Trudno było, o ile ktoś choć trochę interesuje się motoryzacją, nie zauważyć, iż w tym roku Citroën świętuje swoje setne urodziny. Liczne imprezy organizowane praktycznie na całym świecie dowodzą, że marka jest ceniona i lubiana pod niemalże każdą szerokością i długością geograficzną. W najbliższy weekend w Paryżu Citroën pokaże setkę swoich aut. To będzie praktycznie 100 ikon sygnowanych szewronami! A wszystko to pod hasłem „Citroën urodził się w XV dzielnicy”. Dzielnicy Paryża, rzecz jasna.
100 ikon Citroëna pokazywano już w paru miejscach na świecie, ale były to niejako oddolne inicjatywy miłośników marki. Takie prezentacje odbywały się m.in. w Turynie, ale też w Warszawie. Teraz czas na Paryż i oficjalną ekspozycję marki. Zostanie ona zorganizowana w XV dzielnicy francuskiej stolicy przez dobrych pięć dekad związanej z Citroënem.
Na ulicy Linois w XV dzielnicy Paryża, prostopadłej do Quai André Citroën, marka wystawi 100 ikon dowodzących motoryzacyjnej innowacyjności i odwagi. 100 kultowych modeli z szewronami stanie na świeżym powietrzu, a wszyscy, którzy się tam pojawią, będą mogli obejrzeć te wspaniałe samochody. Oczywiście całkowicie za darmo. Ponad 400 metrów ekspozycji począwszy od pierwszego modelu marki, Type A, na koncepcyjnych Ami One oraz 19_19 skończywszy. Niewątpliwie będzie to wyjątkowa wystawa, która zadziwi najmłodszych i ożywi wspomnienia najstarszych.
Kultowe modele pochodzące od kolekcjonerów oraz z Conservatoire Citroën, przywołujące 100 lat śmiałości i innowacji w służbie wolności ruchu i przygody. 100 ikon zostanie rozdzielonych w następujący sposób:
– 4 samochody koncepcyjne
– 74 kultowe modele
– 14 modeli ze sportów motorowych
– 3 modele symbolizujące przygodę samochodową
– 5 modeli bieżącej gamy
Rocznica, którą marka chce dzielić się z możliwie największą liczbą osób prezentując modele, które przeszły do historii, wyznaczają trendy w motoryzacji i ilustrują całą tożsamość Citroëna. Popularna marka, która uwodziła przez dziesięciolecia odważnym stylem i komfortem, służąc mobilności dla wszystkich. Unikalna marka, która należy do najbardziej kolekcjonerskich na świecie i zajmuje szczególne miejsce w sercach wielu miłośników samochodów.
To prawdziwe muzeum pod gołym niebem będzie dostępne w dniach 14-16 czerwca br.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Citroën
Najnowsze komentarze