Wzrost sprzedaż o aż 126% odnotował Peugeot na rynku brazylijskim w roku 2021 w odniesieniu do roku 2020. To sukces tym większy, że cały brazylijski rynek zwiększył się w tym okresie o zaledwie 1,7%. Marki PSA radzą sobie tam nadzwyczaj dobrze osiągając dynamiczne wzrosty. Mniejszy, ale równie imponujący wzrost o 77% odnotował Citroën.
Nowy Peugeot 208 zanotował jeszcze większy wzrost, niż cała marka – jego popularność mierzona rok do roku zwiększyła się o 270%! Peugeot sprzedał w Brazylii najwięcej aut od siedmiu lat!
Z tymi zaskakującymi wynikami, Peugeot był marką, która rosła najbardziej w Brazylii w 2021 roku. Od stycznia do grudnia ubiegłego roku jej wzrost w stosunku do 2020 roku wyniósł 126%, odnotowując najwyższy wolumen od 2014 roku. Rynek krajowy wzrósł w tym czasie tylko o 1,7%.
W 2021 roku sprzedano w Brazylii 29.531 egzemplarzy samochodów francuskiej marki (dla porównania w Polsce było to w tym samym czasie tylko 10.639 samochodów, co przełożyło się na 2,38-procentowy udział w rynku), co dało udział w rynku na poziomie 1,5%. W roku poprzednim udział ten wyniósł 0,7%. Najlepsze wyniki sprzedażowe zanotowano w ostatnim kwartale, kiedy marka osiągnęła 2,0% udziału rynkowego.
Osiągnięte rezultaty wykraczają poza prognozy z początku roku. „Wyniki sprzedaży Peugeota były zaskakujące w trudnym roku dla całej gospodarki, zwłaszcza dla segmentu motoryzacyjnego. Niezwykłe rezultaty osiągnięto przede wszystkim dzięki działalności związanej z modelem 208, którego sprzedaż wzrosła o 270% w porównaniu do roku 2020” – wyjaśnił André Montalvão, dyrektor handlowy marki.
Zdaniem szefa marki Peugeot w Brazylii, Felipe Daemona, „ta zmiana pozycji rynkowej Peugeot jest również powiązana ze strategicznymi posunięciami firmy, które obejmują silną współpracę z siecią dealerską i posprzedażną, z naciskiem na jakość produktów i obsługę klienta”. Dyrektor dodaje: „Wprowadzenie na rynek nowego 3008 miało fundamentalne znaczenie dla marki, absolutny sukces sprzedaży dzięki wyjątkowemu wzornictwu, wydajności i technologii. Rozpoczęliśmy też sprzedaż modelu e-208 GT, który wraz z pojawieniem się zainaugurował ofensywę elektryfikacji Peugeot, która wprowadziła na rynek pierwszy elektryczny samochód użytkowy, Peugeot e-Expert”.
Jeśli chodzi o Nowy 208, ten model oczarował Brazylijczyków swoją różnorodnością w zakresie wzornictwa, technologii, bezpieczeństwa i elementów zapewniających komfort. W 2021 r. sprzedano 16.321 sztuk, co stanowiło 9,6% udziału w rynku w segmencie.
Wyniki sprzedaży potwierdzają nagrody otrzymane przez Peugeot 208. W 2021 r. przyznano temu modelowi cztery renomowane tytuły. Dzięki bezprecedensowym produktom seryjnym wśród krajowych hatchbacków, model zapewnia kierowcy wyjątkowe wrażenia z jazdy. Zawiera nową generację Peugeot i-Cockpit 3D®, która zwiększa doznania i przyjemność z jazdy dzięki pierwszemu trójwymiarowemu zestawowi wskaźników, podwyższonej tablicy przyrządów, 7-calowemu dotykowemu centrum multimedialnemu z systemem Google Android Auto i Apple CarPlay oraz seria klawiszy „toggle”, które umożliwiają łatwy dostęp do głównych funkcji pojazdu.
Sprawdź, ile Peugeot 208 kosztuje w Polsce
W kategorii lekkich pojazdów użytkowych Peugeot Expert był liderem w segmencie „D Van” w tym roku, z 3.923 sprzedanymi pojazdami i wzrostem o 126% w porównaniu do roku 2020. Dostępna zarówno w wersji spalinowej, jak i elektrycznej, linia Expert została zaprojektowane specjalnie, aby łączyć jakość i technologię, nie rezygnując z komfortu. Peugeot Expert ma efektowny design i jest idealny do każdego rodzaju ładunku, ponieważ może udźwignąć do 1.500 kg przy maksymalnej wysokości 1,94 m.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot