Valeo wyprodukowało swoją 100-milionową kamerę w zakładzie w Tuam w Irlandii. Producent dostarcza kamery do fabryk samochodowych na całym świecie.
Pierwsza kamera zjechała z irlandzkich linii produkcyjnych w 2002 roku. Osiem lat później, w 2010 roku, do klientów trafił milion sztuk. W 2013 r. osiągnięto próg 10 milionów kamer, a w 2015 r. liczba ta podwoiła się do 20 milionów. W latach 2015-2018 produkcja wzrosła 30-krotnie w porównaniu z pierwszymi ośmioma latami – w ciągu trzech lat wyprodukowano 30 milionów urządzeń, co dało łączną liczbę 50 milionów. W ciągu czterech lat od 2018 do 2022 roku całkowita produkcja podwoiła się i przekroczyła próg 100 milionów aparatów. Zakład w Tuam jest sercem tego sukcesu przemysłowego, do którego przyczyniły się trzy inne zakłady Valeo na całym świecie (jeden w Europie, jeden w Ameryce Północnej, jeden w Azji).
„Z małej, innowacyjnej i dynamicznej firmy, która na początku XXI wieku mogła być wiodącym dostawcą kamer dla producentów samochodów w Europie, zakład w Tuam, przejęty przez Valeo w 2007 roku, przekształcił się w globalnego giganta w dziedzinie systemów wizyjnych dla pojazdów” – powiedział Marc Vrecko, szef działu Komfort i Systemy Wspomagania Kierowcy w Valeo. „W najbliższym czasie czeka nas kolejny krok naprzód. Obecnie planujemy produkować ponad 20 milionów kamer rocznie i dostarczać naszym klientom z branży motoryzacyjnej tyle samo urządzeń w ciągu najbliższych czterech lat, co w ciągu ostatnich piętnastu, co oznacza kolejne 100 milionów kamer do 2026 roku.”
Te 100 milionów kamer nie byłoby możliwe, gdyby firmie Valeo nie udało się dokonać trzech rewolucji. Pierwsza z nich dotyczyła wydajności przemysłowej, gdzie masowa produkcja sprawiła, że zaawansowane technologicznie systemy stały się powszechnie dostępne na całym świecie. Następnie nastąpiła rewolucja w dziedzinie bezpieczeństwa i komfortu, która umożliwiła dostrzeżenie tego, co wcześniej było niewidoczne, a tym samym zapewnienie bezpieczniejszej i łatwiejszej mobilności. Ostatnią rewolucją była rewolucja inteligencji, kiedy to algorytmy sztucznej inteligencji i związane z nimi oprogramowanie stały się głównymi elementami systemów wizyjnych Valeo, umożliwiając nowe możliwości, takie jak widzenie przez całe ciało oraz funkcje autonomicznego parkowania i jazdy.
Valeo posiada rozbudowane centrum badawczo-rozwojowe zintegrowane z zakładem w Tuam, dysponujące szerokim zakresem umiejętności w dziedzinie inżynierii produktu i procesu w zakresie mechatroniki, systemów i oprogramowania, a także testów i walidacji. Ponad 70% jego pracowników to inżynierowie z doświadczeniem w kodowaniu, którzy opracowali innowacyjne rozwiązania dla przemysłu motoryzacyjnego. Jednym z przykładów jest technologia fuzji obrazów, która tworzy pojedynczą migawkę z wielu źródeł wideo. Dzięki temu dziś, gdy kierowcy wielu samochodów na całym świecie włączają wsteczny bieg, widzą swój pojazd tak, jakby był on filmowany z góry przez drona – mimo że taki dron nie istnieje. Strumień obrazów filmowanych, rejestrowanych i przetwarzanych przez sztuczną inteligencję dostarcza wystarczającej ilości danych, aby samochody osiągnęły poziom automatyzacji 2+.
W 2022 r. ważny światowy klient Valeo wypuści na rynek pojazd wyposażony w taką inteligentną kamerę. Będzie on wyposażony w zaawansowane funkcje wspomagania i automatyzacji, zarówno podczas parkowania (manewry przy niskich prędkościach), jak i w czasie jazdy.
Obecnie kamery Valeo wyróżniają się miniaturyzacją, dokładnością (zapewniają ostry obraz w temperaturach od -40°C do +85°C z rozdzielczością do 3 megapikseli) i precyzją (produkcja z dokładnością do mikrometra), a także mocą obliczeniową, która nabrała takiego samego znaczenia jak optyka. Wszystko to sprawia, że Valeo i jego zakład w Tuam są światowym liderem w dziedzinie systemów wizyjnych dla motoryzacji. Pod pewnymi względami jest to zastosowanie cytatu matematyka Isaaca Newtona z lutego 1675 roku: „Jeśli udało mi się zajść dalej, to tylko dzięki temu, że stałem na ramionach olbrzymów”.
Firma Valeo już teraz zajmuje pierwsze miejsce na świecie w dziedzinie zaawansowanych systemów wspomagania jazdy (ADAS), wyposażając w swoje technologie co trzeci nowy samochód na świecie, i zamierza jeszcze bardziej przyspieszyć w tej dziedzinie. Kamery odgrywają kluczową rolę w tym przyspieszeniu. Grupa ogłosiła ten cel w lutym 2022 r. wraz z uruchomieniem planu Move Up – strategii tworzenia wartości w oparciu o cztery megatrendy, które zmieniają mobilność (elektryfikacja, ADAS, zmiana sposobu użytkowania wnętrza samochodu i oświetlenie).
źródło: Valeo
Najnowsze komentarze