Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Peugeot 5008 na tropie tajemnic Araratu cz.12: w stronę kraju

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2010-06-21
w Peugeot, Turcja, Wyprawy
Czas czytania 3 minut
274 3
A A
0

Warto przeczytać!

Jeździłam Renault Kwid w Sao Paulo. Lekko nie było! Misja Brazylia – cz.2

Nowy Citroën C3, Renault Oroch i Kwid – zaczynamy test. Misja Brazylia – cz.1

Michał Streer i Karolina Szulęcka-Streer zwyciężyli swoją klasę w Rajdzie 7. Memoriał J. Kuliga i M. Bublewicza

Peugeot 104 L – nieporównywalny, jedyny, tańszy niż Volkswagen Golf

Dzień zaczęliśmy od dość późnego śniadania. Nie różniło się ono niczym od tego z dnia poprzedniego, może poza tym, że przychodząc pod koniec, mieliśmy nieco mniejszy wybór jedzenia. Większość członków ekipy wybrała wariant „na słodko”, popijając to pyszną kawą z ekspresu. Następnie pakowanie, wymeldowanie z hotelu, małe negocjacje cenowe na sam koniec i już wyjeżdżamy. Pytanie tylko jak dostać się do autostrady? Tysiące uliczek tworzą bowiem w Stambule prawdziwy labirynt. Wystarczy wjechać w nieodpowiednią, chociaż wydawałoby się szeroką i wiodącą we właściwą stronę drogę, by spędzić kilkanaście kilometrów szukając odpowiedniego zjazdu. Na początek zjeżdżamy jeszcze raz rzucić okiem na najważniejsze zabytki a potem, klucząc i zawracając, pytając o drogę i wpatrując się w ekran naszego GPSa, dojeżdżamy do płatnej autostrady.

Na szczęście dzisiaj jest niedziela, dzień chyba najluźniejszy jeśli chodzi o ruch drogowy w Stambule. Drogi są zadziwiająco puste i dotyczy to również autostrady w stronę granicy. Zatrzymywani jedynie przez bramki, które żadają od nas kilku lira opłaty, mkniemy w stronę Polski. A dokładnie w stronę przejścia granicznego z Bułgarią. Dzisiaj zdecydowaliśmy bowiem o tym, że wrócimy właśnie przez ten kraj, który znamy z poprzednich wyjazdów. Wiemy czego się spodziewać na szosie, mamy też nadzieję, że niedziela będzie sprzyjać szybszej jeździe. Dość szybko dojeżdżamy do granicy, tu następuje tradycyjny korowód okienek i pieczątek oraz podejrzliwe zerkanie na wpisy z Gruzji. Celnicy najwyraźniej nie dowierzają, że komuś się chciało przejechać taki kawał drogi w tak krótkim czasie. Ale w końcu, po dłuższym i nieco nerwowym oczekiwaniu, jesteśmy puszczeni. Bułgaria wita nas przyjaźnie. Po szybkiej odprawie wjeżdżamy na drogę wiodącą do stolicy. Sofia jeszcze daleko a my już tęsknimy za Turcją i jej szerokimi, wielopasmowymi drogami. Tutaj już tak dobrze nie ma. Momentami droga jest świetna, ale momentami to zaledwie jeden pas w każdą stronę. Powoli przywykamy, pamiętając, że w Polsce jest podobnie.

Mimo, że mamy do przejechania zaledwie kilkaset kilometrów, pod Nis w Serbii, gdzie zamierzamy zjeść kolację, docieramy pod wieczór. Późna kolacja i pakujemy się do samochodów, które cierpliwie czekają przed restauracyjką. A później znowu w drogę, tym razem kierunek Węgry. Późno docieramy do hotelu i padamy, zmęczeni długą drogą. Jutro ostatni dzień podróży. I czas na podsumowanie całej akcji.

 


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 5008AraratAzjaPeugeotpodróżeTurcja
Udostepnij95Tweet59Udostepnij17
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Testujemy najnowszego pickupa Renault Oroch w Brazylii - przeczytaj teraz!
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more