niedziela, 7 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

10 nowych taksówek Citroën w Łodzi. „Przyczyniają się znacznie do nadania naszemu miastu bardziej europejskiego wyglądu”

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-01-29
w Citroen, Historia
Czas czytania 2 minut
833 17
0
729
UDOSTĘPNIEŃ
2.4k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”

Legendarny Citroen DS na opakowaniu czekolady Wedla z PRL

Nowy Citroën C3 sprzedaje się coraz lepiej w Indiach. Spotkanie ze stylem

Citroën był znaną już przed wojną w całej Polsce marką. Jej założyciel, Andre Citroën miał liczne związki z naszym krajem. To w Warszawie mieszkali jego dziadkowie, tu jego rodzice wzięli ślub, tu wreszcie jego siostra Jeanne wyszła za mąż za znanego warszawskiego biznesmena. Nic dziwnego, że właśnie w Polsce powstawały liczne salony i przedstawicielstwa marki. Jedno z nich miało swoją siedzibę w Łodzi.

Zobacz: Citroën Syguła – dealer Citroëna w Łodzi

W 1925 roku na ulice tego miasta wyjechało dziesięć nowych taksówek. Były to prawdopodobnie szeroko reklamowane wtedy samochody Citroën 10 HP. Donosił o tym dziennik politycznym, społeczny i literacki, Głos Polski.

„10 NOWYCH TAKSÓWEK. Wczoraj po południu po ulicach Łodzi zaczęło kursować 10 nowych, bardzo eleganckich taksometrów słynnej firmy paryskiej Citroen. Wozy te prawdziwie estetycznym swym wyglądem przyczyniają się znacznie do nadania naszemu miastu bardziej europejskiego wyglądu. Taxisy te należą do nowopowstałej firmy „Auto-Koncern” (przy ulicy Kilińskiego 83), która zarazem posiada reprezentację firmy Citroën na województwo łódzkie” – donosiła gazeta.

Kilińskiego 83, Łódź. Zrujnowany budynek dawnej siedziby Auto-Koncernu.

Budynek, w którym mieściła się firma, został wybudowany około roku 1880. Później była siedzibą różnych firm. W 1910 roku mieściła się tutaj siedziba „Braci Gerke”, z magazynem przędzy i wełny. Auto-Koncern działał tu około roku 1925. Później budynek był siedzibą stacji benzynowej Państwowej Fabryki Olejów Mineralnych. Na tym historia związana z motoryzacją się zakończyła i wróciły tu sprawy związane z przemysłem tekstylnym.

Dzisiaj willa jest zrujnowana i pozostawiona swojemu losowi.

źródło: Głos Polski : dziennik polityczny, społeczny i literacki. 1925-07-24 R. 8 nr 200

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.6 5 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 1010 HPCitroenhistoria
Udostepnij292Tweet182Udostepnij51
Poprzedni

Używany Citroën Xsara. Tani i sprawdzony samochód kompaktowy

Następny

Stellantis ogłasza przedterminową spłatę kredytu w wysokości 6,3 mld euro

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Stellantis ogłasza przedterminową spłatę kredytu w wysokości 6,3 mld euro

Nissan zapowiada nowy, w pełni elektryczny samochód miejski, który pojawi się na rynku europejskim

CEO Stellantis, Carlos Tavares w Lancii Stratos HF w 24. Rallye Monte-Carlo Historique

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Stellantis trzecim najbardziej dochodowym producentem świata. Lepszy niż Toyota, Volkswagen i Hyundai
  • Zbyslav - Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”
  • Anonimowo - Holding 1 zamierza kupić Renault Retail Group Warszawa
  • Tom - Dacia pozostanie przystępna cenowo. Tylko LPG i hybrydy, nie będzie żadnej elektryfikacji gamy
  • Tomasz O - Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi
  • Przemek - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Andrzej - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Andrzej - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Leszek - Citroën C6 to samochód dla ludzi niezwykłych. Wywiad z Tomkiem Nowakiem
  • Ddgjik - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Peugeot 205 z polską ekipą w turystycznym rajdzie przez całą Europę. Karolina i Adam wkrótce zawitają do Polski
  • Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”
  • Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi
  • Dacia Sandero i Jogger z sukcesami w Irlandii
  • DS 4 wygrywa z Audi A3 w teście Auto Express
  • Uruchamianie używanego samochodu po wieloletnim postoju
  • Używana Dacia z salonu z gwarancją do 3 lat. Ceny już od 15 tysięcy zł
  • DS 7 Crossback z benzynowym silnikiem 180 KM w podróży do Włoch. Ile spalił ten luksusowy SUV?
  • Holding 1 zamierza kupić Renault Retail Group Warszawa
  • Nowe modele Renault z Rescue Code. Karta ratownicza fabrycznie


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.