Sébastien i Daniel dominowali w Rajdzie Wielkiej Brytanii, prowadząc od OS 2 do OS 18. Prowadzili jeszcze na kilka kilometrów przed metą przedostatniego odcinka specjalnego “Margam 2”. Ale jeden błąd kosztował ich zwycięstwo. Zajęli ostatecznie drugie miejsce po nieprawdopodobnie zaciętym, zapierającym dech w piersiach, trwającym do ostatniego odcinka pojedynku z Petterem Solbergiem.
“Gdzieś pomiędzy 15 i 20 kilometrem popełniłem błąd. Zacząłem nieco za późno hamować przed prawym zakrętem na drugim biegu. Poszedłem nieco za szeroko, wytraciłem prędkość i musiałem zredukować do pierwszego biegu. Straciłem w tym miejscu kilka sekund. Ten błąd prawdopodobnie kosztował mnie zwycięstwo. Potem jechałem do samej mety bardzo szybkim tempem, bo moja Xsara spisywała się wyśmienicie i pozwalała pokazać pełnię umiejętności. Oczywiście jestem nieco rozczarowany drugim miejscem. Ale z drugiej strony sam fakt, że zwycięstwo było tak blisko daje sporą satysfakcję, a ponadto wciąż mam sporą przewagę w klasyfikacji nad rywalami i duże szanse na tytuł mistrza świata.”
Szef zespołu Guy Fréquelin także wypowiadał się z optymizmem: “To prawda, jesteśmy trochę rozczarowani. Ale nic nie zmieni faktu, że osiągnęliśmy bardzo wartościowy rezultat i zdobyliśmy wiele punktów w obydwu klasyfikacjach!”
Carlos Sainz wykonał swoje zadanie. Po zajęciu czwartego miejsca był pogodny i uśmiechnięty jak zawsze. Gdyby od razu wybrał właściwe ustawienie na pierwszy etap, kto wie, być może ukończyłby rajd na podium.
“Po zmianie ustawienia jechało mi się bez porównania lepiej i pewniej, co w tych ciężkich warunkach było niezwykle istotne. Sébastien narzucił od początku nieprawdopodobne tempo. Najważniejsze, żeby w najbliższych rajdach utrzymał koncentrację i nie dał się ponieść emocjom. Ze swej strony bardzo się cieszę, że przydałem się zespołowi i zdobyłem cenne punkty do klasyfikacji producentów.”
Klasyfikacja Rajdu Wielkiej Brytanii:
1. P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza) 3 h 42 min 39,5 s
2. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) + 6,3 s
3. M. Märtin/M. Park (Ford Focus) + 2 min 53,7 s
4. C. Sainz/M. Marti (Citroën Xsara) + 3 min 42,1 s
5. F. Duval/S.Prevot (Ford Focus) + 4 min 51,3 s
6. H. Rovanperä/R. Pietiläinen (Peugeot 307) + 6 min 44,9 s
7. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Subaru Impreza) + 7 min 08,3 s
8. M. Stohl/I. Minor (Peugeot 206) + 10 min 20,1 s
9. N. Vouilloz/D. Giraudet (Peugeot 206) + 15 min 12,3 s
10. A. Warmbold/G. Price (Ford Focus) + 15 min 49,3 s
Najnowsze komentarze