poniedziałek, 23 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

10 najchętniej kupowanych nowych aut w roku 2021 we Francji

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-01-07
w Citroen, Dacia, Peugeot, Renault, Wiadomości
Czas czytania 6 minut
761 8
16
659
UDOSTĘPNIEŃ
2.2k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska

Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy

Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy

Znamy już najpopularniejsze modele nowych samochodów nad Sekwaną. Top 10 składa się niemal wyłącznie z samochodów francuskich koncernów, ale w krajach, gdzie motoryzacja jest silna i ma własne marki, generalnie taki stan rzeczy nie dziwi. Jak wyglądało to we Francji w szczegółach?

Cały francuski rynek wzrósł w roku 2021 w porównaniu do roku 2020 (kiedy to załamał się o 25%) o zaledwie 0,5%. Złożyły się na to braki podzespołów elektronicznych, ale też ciągle problematyczna pandemia koronawirusa. Mimo to Francuzi kupowali nowe samochody. W 2021 roku w segmencie pojazdów osobowych odnotowano nad Sekwaną 1.659.004 rejestracji. Po które modele sięgano najchętniej?

1. Peugeot 208 II

Na szczycie rankingu miejskie autko z lwem na masce. Druga generacja Peugeota 208 trafiła na francuski rynek jesienią 2020 roku i od razu przypadła Francuzom do gustu. W ubiegłym roku nad Sekwaną zarejestrowano 88.013 egzemplarzy tego pięknie wystylizowanego samochodu, co oznacza, że model wykroił dla siebie 5,3% francuskiego rynku aut osobowych. Nam Peugeot 208 też się bardzo spodobał.

2. Renault Clio V

Ważny pretendent do miejsca lidera tym razem musiał się zadowolić drugą pozycją na podium. W 2021 roku Francuzi zarejestrowali 85.247 dając temu modelowi 5,1% francuskiego rynku aut osobowych. Clio, to wielokrotny lider rankingu. Piąta generacja jest atrakcyjna, wyraźnie większa od czwartej i naprawdę dobrze jeździ.

3. Peugeot 2008 II

Znak czasów – SUV na podium w rankingu sprzedaży! Z rynkowym udziałem aż 4,5%. Atrakcyjnie wystylizowany, znakomicie wykończony, dostępny także w wersji całkowicie elektrycznej, choć niezbyt tani, sprzedał się we Francji w 75.477 egzemplarzach.

4. Dacia Sandero III

Początkowo Grupa Renault wcale nie zamierzała oferować Dacii w krajach Europy Zachodniej. Rynek wymógł sprzedaż i proszę – trzecia generacja Sandero znajduje się we Francji tuż za podium! W ubiegłym roku to atrakcyjne cenowo i stylistycznie auto wybrało 73.740 Francuzów. Sandero wykroiło dla siebie 4,4% tamtejszego rynku nowych aut.

5. Citroën C3 III

To już w zasadzie weteran rynkowy – sprzedaż tej wersji rozpoczęła się w 2016 roku, ale auto zostało niedawno poddane liftingowi. W efekcie we Francji sprzedało się w ubiegłym roku w liczbie 65.365 egzemplarzy, co pozwoliło mu wykroić dla siebie 3,9% francuskiego rynku nowych aut. To zgrabny, przykuwający wzrok, chętnie wybierany przez kobiety samochód.

6. Renault Captur II

Dostępny na francuskim rynku od dwóch lat Renault Captur II generacji jest naprawdę świetnym samochodem. Oferowany z silnikami spalinowych, jako hybryda HEV (wkrótce także na polskim rynku) oraz hybryda plug-in zaskoczył mnie dopiero szóstym miejscem w rankingu, zwłaszcza, że jest rozsądnie wyceniony. Francuzi zarejestrowali w ubiegłym roku 52.596 egzemplarzy tego modelu, co przełożyło się na 3,2% udziału rynkowego.

7. Peugeot 3008 II

To też weteran, bo debiutował w 2016 roku, ale niedawno przeszedł poważny lifting i wygląda bardziej zadziornie. Najwyraźniej spodobało się to nad Sekwaną, bo nietanie auto segmentu C-SUV dostępne także jako hybryda plug-in znalazło w minionym roku 50.399 nabywców (3% całego rynku nowych aut).

8. Toyota Yaris

Jedyny niefrancuski samochód w pierwszej dziesiątce rankingu sprzedał się w liczbie 32.299 egzemplarzy, co oznacza pokrycie 1,9% rynku. Produkowany … we Francji.

9. Dacia Duster II

Druga Dacia w Top 10! Niezmiennie popularny, „rasowy”, świetnie wyceniony SUV. We Francji kupiono w ubiegłym roku 31.058 egzemplarzy, co oznacza 1,9% rynku. Auto znane i lubiane, w ubiegłym roku poddane liftingowi, ale pierwsze egzemplarze fazy II trafiły na rynek dopiero pod koniec roku.

10. Renault Twingo III

Najstarszy model w Top 10 – zadebiutował w 2014 roku. Mimo to w 2021 roku pokrył 1,8% rynku nowych aut osobowych we Francji znajdując 29.111 nabywców. Zgrabne, bardzo zwrotne autko z tylnym napędem i silnikiem umieszczonym nad tylną osią. Chętnie wybierane przez kobiety.

Wymienione wyżej samochody odpowiadają za 35% francuskiego rynku nowych aut, a trzy pierwsze – za 15% tegoż rynku. Z Top 10 wypadło Renault Zoe, rok temu dziewiąte, dziś dopiero na szesnastej pozycji. Rośnie za to sprzedaż SUV-ów, także zelektryfikowanych.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: producenci, archiwum

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3 6 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 20082083008C3CapturCitroenClioDaciaDusterPeugeotRenaultSanderosprzedażTwingoZoe
Udostepnij264Tweet165Udostepnij46
Poprzedni

Używany Peugeot 205 na aukcji WOŚP: youngtimer, który z powodzeniem posłuży jako daily

Następny

Lancia Ypsilon najlepiej sprzedającym się samochodem w swoim segmencie

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Lancia Ypsilon najlepiej sprzedającym się samochodem w swoim segmencie

Nowy ultrakomfortowy kompakt Citroën C4 dostępny od ręki. Przegląd ofert, rabaty i wyprzedaż

Nowa Dacia Duster, Jogger i Sandero: jak się różnią i ile kosztują?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
16 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Fan Panharda - Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Łukasz - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Yaro - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Paweł - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Darek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • wolny człowiek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Arek - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • 308 sw 2022 - Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • 43443 - Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy
  • Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Ile kosztuje najtańsza Dacia z klimatyzacją? Sprawdzamy ceny popularnych modeli: Duster, Jogger i Sandero 2022
  • Kolejki w warsztatach zakładających instalacje LPG
  • Czy to nowy Citroën 2CV 2022?
  • Citroën ogłasza plany na swój pierwszy samochód elektryczny dla Indii
  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
16
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.