niedziela, 3 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

160 Citroënów Ami Cargo dla pocztowców – jeden z trzech ważnych kontraktów

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-05-19
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 8 minut
94 7
2
87
UDOSTĘPNIEŃ
289
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022

Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022

 Dacia Bigster nie będzie jedynym samochodem marki w klasie kompaktowej. Ambicje sięgają dalej!

Vincent Cobée spotkał się z managerami CTT, Portway i Habitat Invest w związku z podpisaniem umów dotyczących dostarczenia łącznie 580 egzemplarzy Ami i My Ami Cargo – w 100% elektrycznych czterokołowców. O dwóch z tych przedsięwzięć już pisaliśmy w artykułach Tak się to robi w Portugalii – mieszkanie i Citroën Ami w komplecie oraz Citroën Ami Cargo z panelami słonecznymi na portugalskich lotniskach. Bez dwóch zdań elektryczne autko Citroëna robi się coraz popularniejsze w Portugalii.

Firma Citroën podpisała w Portugalii trzy ważne kontrakty na dostawę Ami i My Ami Cargo, dwóch przełomowych i w 100% elektrycznych rozwiązań mobilności opracowanych przez Citroëna, w ilości, która łącznie zbliża się do sześciuset egzemplarzy.

Postawienie trzech firm na Ami jako rozwiązanie w zakresie mikromobilności elektrycznej i uczynienie ich działalności jeszcze bardziej przyjazną dla środowiska doprowadziło do spotkania Vincenta Cobée, dyrektora generalnego marki Citroën, z wysokimi managerami trzech zaangażowanych podmiotów, które odbyło się na późnym niedzielnym popołudniem 15. maja w Palácio Benagazil, w pobliżu lotniska Humberto Delgado.

W spotkaniu wzięli udział Helena França i Etienne Lefort, odpowiednio dyrektor generalna i dyrektor operacyjny Portway, Luis Corrêa de Barros i Pedro Vicente, odpowiednio założyciel/dyrektor generalny i dyrektor Habitat Invest, oraz João Bento, dyrektor generalny CTT i João Ventura Sousa, dyrektor wykonawczy. Gospodarzem spotkania był szef marki Citroën, Vincent Cobée. Na spotkaniu obecny był również Thierry Ligonniére, CEO ANA – Aeroportos de Portugal, udziałowca Portway.

„W obecnym kontekście, w którym mobilność miejska przechodzi silne zmiany, a aspekt środowiskowy silnie determinuje branżę motoryzacyjną i zachowania konsumentów, Citroën po raz kolejny wprowadza innowacje, pozostając wiernym swojej zasadzie dostarczania kompleksowych rozwiązań w zakresie mobilności w przystępnych cenach” – powiedział Vincent Cobée, dyrektor generalny Citroëna. – „Oczywiście podkreślam atrybuty Ami, które zapewniają użytkownikom większy komfort, wszechstronność i bezpieczeństwo w porównaniu z innymi rozwiązaniami mobilności dostępnymi na rynku (motocykle, rowery itp.). W obszarze B2B pragnę podkreślić, że od początku projektu myśleliśmy o Ami również dla tego typu klientów, o specyficznych potrzebach, na które Ami doskonale odpowiada”.

CTT nabywa 160 My AMI Cargo do dystrybucji pocztowej w Portugalii

CTT, jako firma referencyjna w Portugalii, zrealizowała ostatni kontrakt z Citroënem na nabycie śmiałej i przełomowej propozycji francuskiej marki, w 100% elektrycznej mobilności, która pozwoli na wzmocnienie floty pocztowej CTT na poziomie krajowym. Od tego miesiąca do pracy w CTT zacznie trafiać 160 sztuk profesjonalnego rozwiązania My Ami Cargo o zerowej emisji, zaprojektowanych i zwymiarowanych do działania na terenie miejscowości, a mianowicie do dystrybucji małych paczek i najróżniejszych rodzajów przesyłek pocztowych.

„Ami będą wykorzystywane do dystrybucji pocztowej głównie na obszarach miejskich, a mianowicie w głównych miastach Portugalii” – podkreśla João Bento, dyrektor generalny CTT. – „Wersja My Ami Cargo jest odpowiedzią na potrzebę posiadania przestrzeni ładunkowej dostosowanej do tej usługi, realizowanej na niewielkich dystansach – jej autonomia jest więc więcej niż wystarczająca – doskonale dopasowując się do prędkości, z jakimi poruszamy się w ośrodkach miejskich. Jego wymiary pozwalają również na łatwy dojazd, w tym jazdę po węższych ulicach, które charakteryzują wiele portugalskich miast, co ułatwia parkowanie, co jest nieodłącznym elementem pracy listonoszy. Dodam jeszcze, że zanim weszliśmy w ten biznes, testowaliśmy Ami w rzeczywistym środowisku, otrzymując bardzo pozytywne opinie od użytkowników, co pomogło w podjęciu ostatecznej decyzji”.

Citroën Ami w komplecie z mieszkaniem

Również w tym miesiącu została podpisana umowa z Habitat Invest, w ramach partnerstwa, która obejmuje dostawę kluczy do ponad 400 czterokołowców elektrycznych Ami, wraz z odpowiednimi tytułami własności, klientom, którzy podpiszą wekslową umowę kupna-sprzedaży na zakup mieszkania. Temat dotyczy w sumie 407 domów, które zostaną wybudowane etapami, w ciągu najbliższych kilku lat, w regionie Loures, na obrzeżach stolicy.

„Od początku realizacji projektu dążyliśmy do pozycjonowania oferty inwestycji Aurya w zróżnicowany sposób, uwzględniając z jednej strony aspekt środowiskowy i zrównoważony rozwój, a z drugiej ofertę usług i funkcjonalności komplementarne do naszych perspektyw. Bazując na tych założeniach, Ami idealnie pasuje do naszego projektu, ponieważ integruje rozwiązanie mobilności miejskiej z każdym mieszkaniem, umożliwiając przyszłym mieszkańcom posiadanie przyjaznego dla środowiska rozwiązania mobilności podczas małych codziennych podróży” – podkreślił Luis Corrêa de Barros, założyciel i dyrektor generalny Habitat Invest.

13 sztuk Ami dla portugalskich lotnisk

Pierwsza z tych trzech umów została zawarta z Portway i obejmuje dostawę 11 sztuk My Ami Cargo oraz 2 egzemplarzy osobowych Ami, przeznaczonych do działalności tej spółki obsługi naziemnej, pierwszej certyfikowanej do pracy w krajowych infrastrukturach lotniskowych. Dostosowane do potrzeb operacyjnych firmy, Ami zostały poddane ciekawym modyfikacjom – otrzymały panele słoneczne. Samochody wykonują szereg funkcji w celu wsparcia działalności Portway i są już aktywne, w pierwszej fazie na lotnisku w Lizbonie, a lada chwila rozpoczną służbę również na pasach startowych w Porto, Faro i Funchal.

„Ami to produkt idealnie dopasowany do potrzeb Portway, czyli do krótkich przejazdów, które nasi pracownicy wykonują na co dzień w obrębie lotniska, gdzie również kontrolowana jest prędkość ruchu. Aspekt środowiskowy był w naszym przypadku ważnym czynnikiem nie tylko dla procesu dekarbonizacji naszej floty zmotoryzowanej, ale także w zakresie dostosowania naszych Ami poprzez umieszczenie panelu słonecznego do zasilania wewnętrznego gniazdka, co z kolei pozwala na oszczędność czasu, podłączenie PDA i drukarki, a także własnych świateł sygnalizacyjnych pojazdu. Jego gabaryty również czynią go bardzo interesującym, ponieważ w przestrzeni pasów startowych lotnisk ważna jest zwrotność” – mówi Helena França, CEO Portway.

Ami i My Ami Cargo potwierdzają nieuniknione zobowiązania do zrównoważonego rozwoju

Te trzy kontrakty wynikają z pozycjonowania środowiskowego i zobowiązań dotyczących zrównoważonego rozwoju przyjętych przez zaangażowane firmy, w zobowiązaniu do innowacyjnego rozwiązania w 100% elektrycznego i w 100% czystej mobilności (zero emisji CO2), które pozwoli na spersonalizowaną reakcję w praktycznie wszystkich sytuacjach biznesowych, przy bardzo niskich kosztach użytkowania i eksploatacji.

Lekki czterokołowiec Citroën Ami, którym można jeździć od 16. roku życia, z licencją w kategorii „AM” oraz jego użytkowa wersja My Ami Cargo, są praktyczną i nowoczesną odpowiedzią na nowe wyzwania indywidualnej mobilności, łącząc formę i funkcjonalność z korzyściami płynącymi z napędu elektrycznego. Dzięki bardzo kompaktowym gabarytom i wysokiej zwrotności są szczególnie przystosowane nie tylko do tras miejskich i podmiejskich, umożliwiając bez ograniczeń dostęp do obszarów o ograniczonym dostępie dla aut spalinowych, ale także do potrzeb operacyjnych firm o określonej działalności.

Akumulator litowo-jonowy o mocy 5,5 kWh, który zasila silnik elektryczny o mocy 6 kW, można łatwo naładować w ciągu zaledwie 3 godzin ze standardowego gniazdka, co pozwala zarówno Ami, jak i My Ami Cargo przejechać maksymalnie 75 kilometrów.

 

 

oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AmiCitroenelektryczny Citroen
Udostepnij35Tweet22Udostepnij6
Poprzedni

Renault Scenic Vision – rewolucyjna wizja bezemisyjnej mobilności rodzinnej

Następny

Dacia to współczesna odmiana Malucha? Duster, Sandero i Jogger to auta dla każdego, ale nie dla wszystkich

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Dacia to współczesna odmiana Malucha? Duster, Sandero i Jogger to auta dla każdego, ale nie dla wszystkich

Citroën C3 Elle – nowa generacja stylowego auta miejskiego

Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Marek - Nowe władze Stowarzyszenia Koncesjonerów Citroëna w Polsce oraz Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych Marki Peugeot
  • Anonimowo - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • nowano - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • nowano - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Witia - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Mirek - DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Kierowca - Peugeot 999. Prezentacja już 8 lipca
  • Kierowca - DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Kierowca - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Kierowca - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022
  • Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022
  •  Dacia Bigster nie będzie jedynym samochodem marki w klasie kompaktowej. Ambicje sięgają dalej!
  • Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Ile kosztuje używana Dacia Duster: przegląd cen roczników 2010-2018
  • Ile naprawdę pali benzynowy DS 7 Crossback 180 KM?
  • Stellantis & Nidec zbudują pierwsze silniki elektryczne jeszcze w tym roku. Projekt M3
  • DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Nowy Renault Trafic SpaceNomad: wszechstronny kamper z miejscem do spania dla 4 osób
  • Unikatowe Renault NN 6CV Torpedo z 1927 roku. „Komfort lepszy niż w traktorze, hamuje niczym lokomotywa”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.