Citroën – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

2000 km elektrycznym Peugeot e-5008 po drogach Francji. Koszty podróży i ładowanie

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2025-07-17
w Wiadomości, Peugeot
Czas czytania 5 minut
106
A A
4
Peugeot e-5008

Elektrykiem w długą trasę? Zasięg 502 km nowego Peugeot e-5008 pozwala nie tylko na poruszanie się w obrębie miasta, ale sprawdzi się także podczas wakacyjnego wyjazdu. Włoski oddział marki przetestował nowego SUV-a na francuskich drogach pokonując łącznie 2000 km.

Wszechstronny przedział pasażerski, oferujący 7 miejsc siedzących lub mnóstwo przestrzeni na transport sprzętu sportowego i bagażu, sprawia, że elektryczny Peugeot e-5008 staje się jeszcze ciekawszy, gdy zbliżają się letnie wakacje.

Peugeot 408 – reklama

Zasięg 502 km, zgodnie z europejskim standardem WLTP, można dodatkowo zwiększyć, wybierając wariant Long Range z akumulatorem trakcyjnym o pojemności 98 kWh i zasięgiem 668 km w standardzie WLTP. Osiągi obu elektrycznych wariantów Peugeot 5008 są porównywalne przy różnicy w masie wynoszącej 1% (23 kg).

Warto przeczytać!

peugeot urugwaj panie 2 Wiadomości

Kobiety potrafią – także zmienić koło. Peugeot promuje panie w Urugwaju

2025-11-11
polygon city Wiadomości

Peugeot Polygon Concept – samochód przyszłości, który poznasz… w Fortnite! Mamy kod dostępu

2025-11-10

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 45-46/2025. Renault Captur bardzo ceniony przez właścicieli!

2025-11-10

Alain Favey, szef marki Peugeot, gościem konferencji w ESC Amiens

2025-11-10

Test: Peugeot e-5008 – 1400 km elektrycznym, 7-miejscowym SUV-em. Jeździliśmy w trasie, po mieście i byliśmy w górachPeugeot e 5008 017 Wiadomości

Akumulator trakcyjny o pojemności 73 kWh, który znajduje się pod podłogą e-5008 w zupełności wystarcza, aby wyeliminować obawy związane z zasięgiem. Ładowanie mocą do 160 kW w zakresie od 20% do 80% zajmuje ok. 30 minut. Było to widoczne podczas pierwszego ładowania we Francji, gdzie pojazd pobierał energię, przyjmując maksymalną moc 160 kW.

Peugeot e-5008 – koszty pokonania 2000 km

Podczas wakacyjnej podróży włoski oddział Peugeota wykonał łącznie dziewięć ładowań (z założeniem pozostawienia stałego zasięgu co najmniej 200 km) o łącznej mocy 220 kWh. Koszty podróży wyniosły 130 euro (ok. 550 zł) w systemie pay-as-you-go. Dla porównania ta sama podróż Peugeotem 5008 z napędem hybrydowym kosztowałaby 220 euro (1,8 euro/litr), co w przeliczeniu daje ok. 940 zł.

Warto zauważyć, że koszt kWh we Francji jest konkurencyjny w porównaniu z Włochami, nawet w systemie pay-as-you-go: około 0,60 euro za kWh ze stacji szybkiego ładowania. Dostępność ładowarek jest duża. Wiele stacji ładowania prądem stałym oferowały hotele. Trzeba jedynie pamiętać o odłączeniu samochodu przed zakończeniem ładowania, ponieważ zazwyczaj naliczana jest opłata w wysokości 1 euro za każde pięć minut przy ładowarce, co niweczy wygodę korzystania ze stacji.Peugeot e 5008 009 Wiadomości

Skoro mowa o płatnościach, oprócz możliwości korzystania z włoskich aplikacji, takich jak Plenitude i eSolutions Charge, korzystanie z systemu ładowania pojazdów we Francji jest tak proste, jak zamawianie w restauracji typu fast food: wystarczy podłączyć kabel do samochodu, przesunąć kartę kredytową, by rozpocząć ładowanie. Tą samą kartą zakończymy ładowanie. Łatwo jest również śledzić postęp ładowania z ekranu kiosku, a także z deski rozdzielczej Peugeot E-5008.

Renault Scenic E-Tech po pokonaniu 10 tys. km. Jak się spisał?

Tryby jazdy i odzyskiwanie energii

Oprócz ekonomicznego aspektu podróży elektrycznym SUV-em, interesujące okazały się również aspekty praktyczne podróży po Francji. Na przykład komfort na autostradzie, gdzie doskonała jakość nawierzchni potęguje poczucie komfortu. Zerowe wibracje pojazdu przekładają się na zerowy poziom hałasu, co zapewnia nowy poziom satysfakcji potęgowany staranniejszym utrzymaniem dróg w Alpach.

Pokonując różnorodne scenariusze, od miasta po alpejskie serpentyny, od autostrady po ronda na drogach pozamiejskich, Peugeot E-5008 prezentuje swoje mocne strony i właściwości jezdne dzięki trybowi DRIVE MODE i hamowaniu odzyskowemu.

Nowy Peugoet 5008 – ile kosztuje na polskim rynku?

Peugeot e 5008 012 WiadomościW pierwszym przypadku dostępne są trzy różne poziomy mocy i momentu obrotowego: tryb Eco oferuje maksymalnie 125 kW i 270 Nm i ustawia dynamikę jazdy dla maksymalnej efektywności energetycznej, tryb Normal zwiększa do 140 kW i 300 Nm, aby zapewnić najlepszy kompromis między wydajnością wszystkich systemów a oszczędnością energii, podczas gdy tryb Sport zwiększa maksymalną moc do 157 kW i maksymalny moment obrotowy do 345 Nm, aby zapewnić najlepsze możliwe osiągi. W każdym trybie jazdy łopatki zamontowane przy kierownicy oferują możliwość ustawienia trzech różnych poziomów hamowania, umożliwiając w ten sposób przejście od -0,6 m/s² do -1,2 m/s² i wreszcie -1,8 m/s².

Peugeot i-Cockpit® z kompaktową kierownicą oferuje przyjemność z jazdy, wzmocnioną efektywnym środkiem ciężkości uzyskanym dzięki niskiemu umieszczeniu akumulatora trakcyjnego. Elektryczny układ napędowy E-5008 dodatkowo zwiększa przyjemność z jazdy, a także zapewnia zerową emisję spalin.Peugeot e 5008 004 WiadomościPeugeot e 5008 003 WiadomościPeugeot e 5008 002 WiadomościPeugeot e 5008 011 WiadomościPeugeot e 5008 008 WiadomościPeugeot e 5008 005 Wiadomości


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Peugeot e 5008 016 WiadomościPeugeot 5008 elektrycznyPeugeot e 5008 011 WiadomościPeugeot e 5008 012 WiadomościPeugeot e 5008 013 WiadomościPeugeot e 5008 014 WiadomościPeugeot e 5008 015 WiadomościPeugeot e 5008 006 WiadomościPeugeot e 5008 007 WiadomościPeugeot e 5008 008 WiadomościPeugeot e 5008 009 WiadomościPeugeot e 5008 010 WiadomościPeugeot e 5008 002 WiadomościPeugeot e 5008 003 WiadomościPeugeot e 5008 004 WiadomościPeugeot e 5008 005 WiadomościPeugeot e-5008
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Peugeotelektryczny Peugeotsamochody elektrycznee-5008
Udostepnij38Tweet24Udostepnij7
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • hdi 2 scaled Wiadomości

    2.0 HDi – prawdopodobnie najlepszy silnik świata wciąż godny uwagi

    15065 udostępnienia
    Udostepnij 6026 Tweet 3766
  • Silnik PureTech 1.2 – różnice między wersjami 6.2 a 6.3. Co zmieniło się w nowszej generacji?

    2348 udostępnienia
    Udostepnij 939 Tweet 587
  • Polski promocyjny cennik nowych samochodów Dacia – listopad 2025.

    6429 udostępnienia
    Udostepnij 2572 Tweet 1607
  • Nowa Dacia C-Neo: kompakt, który może wstrząsnąć segmentem C za bardzo niską cenę

    4437 udostępnienia
    Udostepnij 1775 Tweet 1109

Testy samochodów

renault captur 26 1024x6831 Wiadomości
Renault

Renault Captur 1.2 TCE 120 KM – samochód za którym ogląda się każdy. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2015-03-07
05 Peugeot 3008 HYbrid4 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 3008 HYbrid4 200 KM – oszczędny crossover z hybrydą z dieslem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-06-16
07. Renault Arkana E Tech Intens 145 – z hybryda na ekspresowkach Wiadomości
Testy

Test: Renault Arkana E-Tech Intens 145 KM. Czy hybryda ma sens na autostradzie? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-02-08
DS 9 E Tense 4x4 360 Performance Line elegancja prestiz komfort wyjatkowosc 004 Wiadomości
Testy

Test: DS 9 E-Tense 4×4 360 KM Performance Line+ – elegancja, prestiż, komfort, wyjątkowość

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-10-08
019. Peugeot 5008 Allure 2.0 BlueHDi 150 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 5008 Allure 2.0 BlueHDi 150 KM – modny duży SUV. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-04-26

Najnowsze komentarze

  • Vvvv - Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!
  • Arczi_NH - Ile samochodów wyprodukowała Dacia w październiku 2025 roku w Rumunii?
  • Gundaz - Kupuj Citroëna C15 póki jest jeszcze dostępny na rynku wtórnym!
  • Inny Anonimowy - RAM Rampage: amerykański duch, brazylijska energia, europejski debiut
  • Robert - Używana Dacia Lodgy – niezbyt urodziwa, szalenie praktyczna i tania
  • Inny Anonimowy - Zmiany personalne w Stellantis mogą oznaczać początek końca marki Lancia
  • Inny Anonimowy - Zmiany personalne w Stellantis mogą oznaczać początek końca marki Lancia

Zobacz też

Relacja z IX Rajdu SKC i XXII Rajdu KC „Perła polskiej doliny Loary”

Dacia zapowiada pięć nowych modeli na lata 2024-2027. Jakich?

Leasys sprzedaje obligacje. Ile wynosi oprocentowanie?

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz