W pierwszych trzech miesiącach 2022 roku najczęściej rejestrowanym samochodem w Europie był Peugeot 208 (51.890 sztuk). Na drugim miejscu znalazła się Dacia Sandero (47.491 sztuk) a na dopiero trzecim Volkswagen Golf (46.323 sztuki).
W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze Peugeot 2008 (39.534 szt.), Citroën C3 (39.320 szt.), Opel Corsa (38.532 szt.) oraz Renault Clio (38.076 szt.). Zaskakująco wysoka jest pozycja Dacii Sandero, która goni lidera rynku, czyli Peugeot 208.
Sukces Peugeot 208 nie dziwi – ten nowoczesny miejski pojazd to przecież samochód roku 2020. Oferuje bardzo mocny design, który wyróżnia się na ulicy, ciekawą paletę barw i udany środek z i-cokcpitem, czyli nieco mniejszą, sportową kierownicą i zegarami wysuniętymi nad nią. Auto jest wygodne i dopracowane. Dostępna jest zarówno wersja spalinowa (benzyna, diesel) jak i 100% elektryczna. Peugeot 208 zaczyna się w polskim cenniku od 67.800 zł brutto.
Z kolei Dacia Sandero to najlepszy z możliwych stosunek możliwości do ceny. Obszerne, chociaż budżetowe wnętrze, fabryczna instalacja LPG oraz udany projekt nadwozia czynią z tego auta bardzo atrakcyjną propozycję, szczególnie jeśli wziąć pod uwagę niską jak na motoryzację cenę. Dacia zbiera rekordowe ilości zamówień na Sadero i gdyby nie ograniczenia produkcyjne, zapewne osiągnęłaby jeszcze lepszy wynik rejestracji. Dacia Sandero zaczyna się w cenniku w Polsce od 48.500 zł.
10 najlepiej sprzedających się samochodów w Europie (27 krajów) w I kwartale 2022 r.
- Peugeot 208 (51 890 sztuk; -15%)
- Dacia Sandero (47 491; +8%)
- Volkswagen Golf (46 323; – 19%)
- Peugeot 2008 (39 534; -25%)
- Citroën C3 (39 320; – 19%)
- Ford Puma (38 547; -2%)
- Opel-Vauxhall Corsa (38 532; – 29%)
- Renault Clio (38 076; -25%)
- Hyundai Tucson (37 711; 10%)
- Toyota Yaris (36 780; – 34%)
źródło: JATO Dynamics
Najnowsze komentarze