Wiadomości

Citroën 2CV z drewna sprzedany za rekordową kwotę. Drożej niż nowa luksusowa limuzyna

autor Tomasz Nowicki
2023-06-05
Renault logo
Wiadomości

Renault ogłasza utworzenie nowej spółki w Maroku. Czym będzie się zajmować?

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-08
Wiadomości

Nowy Peugeot e-308 „First Edition” debiutuje na kolejnym rynku. Karta do ładowania jako opcja

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-04
Wiadomości

Renault świętuje 800 tysięcy sprzedanych samochodów w Indiach

autor Tomasz Nowicki
2023-06-03
Wiadomości

Ile kosztuje Citroën GS, Peugeot 404 i Renault 12 z rocznika 1975?

autor Tomasz Nowicki
2023-06-04
Wiadomości

Maj 2023 był we Włoszech wyjątkowy dla marki DS Automobiles

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-05
Wiadomości

Skąd się bierze fenomen Renault Arkana?

autor Tomasz Nowicki
2023-06-03
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

11 czynników, które sprzyjają rozładowywaniu akumulatora

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-24
w Wiadomości
Czas czytania 7 minut
61 1
A A
1

Może się wydawać, że w dzisiejszych czasach problem rozładowanego akumulatora dotyczy wyłącznie użytkowników starych, zdezelowanych samochodów. Niestety, to nieprawda. Oto 11 typowych przyczyn rozładowywania się akumulatora, które spotkamy także w najnowszych samochodach. Lekceważenie tych czynników prowadzi do trwałego uszkodzenia pokładowego „magazynu energii”.

1. Prądożerne zabezpieczenia antykradzieżowe

W zasadzie wszystkie elektroniczne zabezpieczenia antykradzieżowe potrzebują jakiegoś zasilania podczas pracy. Niektóre mają własny akumulator, inne korzystają z akumulatora samochodowego. Warto poprosić elektryka albo montażystę alarmów, aby sprawdził jak duży jest to pobór i ocenił czy nie przerasta on możliwości naszego samochodu.

2. System start/stop

Większość współczesnych samochodów jest wyposażona w system start/stop, który wyłącza i włącza silnik podczas postojów w mieście (na światłach, w korkach, itp.). W warunkach laboratoryjnych takie rozwiązanie oszczędza paliwo i redukuje emisję spalin. Realnie – wszystko zależy od zaawansowania technicznego samochodu i warunków jazdy. W droższych modelach system potrafi pracować perfekcyjnie. W tańszych już po kilku minutach jazdy kierowca szuka wyłącznika tej funkcji.

Zobacz także: Używany Peugeot 407 czy Renault Laguna? Dwa francuskie samochody klasy średniej okiem użytkownika

Z punktu widzenia żywotności akumulatora system start/stop to problem. Sygnałem ostrzegawczym generowanym przez akumulator jest… komunikat na desce rozdzielczej, który informuje, że system jest czasowo niedostępny. Powodem jest zazwyczaj wyczerpanie akumulatora poniżej pewnej bezpiecznej dla pojazdu granicy.

3. Napęd hybrydowy

Okazuje się, że podobne problemy jak w samochodach z systemem start-stop mają również użytkownicy hybryd. W tych modelach cykle włączania i wyłączania silnika podczas jazdy miejskiej odbywają się niemal bez przerwy. Oczywiście – dodatkowe akumulatory do systemu hybrydowego są do tego przystosowane zarówno pod względem charakterystyki pracy, jak też pojemności, ale prawdziwą plagą jest rozładowywanie się podstawowego akumulatora tradycyjnego umieszczonego pod maską. Poranne problemy z rozruchem hybrydy wydają się abstrakcyjne, tymczasem rzeczywiście – ich skala jest zaskakująco duża.

4. Elektryczny osprzęt silnika

Współczesne silniki potrzebują do pracy sporej ilości prądu. Zasilania wymagają m.in. sterownik, układ wtryskowy, układ paliwowy. Coraz częściej prądem zasilane są także wspomaganie kierownicy, a nawet pompa cieczy chłodzącej. To wszystko sprawia, że alternator czasem nie nadąża i podczas jazdy dodatkowo pobierany jest prąd z akumulatora. Nic zatem dziwnego, że jeśli nie będzie on okresowo doładowywany, to po pewnym czasie będzie do niczego.

5. Muzyka

Prawie każdy samochód ma przynajmniej cztery głośniki, te lepsze mają ich nawet ok. dwudziestu, a do pracy potrzebują wzmacniaczy. Czasem o tym zapominamy, że pełne wykorzystywanie możliwości takiego sprzętu przeciąża obwód ładowania i wyczerpuje akumulator.

6. Dodatkowe wyposażenie, np. przetwornica

Samochody stają się czasem biurem albo salą zabaw dla dzieci. Z tego względu producenci montują coraz więcej różnego rodzaju złączy do zasilania smartfonów, tabletów itp. Bywa, że na pokład trafia także przetwornica. Jeśli z prądu korzystają wszyscy pasażerowie z gromadką dzieci na czele, akumulator jest wystawiany na ciężką próbę nawet w czasie jazdy.

7. Zestaw głośnomówiący

Zestaw głośnomówiący na ogół nie stanowi żadnego zagrożenia dla akumulatora. No chyba, że kierowca zatrzymał pojazd na parkingu i uczestniczy w telekonferencji. Takie sytuacje w samochodach służbowych zdarzają się bardzo często, a rozmowy z szefem czy współpracownikami potrafią trwać godzinami. Akumulator tego nie lubi…

Zobacz test: Renault Austral Iconic Esprit Alpine 160 mild hybrid

8. Długie postoje między jeżdżeniem

Jeśli kierowca użytkuje pojazd okazjonalnie lub systematycznie pozostawia go na parkingach lotniskowych to powinien mieć świadomość, że pewnego dnia rozrusznik nie zadziała.

9. Usterki obwodu ładowania

To sprawa oczywista, ale bagatelizowana. Chodzi o wszelkie usterki obwodu ładowania. Począwszy od obluzowanych zacisków na klemach, przez zużyte przewody, aż po awarie alternatora czy regulatora napięcia. Takie problemy zdarzają się nawet w samochodach, które jeszcze są na gwarancji.

10. Ogrzewanie postojowe

To temat zimowy, ale w tym zestawieniu nie można go pomijać. Ogrzewanie postojowe jest wyposażeniem prądożernym. Niektórzy śmieją się nawet, że jeśli ktoś ma słaby akumulator postojowy i zimą programuje ogrzewanie żeby włączało się kilka czy kilkanaście minut przed wyjazdem do pracy, może wejść do ciepłego wnętrza i nie uruchomić silnika. W niektórych modelach w podobny sposób można wykorzystywać klimatyzację latem. Nawet jeśli ta funkcja jest wspomagana bateriami słonecznymi zamontowanymi w dachu, akumulator może w końcu tego nie wytrzymać.

11. Pogoda

Większość kierowców wie, że akumulatorom nie służą siarczyste mrozy. Okazuje się, że upały także. Widok pomocy drogowej wzywanej do pojazdu, w którym zastrajkował akumulator w 50-stopniowym upale (auta zaparkowane w słońcu bez problemu nagrzewają się jeszcze bardziej) nie powinien nikogo dziwić.
Wystarczy pobór prądu na symbolicznym poziomie 0,1 A, aby w miesiąc rozładować typowy akumulator o pojemności 60-70 Ah. Problem ten znają doskonale osoby prowadzące sprzedaż aut używanych lub te, które często podróżują i zostawiają samochód na parkingach lotniskowych.

Zobacz także: Dacia C-Neo i sensacyjne doniesienia: podwyższony prześwit oraz napęd 4×4 i fabryczne LPG

Skuteczną receptą na wszystkie wspomniane powyżej problemy jest booster, dzięki któremu w sytuacji awaryjnej można uruchomić samochód. Im nowszy model, tym ważniejsze jest, aby było to urządzenie bezpieczne i dopracowane pod każdym względem, takie jak np. NOCO. Przezorny posiadacz nowoczesnego samochodu i garażu powinien się zaopatrzyć także w ładowarkę i przynajmniej raz w miesiącu profilaktycznie podłączać ją do akumulatora. Ładowarki NOCO działają bezpiecznie i automatycznie, więc nie wymagają od użytkownika specjalnej wiedzy – wystarczy zapoznać się z instrukcją zamieszczoną w opakowaniu. Takie postępowanie chroni akumulator przed głębokim rozładowaniem i wydłuża jego żywotność nawet o kilka lat – tłumaczy Sławomir Gosławski, NOCO Company.

Skuteczną receptą na wszystkie wspomniane powyżej problemy jest booster, dzięki któremu w sytuacji awaryjnej można uruchomić samochód. Im nowszy model, tym ważniejsze jest, aby było to urządzenie bezpieczne i dopracowane pod każdym względem, takie jak np. NOCO. Przezorny posiadacz nowoczesnego samochodu i garażu powinien się zaopatrzyć także w ładowarkę i przynajmniej raz w miesiącu profilaktycznie podłączać ją do akumulatora. Ładowarki NOCO działają bezpiecznie i automatycznie, więc nie wymagają od użytkownika specjalnej wiedzy – wystarczy zapoznać się z instrukcją zamieszczoną w opakowaniu. Takie postępowanie chroni akumulator przed głębokim rozładowaniem i wydłuża jego żywotność nawet o kilka lat – powiedział Sławomir Gosławski.

Informacja prasowa: NOCO Company


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Czerwiec jednym z najbardziej niebezpiecznych miesięcy

2023-06-08
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Klimatyzacja w starym samochodzie? Jakie problemy mogą się pojawić w upały

2023-06-08

UOKiK: Jeep Wrangler 4xe do serwisu

2023-06-08

UOKiK: 389 Jeepów Compass i Renegade do serwisu

2023-06-07
Tagi: porady i serwis
Udostepnij21Tweet13Udostepnij4
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • © Arnaud Taquet @ ContinentalProductions

    Czy i która marka w koncernie Stellantis będzie pełnić rolę Dacii?

    1562 udostępnienia
    Udostepnij 625 Tweet 391
  • Napis na tylnej klapie tego Citroëna C3 wzbudził uśmiechy kierowców. Za kierownicą siedział mężczyzna

    579 udostępnienia
    Udostepnij 232 Tweet 145
  • Citroën popełnił błąd, sprzedając samochody dostawcze z logo Toyota?

    607 udostępnienia
    Udostepnij 243 Tweet 152
  • UOKiK: 389 Jeepów Compass i Renegade do serwisu

    411 udostępnienia
    Udostepnij 164 Tweet 103

Testy samochodów

Citroen - testy i opinie

Test: Citroën Grand C4 SpaceTourer 2.0 blueHDi 150 KM – nowa nazwa, doskonałość bez zmian. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-12-08
Renault - testy i opinie

Test: Renault Captur II w najwszechstronniejszej wersji TCe 155 KM EDC Intens. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-08-27
Renault - testy i opinie

Test: Czy opłaca się kupić samochód elektryczny? Tydzień z Renault Zoe Z.E. 40 w wielkim mieście cz.1. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2018-09-17
Peugeot

Test: Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 160 KM – przestronny czy ciasny? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-12-02
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën DS3 1.6 HDi 92 KM – luksusowy samochód w prawie każdym calu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-12-06

Najnowsze komentarze

  • Tomasz O - Alfa Romeo pyta swoich miłośników: jak powinien nazywać się nowy model?
  • Artur - Napis na tylnej klapie tego Citroëna C3 wzbudził uśmiechy kierowców. Za kierownicą siedział mężczyzna
  • Anonimowo - Czy i która marka w koncernie Stellantis będzie pełnić rolę Dacii?
  • Grześ - Napis na tylnej klapie tego Citroëna C3 wzbudził uśmiechy kierowców. Za kierownicą siedział mężczyzna
  • Krzysztof Gregorczyk - Trend wzrostowy nie słabnie: Alfa Romeo rośnie w Niemczech o 134%
  • Krzysztof Gregorczyk - Rynek paliw – wnioski z postępowania wyjaśniającego UOKiK: Orlen nie zrobił nic złego
  • Paweł - Trend wzrostowy nie słabnie: Alfa Romeo rośnie w Niemczech o 134%

Zobacz też

Stronniczy przegląd prasy: „Auto-Świat” nr 13/2009

Stronniczy przegląd prasy: „Auto-Świat” nr 03/2009

Sprzedaż samochodów we Francji w 2017 roku

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.