-22

Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!

2021-01-20
Szef Peugeota i Citroena o koronawirusie i fuzji z Fiatem. „Zdrowie jest priorytetem”

Carlos Tavares przedstawił plan na Stellantis: większe odróżnianie się marek i redukcja kosztów

2021-01-20

Peugeot 2008 I generacji jest warty uwagi. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 03/2021

2021-01-20

Zmiany na szczytach Stellantis: Linda Jackson przejmuje Peugeot, Jean-Philippe Imparato szefem Alfa Romeo

2021-01-20

Zimowa wyprzedaż 50% w butiku Citroën Racing!

2021-01-20

Nowy Citroën ë-C4 Shine: zimowy test ultrakomfortowego kompaktu

2021-01-20

Nowa Dacia Sandero 2021: pełen cennik pakietów wyposażenia

2021-01-20
Renault 21 Turbo

Renault 21 Turbo francuskiej żandarmerii na sprzedaż

2021-01-19
Dacia Bigster

Dacia Bigster Concept: „podczas prac nad pojazdem złamaliśmy kilka zasad”

2021-01-19
Opel Vivaro-e

Test: Czy nowy Opel Vivaro-e to przyszłość dostaw w mieście? Pierwsza jazda

2021-01-19
środa, 20 stycznia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

10 cech, za które kocham w Renault Espace V w dieslu, mimo, że tęsknie za poprzednikiem

Tomasz Nowicki Tomasz Nowicki
2020-06-22
w Renault, Wiadomości
Czas czytania6min czytania
66 1
18
57
UDOSTĘPNIEŃ
191
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!

Carlos Tavares przedstawił plan na Stellantis: większe odróżnianie się marek i redukcja kosztów

Zmiany na szczytach Stellantis: Linda Jackson przejmuje Peugeot, Jean-Philippe Imparato szefem Alfa Romeo

Nie ukrywam tego. Najnowsza i ostatnia już chyba generacja Renault Espace bardzo mi się podoba. Być może samochód jest nieco mniej pakowny niż poprzednik. Być może nie taki, jakiego wszyscy oczekiwali. Ale miałem nim ostatnio okazję pojeździć w dłuższych trasach i uważam, że jest do tego wprost stworzony.

Oto zupełnie subiektywne zestawienie 10 cech, które mi się w nim podobają:

  1. Komfort jazdy

Komfort jazdy w Espace V jest bardzo wysoki. Mimo 19” kół, mimo niezbyt dużej ilości powietrza w oponach, mimo dużej masy pojazdy Espace prowadzi się świetnie. Nie jest typowym vanem, nie jest też osobówką, ale nikt we wnętrzu nie będzie się zbytnio trząsł na dziurach, w przeciwienstwie do wynalazków niemieckich czy koreańskich podobnej klasy. Tu ma być komfortowo!

 

  1. Design

O ile konkurenci mogą próbować nawiązywać walkę pod względem wyposażenia czy ilości miejsca, to jeśli chodzi o design Espace konkurencji nie ma. Jest przemyślany od A do Z, zarówno na zewnątrz, stanowiąc swojego rodzaju strzałę, której wygląd mówi o dynamice aż po wnętrze, ze spójną deską rozdzielczą i pięknymi detalami. I nie przeszkadza mi bynajmniej, że uchwyty na kubki są pod konsolą – dzięki temu nie pałętają się po wnętrzu i nie można ich przypadkowo wylać.

  1. Duże a właściwie wielkie przednie fotele

Trudno znaleźć w podobnych pieniądzach coś bardziej wygodnego niż fotele z przodu w Espace. Są ogromne, gigantyczne, nawet rosła osoba się mieści bez problemu. Długa trasa – bez zmęczenia. I owszem, system masażu mógłby być lepszy, ale za rozmiar i wygodę – ogromny plus.

 

  1. Przestrzeń w środku

Espace jest bardzo przestronny. Może nie na siedem dorosłych osób, ale już na pięć plus sporo bagażu jest doskonały. A i dzieci zapewne nie będą narzekać na ostatnich miejscach jak będzie trzeba tam pojechać. Fotele są niezależne, te środkowe można przesuwać, składać, wyjmować. Przestrzeni jest dość. A jeśli macie wersję z szyberdachem do w komplecie dostaje się dużo światła.

  1. Wielki bagażnik

Bagażnik, gdy jedziemy w pięć osób, jest gigantyczny. Wejdzie wszystko i jeszcze zostanie miejsce. Jadąc w mniej osób niż pięć można pozbyć się któregoś z foteli i zapakować jeszcze więcej. Świetna rzecz! (wiem, powinienem posprzątać przed zrobieniem zdjęcia).

  1. Dźwignia automatu

To zasługuje na oddzielną uwagę. To nie jest dźwignia z samochodu, ale ze statku kosmicznego albo co najmniej z myśliwca. Piękny element, który chce się trzymać i używać. Przyszło mi do głowy, że na podstawie tego wzoru można by zrobić statuetkę Espace dla bardzo prestiżowej nagrody i ludzie by ją pokochali!

 

  1. Przyciski składania foteli

Drobiazg, który bardzo cieszy – składanie foteli z tyłu przyciskami. Łatwo, bezproblemowo i przyjemnie. I można wszystkie naraz.

 

  1. Oszczędny i dynamiczny (w trybie sport!) silnik

Tak, w 200-konnym dieslu silnik działa tak jak trzeba – naciskasz gaz i fruniesz, nawet jak na pokładzie komplet ludzi. O ile ustawisz sobie tryb silnika na sport. A spalanie? O to nie trzeba się martwić. Moja średnia z długich przejazdów po autostradach wyniosła 7,6 litra. I nie przeszkadza mi, że na wyższych obrotach go słychać.

  1. 4control

4control, genialny wynalazek Renault, który uprzyjemnia jazdę po zakrętach. Pierwszy raz z 4control za kierownicą jest dziwny, ale potem zaczyna się czysta frajda. 4 control kryje się za tylnymi kołami…

  1. Szybka jazda

Espace jest wprost stworzony do długich, szybkich podróży. W środku jest cicho, wygodnie i komfortowo. Włączamy tempomat, ustawiamy czułość radaru z przodu i można rozkoszować się jazdą. Nawet jeśli drogi gorsze a prędkości mniejsze, to Espace daje sobie tu świetnie radę. Nie męczy. I lubi szybko wejść w zakręt a przy tym robi to bezpiecznie. Coś w tym aucie jest.

 

11. Przycisk otwierania szuflady przed pasażerem

Last but not least jak mówią Anglicy. Można się bawić w nieskończoność :) A jeśli chcecie przeczytać coś więcej o tym samochodzie, to nasz redaktor naczelny, Krzysiek Gregorczyk, opisał Renault Espace dCi 200 bardzo szczegółowo tutaj.

Skonfiguruj nowego Renault Espace na stronie Renault.

Galeria

Newsletter

2 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: EspaceRenault
Udostepnij23Tweet14Udostepnij4
Poprzedni

Renault Clio z systemem Easy Pilot, czyli autonomiczna jazda poziomu 2

Następny

Rozpoczynamy test nowego Peugeot 508 HYbrid 225 KM EAT8

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Rozpoczynamy test nowego Peugeot 508 HYbrid 225 KM EAT8

Citroen C5 Tourer

Test: Używany Citroen C5 Tourer 2.0 HDi 163 KM – mistrz komfortu

Używany Kadjar najlepszym kompaktowym SUV-em

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
18 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Maj 2021
Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Jan o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Wz o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Piotr o Zmiany na szczytach Stellantis: Linda Jackson przejmuje Peugeot, Jean-Philippe Imparato szefem Alfa Romeo
    • Mocherro o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Krzysztof Gregorczyk o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Krzysztof Gregorczyk o Samochód elektryczny zimą. Pojechaliśmy Renault Zoe z Warszawy do Koszalina
    • Wz o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Marek o Zmiany na szczytach Stellantis: Linda Jackson przejmuje Peugeot, Jean-Philippe Imparato szefem Alfa Romeo
    • Jacek o Carlos Tavares przedstawił plan na Stellantis: większe odróżnianie się marek i redukcja kosztów
    • Roman o Nowy Citroën ë-C4 Shine: zimowy test ultrakomfortowego kompaktu


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Carlos Tavares przedstawił plan na Stellantis: większe odróżnianie się marek i redukcja kosztów
    • Peugeot 2008 I generacji jest warty uwagi. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 03/2021
    • Zmiany na szczytach Stellantis: Linda Jackson przejmuje Peugeot, Jean-Philippe Imparato szefem Alfa Romeo
    • Zimowa wyprzedaż 50% w butiku Citroën Racing!
    • Nowy Citroën ë-C4 Shine: zimowy test ultrakomfortowego kompaktu
    • Nowa Dacia Sandero 2021: pełen cennik pakietów wyposażenia
    • Renault 21 Turbo francuskiej żandarmerii na sprzedaż
    • Dacia Bigster Concept: „podczas prac nad pojazdem złamaliśmy kilka zasad”
    • Test: Czy nowy Opel Vivaro-e to przyszłość dostaw w mieście? Pierwsza jazda


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    18
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.