Fabryka motocykli Peugeot w Mandeure w departamencie Doubs wyprodukowała w styczniu 20.000 egzemplarz trójkołowca Metropolis. Zakład będzie obchodzić 100-lecie istnienia w 2025 roku!
Fabryka w Mandeure znajduje się w mateczniku marki Peugeot. To miasteczko znajduje się tylko kilka kilometrów na południe od Sochaux w Alzacji i kilkadziesiąt kilometrów na południowy zachód od Miluzy, gdzie są zlokalizowane niektóre zakłady Grupy PSA. Jednakże warto podkreślić, że Peugeot Motocycles, właściciel fabryki i działu produkcji jednośladów sygnowanych kroczącym lwem, nie należy już do Peugeota. Od jesieni 2019 roku, kiedy to PSA sprzedało ostatnie 49% akcji Peugeot Motocycles, właścicielem marki jest Mahindra. Indyjski koncern zapewnił sobie jednak prawo do używania nazwy Peugeot przez 50 lat od przejęcia Peugeot Motocycles. Fabryka w Mandeure, uruchomiona w 1925 roku, pozostaje główną siedzibą i głównym ośrodkiem badawczo-rozwojowym.
Po latach trudności, w trakcie których nie brakowało zwolnień pracowników, Peugeot Motocycles zaczyna wychodzić na prostą. W ubiegłym roku z trzech linii produkcyjnych zrobiono jedną, na której można produkować kilka modeli. Inwestycja pochłonęła 2 miliony euro. W porównaniu z branżą samochodową – niewiele. Fabryka w Mandeure skupia się na droższych modelach dla bardziej wymagających klientów. Z kolei zakład w Jinan w Chinach produkuje resztę asortymentu jednośladów. Choć tak naprawdę nie są to tylko jednoślady. Wspomniany Peugeot Metropolis jest wszak trójkołowcem, zostawia więc… trzy ślady ;-) W styczniu br. wyprodukowano 20.000 egzemplarz tego modelu. Z tej okazji fabryka zaprezentowała dwa filmy prezentujące proces produkcji, które Wam prezentujemy. Jubileuszowy egzemplarz oznaczony został stosowną tabliczką. To Peugeot Metropolis w wersji black édition.
Każdego dnia Fabryka motocykli Peugeot Motocycles w Mandeure wypuszcza w świat 50 egzemplarzy Metropolisa, 100 sztuk Pulsion i 100 Citystarów. Jeszcze w tym roku na rynek trafi nowa wersja Peugeot Metropolis, rozważana jest też produkcja wersji elektrycznej. Zakład skupia się teraz bardziej na zaniedbanej wcześniej produkcji motocykli średniej wielkości upatrując w tym szans na sukces rynkowy. Czas pokaże, czy to słuszna strategia. Trzymamy kciuki!
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze