Renault Master
Wiadomości

Renault Master zdobywa uznanie ekspertów i czytelników „Trade Van Driver”

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
citroen c3 4 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Citroën C3 CNG – oszczędność paliwa, wersje, silnik i wyposażenie. Debiut w Indiach

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
fiat 500e Wiadomości
Wiadomości

Fiat 500 Elektro najchętniej wybieranym elektrycznym samochodem miejskim w Niemczech

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Nissan Micra
Wiadomości

Nissan udostępni swoje fabryki Chińczykom? „Rozważamy bardziej elastyczny model współpracy”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
Nissan Micra 2026
Wiadomości

Nowy Nissan Micra w szczegółach. Model powraca do segmentu B jako elektryk

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21
PureTech 130
Wiadomości

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
citroen c3 aircross 9 Wiadomości
Wiadomości

Stellantis zwiększa swój udział w rynku i zbiera ponad 1 mln zamówień

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22

Najnowsze komentarze

  • Slawo - Nowy hybrydowy Renault Koleos 241 KM 2025 debiutuje na wybranych rynkach
  • Mat - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Robert - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Pionier - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Sergiusz - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Ponad 170 tys. euro odszkodowań i wezwanie do wycofania silników PureTech 1.2 .Poszkodowani walczą ze Stellantis

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2025-04-18
w Wiadomości, Stellantis
Czas czytania 4 minut
8.5k
A A
49
silnik puretech 1 2 Wiadomości

Silniki PureTech na cenzurowanym. Hiszpańskie Stowarzyszenie Poszkodowanych przez Stellantis Afestel poinformowało, że jego członkom udało się uzyskać ponad 170.000 euro w formie zwrotów kosztów napraw dla właścicieli aut dotkniętych poważnymi awariami jednostek napędowych PureTech 1.2. Organizacja zapowiada dalsze działania prawne i żąda całkowitego wycofania wadliwego silnika ze sprzedaży.

Według danych przekazanych przez Afestel mediom, problem dotyczy ponad 750 tysięcy samochodów w samej Hiszpanii i około 4 milionów pojazdów w całej Europie. Dla koncernu stawką jest nie tylko reputacja, ale również zaufanie do całej gamy produktów opartych na tej technologii. Dla klientów – bezpieczeństwo i prawo do niezawodnego samochodu.

Silnik 1.2 PureTech i problemy z paskiem rozrządu. Jak należy postępować: eksploatacje, awarie silnika, odpowiedzialność producenta

Wadliwe jednostki napędowe PureTech były montowane w licznych modelach marek należących do koncernu Stellantis, w tym Peugeot, Citroën, Opel i DS. Silniki te miały cechować się wysoką wydajnością przy niskim zużyciu paliwa, ale w wyniku przedostawania się benzyny do oleju następowała utrata właściwości smarnych, co prowadziło do rozpuszczania się paska rozrządu i zapychania się silnika, co groziło utratą hamulców oraz zatarciem silnika – często w sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu.

Pasek rozrządu PureTech 1.2
Pasek rozrządu PureTech 1.2

Głos ofiar: przypadek Marimar

W jednej z nagłośnionych przez stowarzyszenie historii występuje Marimar z Bilbao. Kobieta przeżyła awarię samochodu na autostradzie, gdzie jej pojazd z silnikiem PureTech uległ całkowitej awarii. Koszt naprawy został oszacowany na 10.000 euro. Początkowo producent zaproponował zwrot 60% kosztów, ale klientka odmówiła, uznając ofertę za niewystarczającą. Ostatecznie, po miesiącach starań i nacisków, otrzymała decyzję o pokryciu całkowitych kosztów naprawy przez Stellantis.

„Z piekła do normalności”

Prezes stowarzyszenia Afestel, Yerba Luca de Tena, podkreśla, że uzyskane odszkodowania są dużym krokiem naprzód, ale w żadnym razie nie są wystarczające. – Dla wielu osób to wyjście z piekła, w którym tkwili przez lata, walcząc z awariami i ignorancją ze strony producenta. Jednak nie przestaniemy walczyć, dopóki Stellantis nie przestanie sprzedawać samochodów z tymi wadliwymi silnikami – powiedział.

Usterki i awarie silnika PureTech 1.2. Jakie są przyczyny i jak można temu zaradzić? Citroën, Opel, Peugeot

Presja prawna i rosnąca liczba pozwów

Afestel nie ogranicza się jedynie do działań medialnych. Tylko w mieście Vigo organizacja złożyła już około 250 pozwów przeciwko producentowi. Zdaniem jej przedstawicieli, to dopiero początek szeroko zakrojonej ofensywy prawnej, której celem jest pociągnięcie koncernu do pełnej odpowiedzialności za wady fabryczne.

Zobacz: Jak postępować w przypadku awarii 1.2 PureTech? 

O ile zwroty kosztów napraw są dla poszkodowanych realnym wsparciem, o tyle przyszłość silników PureTech w Europie stoi pod znakiem zapytania. Stellantis oficjalnie nie odniósł się jeszcze do żądań Afestel. Samo stowarzyszenie nawiązały współpracę  poszkodowanymi we Francji oraz w Niemczech, stara się również zainteresować sprawą europosłów.

Producent uruchomił dla klientów platformę Stellantis Support – tam można zgłaszać roszczenia.

na podstawie Vigo.es – redakcja

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

silnik puretech 1 2 Wiadomości
3.1 7 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

stellantis 01 Wiadomości

Stellantis zacieśnia dialog społeczny w Europie – pierwsze posiedzenie Europejskiej Rady Zakładowej

2025-05-23
luca napolitano Wiadomości

Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”

2025-05-22

Stellantis liderem innowacji w Brazylii! Najwięcej zgłoszeń patentowych w 2024 roku

2025-05-22

Leapmotor T03 drugim najchętniej kupowanym miejskim elektrykiem w Polsce

2025-05-22
Tagi: używaneStellantis
Udostepnij3129Tweet1956Udostepnij548
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
49 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pulse 2026

    Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    2910 udostępnienia
    Udostepnij 1164 Tweet 728
  • Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    1657 udostępnienia
    Udostepnij 663 Tweet 414
  • Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km

    1856 udostępnienia
    Udostepnij 742 Tweet 464
  • Używana Dacia Duster II z LPG. Najtańsze ogłoszenia od pierwszego właściciela

    1671 udostępnienia
    Udostepnij 668 Tweet 418

Testy samochodów

017. Szybki test Renault Megane R.S. IV zima Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane R.S. IV zimą. Niesamowity hot-hatch o mocy 300 KM. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-03-14
01. Dacia Duster dCi 4x4 na autostradach test Wiadomości
Testy

Test: Dacia Duster 2018 1.5 dCi 4×4 – opinie i spalanie – do miasta i na autostradę? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-04-07
IMG 4096 Wiadomości
Testy

Test: Renault Kadjar 1.3 TCe 160 KM – nowy wygląd, wnętrze i napęd. Jak jeździ SUV po liftingu? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-02-25
Peugeot 508 SW II GT Hybrid 11 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 508 SW II GT Hybrid 225 KM – komfortowe hybrydowe kombi. Rachunek ekonomiczny jest nieważny? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-07-05
renault zoe 102 Wiadomości
Testy

Test: Czy opłaca się kupić samochód elektryczny? Tydzień z Renault Zoe Z.E. 40 w wielkim mieście cz.1. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2018-09-17

Najnowsze komentarze

  • Slawo - Nowy hybrydowy Renault Koleos 241 KM 2025 debiutuje na wybranych rynkach
  • Mat - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Robert - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Pionier - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Sergiusz - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Nowy Fiat Doblò VAN i E-Doblò VAN. Ruszyły zamówienia!

Dzień Innowacji WRAŻENIA Z JAZDY I DOBRE SAMOPOCZUCIE: PSA Peugeot Citroën budzi zmysły

Nowe Renault 5 w Norwegii. „Śniegu prawie u nas nie ma”

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
49
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz