Elektryfikacja gamy to kluczowy cel marki Peugeot. 100% modeli będzie zelektryfikowanych do 2025 roku – zapowiada producent. I rzeczywiście, nowo wprowadzane modele mają napędy hybrydowe lub elektryczne.
Tak jest w przypadku nowego Peugeot 308, który w momencie premiery oferuje dwie opcje hybrydowe z możliwością ładowania. Nowy Peugeot 308 HYBRID 225 e-EAT8 zapewnia moc do 225 KM dzięki połączeniu silnika PureTech o mocy 180 KM (132 kW) i silnika elektrycznego o mocy 81 kW, pracujących w połączeniu z 8-biegową skrzynią biegów e-EAT8. Samochód ma do 50 km zasięgu w trybie elektrycznym. Druga opcja to wersja HYBRID o łącznej mocy systemowej 180 KM e-EAT8, napędzana silnikiem PureTech o mocy 150 KM (110 kW) w połączeniu z tym samym silnikiem elektrycznym o mocy 81 kW, zapewniająca nieco większy zasięg w trybie elektrycznym.
Zobacz: promocyjne oferty samochodów Peugeot
Peugeot rozpoczął elektryfikację gamy od udanego modelu e-208 i od tego czasu wprowadził na rynek serię całkowicie elektrycznych modeli, w tym e-2008, e-Traveller oraz e-Expert, a także nowe wersje hybrydowe plug-in modeli 3008 oraz 508.
Sukces nowej gamy pojazdów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in pozwolił Peugeotowi stać się drugą najlepiej sprzedającą się generalną marką motoryzacyjną w Europie w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2021 roku i już trzecią najlepiej sprzedającą się generalną marką pojazdów zelektryfikowanych w Europie. rok. Modele e-208 i e-2008 firmy Peugeot zajmują drugie miejsce w swoich segmentach pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorem (BEV).
„Elektryfikacja jest sercem naszej strategii „Power of Choice”, która daje naszym klientom możliwość wyboru układu napędowego, który odpowiada ich potrzebom. Doskonałe wyniki sprzedaży naszych zelektryfikowanych modeli pokazują, że w Europie ta strategia przynosi owoce. Na arenie międzynarodowej, nawet na rynkach, na których dopiero pojawia się elektryfikacja, wykorzystamy nasze portfolio zelektryfikowanych modeli, aby wyróżnić się jako innowacyjna, ogólna marka premium. Gdziekolwiek jesteśmy, chcemy być prawdziwym motorem postępu”. – powiedziała Linda Jackson, szefowa marki.
Strategia „Power of Choice” (Moc wyboru) jest możliwa dzięki platformom multienergetycznym Stellantis, które pozwalają Peugeot oferować technologię, która najlepiej odpowiada potrzebom klientów w dowolnym modelu: elektrycznym, hybrydowym typu plug-in lub spalinowym.
W przypadku Peugeot oferta elektryczna obejmuje zarówno samochody osobowe, jak i dostawcze. Marka zamierza oferować do końca 2021 roku w 100% elektryczną wersję każdego z modeli ze swojej gamy pojazdów użytkowych, a do 2025 roku warianty zelektryfikowane w całej gamie modeli.
Modele elektryczne i hybrydowe typu plug-in w całej gamie Peugeot są dostępne w salonach Peugeot oraz w salonie online.
Najnowsze komentarze