Vincent Cobée spotkał się z managerami CTT, Portway i Habitat Invest w związku z podpisaniem umów dotyczących dostarczenia łącznie 580 egzemplarzy Ami i My Ami Cargo – w 100% elektrycznych czterokołowców. O dwóch z tych przedsięwzięć już pisaliśmy w artykułach Tak się to robi w Portugalii – mieszkanie i Citroën Ami w komplecie oraz Citroën Ami Cargo z panelami słonecznymi na portugalskich lotniskach. Bez dwóch zdań elektryczne autko Citroëna robi się coraz popularniejsze w Portugalii.
Firma Citroën podpisała w Portugalii trzy ważne kontrakty na dostawę Ami i My Ami Cargo, dwóch przełomowych i w 100% elektrycznych rozwiązań mobilności opracowanych przez Citroëna, w ilości, która łącznie zbliża się do sześciuset egzemplarzy.
Postawienie trzech firm na Ami jako rozwiązanie w zakresie mikromobilności elektrycznej i uczynienie ich działalności jeszcze bardziej przyjazną dla środowiska doprowadziło do spotkania Vincenta Cobée, dyrektora generalnego marki Citroën, z wysokimi managerami trzech zaangażowanych podmiotów, które odbyło się na późnym niedzielnym popołudniem 15. maja w Palácio Benagazil, w pobliżu lotniska Humberto Delgado.
W spotkaniu wzięli udział Helena França i Etienne Lefort, odpowiednio dyrektor generalna i dyrektor operacyjny Portway, Luis Corrêa de Barros i Pedro Vicente, odpowiednio założyciel/dyrektor generalny i dyrektor Habitat Invest, oraz João Bento, dyrektor generalny CTT i João Ventura Sousa, dyrektor wykonawczy. Gospodarzem spotkania był szef marki Citroën, Vincent Cobée. Na spotkaniu obecny był również Thierry Ligonniére, CEO ANA – Aeroportos de Portugal, udziałowca Portway.
„W obecnym kontekście, w którym mobilność miejska przechodzi silne zmiany, a aspekt środowiskowy silnie determinuje branżę motoryzacyjną i zachowania konsumentów, Citroën po raz kolejny wprowadza innowacje, pozostając wiernym swojej zasadzie dostarczania kompleksowych rozwiązań w zakresie mobilności w przystępnych cenach” – powiedział Vincent Cobée, dyrektor generalny Citroëna. – „Oczywiście podkreślam atrybuty Ami, które zapewniają użytkownikom większy komfort, wszechstronność i bezpieczeństwo w porównaniu z innymi rozwiązaniami mobilności dostępnymi na rynku (motocykle, rowery itp.). W obszarze B2B pragnę podkreślić, że od początku projektu myśleliśmy o Ami również dla tego typu klientów, o specyficznych potrzebach, na które Ami doskonale odpowiada”.
CTT nabywa 160 My AMI Cargo do dystrybucji pocztowej w Portugalii
CTT, jako firma referencyjna w Portugalii, zrealizowała ostatni kontrakt z Citroënem na nabycie śmiałej i przełomowej propozycji francuskiej marki, w 100% elektrycznej mobilności, która pozwoli na wzmocnienie floty pocztowej CTT na poziomie krajowym. Od tego miesiąca do pracy w CTT zacznie trafiać 160 sztuk profesjonalnego rozwiązania My Ami Cargo o zerowej emisji, zaprojektowanych i zwymiarowanych do działania na terenie miejscowości, a mianowicie do dystrybucji małych paczek i najróżniejszych rodzajów przesyłek pocztowych.
„Ami będą wykorzystywane do dystrybucji pocztowej głównie na obszarach miejskich, a mianowicie w głównych miastach Portugalii” – podkreśla João Bento, dyrektor generalny CTT. – „Wersja My Ami Cargo jest odpowiedzią na potrzebę posiadania przestrzeni ładunkowej dostosowanej do tej usługi, realizowanej na niewielkich dystansach – jej autonomia jest więc więcej niż wystarczająca – doskonale dopasowując się do prędkości, z jakimi poruszamy się w ośrodkach miejskich. Jego wymiary pozwalają również na łatwy dojazd, w tym jazdę po węższych ulicach, które charakteryzują wiele portugalskich miast, co ułatwia parkowanie, co jest nieodłącznym elementem pracy listonoszy. Dodam jeszcze, że zanim weszliśmy w ten biznes, testowaliśmy Ami w rzeczywistym środowisku, otrzymując bardzo pozytywne opinie od użytkowników, co pomogło w podjęciu ostatecznej decyzji”.
Citroën Ami w komplecie z mieszkaniem
Również w tym miesiącu została podpisana umowa z Habitat Invest, w ramach partnerstwa, która obejmuje dostawę kluczy do ponad 400 czterokołowców elektrycznych Ami, wraz z odpowiednimi tytułami własności, klientom, którzy podpiszą wekslową umowę kupna-sprzedaży na zakup mieszkania. Temat dotyczy w sumie 407 domów, które zostaną wybudowane etapami, w ciągu najbliższych kilku lat, w regionie Loures, na obrzeżach stolicy.
„Od początku realizacji projektu dążyliśmy do pozycjonowania oferty inwestycji Aurya w zróżnicowany sposób, uwzględniając z jednej strony aspekt środowiskowy i zrównoważony rozwój, a z drugiej ofertę usług i funkcjonalności komplementarne do naszych perspektyw. Bazując na tych założeniach, Ami idealnie pasuje do naszego projektu, ponieważ integruje rozwiązanie mobilności miejskiej z każdym mieszkaniem, umożliwiając przyszłym mieszkańcom posiadanie przyjaznego dla środowiska rozwiązania mobilności podczas małych codziennych podróży” – podkreślił Luis Corrêa de Barros, założyciel i dyrektor generalny Habitat Invest.
13 sztuk Ami dla portugalskich lotnisk
Pierwsza z tych trzech umów została zawarta z Portway i obejmuje dostawę 11 sztuk My Ami Cargo oraz 2 egzemplarzy osobowych Ami, przeznaczonych do działalności tej spółki obsługi naziemnej, pierwszej certyfikowanej do pracy w krajowych infrastrukturach lotniskowych. Dostosowane do potrzeb operacyjnych firmy, Ami zostały poddane ciekawym modyfikacjom – otrzymały panele słoneczne. Samochody wykonują szereg funkcji w celu wsparcia działalności Portway i są już aktywne, w pierwszej fazie na lotnisku w Lizbonie, a lada chwila rozpoczną służbę również na pasach startowych w Porto, Faro i Funchal.
„Ami to produkt idealnie dopasowany do potrzeb Portway, czyli do krótkich przejazdów, które nasi pracownicy wykonują na co dzień w obrębie lotniska, gdzie również kontrolowana jest prędkość ruchu. Aspekt środowiskowy był w naszym przypadku ważnym czynnikiem nie tylko dla procesu dekarbonizacji naszej floty zmotoryzowanej, ale także w zakresie dostosowania naszych Ami poprzez umieszczenie panelu słonecznego do zasilania wewnętrznego gniazdka, co z kolei pozwala na oszczędność czasu, podłączenie PDA i drukarki, a także własnych świateł sygnalizacyjnych pojazdu. Jego gabaryty również czynią go bardzo interesującym, ponieważ w przestrzeni pasów startowych lotnisk ważna jest zwrotność” – mówi Helena França, CEO Portway.
Ami i My Ami Cargo potwierdzają nieuniknione zobowiązania do zrównoważonego rozwoju
Te trzy kontrakty wynikają z pozycjonowania środowiskowego i zobowiązań dotyczących zrównoważonego rozwoju przyjętych przez zaangażowane firmy, w zobowiązaniu do innowacyjnego rozwiązania w 100% elektrycznego i w 100% czystej mobilności (zero emisji CO2), które pozwoli na spersonalizowaną reakcję w praktycznie wszystkich sytuacjach biznesowych, przy bardzo niskich kosztach użytkowania i eksploatacji.
Lekki czterokołowiec Citroën Ami, którym można jeździć od 16. roku życia, z licencją w kategorii „AM” oraz jego użytkowa wersja My Ami Cargo, są praktyczną i nowoczesną odpowiedzią na nowe wyzwania indywidualnej mobilności, łącząc formę i funkcjonalność z korzyściami płynącymi z napędu elektrycznego. Dzięki bardzo kompaktowym gabarytom i wysokiej zwrotności są szczególnie przystosowane nie tylko do tras miejskich i podmiejskich, umożliwiając bez ograniczeń dostęp do obszarów o ograniczonym dostępie dla aut spalinowych, ale także do potrzeb operacyjnych firm o określonej działalności.
Akumulator litowo-jonowy o mocy 5,5 kWh, który zasila silnik elektryczny o mocy 6 kW, można łatwo naładować w ciągu zaledwie 3 godzin ze standardowego gniazdka, co pozwala zarówno Ami, jak i My Ami Cargo przejechać maksymalnie 75 kilometrów.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze