Renault ma w planach wprowadzenie do oferty nowego silnika 1.3 TCe. Nie jest to pierwsza próba zamiany jednostki na większą. Czyżby producent rezygnował z downsizingu?
Renault wspólnie z Nissanem pracuje nad benzynową jednostką napędową TCe o pojemności 1330 cm3 przeznaczoną na rynek europejski. Nowy czterocylindrowy silnik ma za zadanie spełnić normy emisji Euro 7 i początkowo trafi do modelu Scenic i Grand Scenic. W następnej kolejności znajdzie się pod maską modelu Megane. Nowy turbodoładowany motor z bezpośrednim wtryskiem będzie miał trzy warianty mocy: 115, 140 i 160 KM. Będzie współpracował zarówno z 6-biegową manualną przekładnią, jak i automatyczną dwusprzęgłową skrzynią EDC (w dwóch mocniejszych wariantach mocy). 1.3 TCe stopniowo będzie zastępował w ofercie jednostkę 1.2 TCe.
Renault nie po raz pierwszy zdecydowało się wprowadzić większy silnik do oferty, co jest sprzeczne z trendem downsizingu. Niedawno pisaliśmy o nowej jednostce, która trafi do modelu Espace. Chodzi o 225-konne TCe o pojemności 1,8 litra i momencie obrotowym 300 Nm, które zostało pożyczone z modelu Alpine. W ofercie francuskiego producenta zastąpi silnik 1.6 o mocy 200 KM.
Jednostka już trafiła do konfiguratora Renault w Szwajcarii. Jakie osiągi ma samochód z nowym „sercem”? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h topowej wersji Renault Espace wynosi 7,4 sekundy, a prędkość maksymalna to 224 km/h. Wartości z wersji Energy TCe 200 EDC wynoszą odpowiednio: 8,6 sekundy oraz 211 km/h. Średni apetyt na paliwo modelu Espace z nową jednostką napędową znajduje się na poziomie 6,8 l /100 km. Obecnie w najmocniejszej wersji wynosi 6,2 l/100 km.
Najnowsze komentarze