Kolumbia – kraj o powierzchni ponad 3,6-krotnie większej od Polski i liczbie ludności o 30% większej, niż w Polsce. Leży w północno-zachodniej części Ameryki Południowej. Jest jednym z czołowych dostawców kawy, jest też ważnym producentem narkotyków, ale nie tym się tutaj będziemy zajmować. Otóż w Kolumbii po ośmiu miesiącach bieżącego roku aż 18,8% rynku nowych samochodów należy do Renault.
W sierpniu na kolumbijskie drogi wyjechało 4.792 nowe samochody Renault, co dało francuskiej marce aż 19,6% udziału w sierpniowej sprzedaży. Jednocześnie marka odnotowała wzrost o 3,4% w porównaniu z sierpniem 2021 roku. Na tle marek Stellantis Renault radzi sobie po prostu rewelacyjnie – Citroën z 305 rejestracjami zajmuje tam szesnaste miejsce, a Peugeot z wynikiem 204 aut jest siedemnasty. Fiat, świetnie sprzedający się w Argentynie i Brazylii, w Kolumbii w sierpniu odnotował tylko 146 rejestracji (22. miejsce). Dodajmy, że zrzeszony w Aliansie z Renault i Mitsubishi Nissan mógł się pochwalić w sierpniu w Kolumbii 1.050 rejestracjami i ósmym miejsce w rankingu miesiąca.
A jak wygląda sytuacja w wynikach skumulowanych za osiem miesięcy? Tutaj Renault ma pozycję lidera i 18,8% udziału w rynku. Od stycznia do sierpnia włącznie na samochody Renault zdecydowało się 32.325 kierowców. Dla porównania – Nissan uzyskał sprzedaż na poziomie 7.930 aut, Citroën znalazł nabywców na 1.067 swoich samochodów, a nowymi Peugeotami cieszy się w tym roku 1.040 kolumbijskich kierowców. Na tamtejsze drogi wyjechało też 548 nowych Fiatów.
A co w kwestii modeli? Na czele rynku znajduje się Suzuki Swift, ale jego sprzedaż w sierpniu dramatycznie spadła i model, który w lipcu był na szczycie, w sierpniu znajduje się na pozycji 30. Ze sprzedażą zaledwie 182 aut! Drugie miejsce (w lipcu, sierpniu i w wynikach skumulowanych) należy do Renault Dustera, który w sierpniu znalazł 1.137 nabywców, a od początku roku 6.701 (dokładnie o 300 mniej, niż Suzuki). Czwarte miejsce w sierpniu i piąte od początku roku zajmuje Renault Kwid (odpowiednio 964 i 5.834 egzemplarze). Na szóstej pozycji w sierpniu i w wynikach skumulowanych plasuje się Renault Sandero Stepway (838 i 5.487 samochodów). Zwykłe Renault Sandero znalazło w sierpniu 661 nowych kierowców (siódme miejsce w wynikach miesiąca) i 4.779 od początku roku (dziewiąta pozycja w rankingu narastającym). W dziesiątce najlepiej sprzedających się modeli od stycznia do sierpnia włącznie jest jeszcze – na miejscu dziesiątym właśnie – Renault Logan z wynikiem 4.316 aut.
Coraz większą popularność zdobywa Renault Duster Oroch (309 rejestracji w sierpniu i 1.306 od początku roku). Renault Alaskan sprzedał się w sierpniu w 140 egzemplarzach, a od początku roku na kolumbijskie drogi wyjechało 827 takich aut.
Najlepiej sprzedającym się Citroënem na tamtym rynku był C4 Cactus (269 aut w sierpniu i 856 od początku roku), zaś w przypadku Peugeota takim modelem był nowy na rynku 2008 (119 egzemplarzy zarejestrowanych w sierpniu).
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Renault Colombia
Najnowsze komentarze