Grupa Renault ma za sobą bardzo udany 2024 rok. W czasie gdy francuska konkurencja przeżywała spadki, Renault konsekwentnie wprowadzało nowe samochody i facelifting dla popularnych modeli. Luca de Meo może odbierać gratulacje.
Największy sukces Renault w 2024 to tytuł Car of The Year dla nowego elektrycznego Renault Scenic E-Tech. Mieliśmy tym autem okazję pojeździć nieco dłużej i nie ma co ukrywać, że to kawał solidnego elektryka. Oczywiście zdajemy sobie sprawę z faktu, że w Polsce nie będzie autem popularnym, ale trzeba przyznać, że producent bardzo solidnie odrobił lekcję. Duży, przestrony, wygodny, rodzinny, z dużym zasięgiem – nie dziwimy się, że Scenic E-Tech Electric zdobył tytuł Samochodu Roku.
Test: Nowy Renault Scenic – pierwsza jazda. Krzywa ładowania i zasięg w praktyce
Dla miłośników klasycznych samochodów ciekawą propozycją będzie niewątpliwie Renault Rafale. Ten duży SUV Coupé z silnikami o mocach do 300 KM z napędem 4×4. Renault pokazało wszystko to co najlepsze, włącznie z zaatakowaniem, pod względem osiągów i wyposażenia, segmentu premium: Rafale bez problemu konkuruje z DS 7 w zakresie techniki, być może nieco odstając w zakresie designu czy materiałów. Ale jest to walka dość wyrównana i pokazująca jak bardzo firma się rozwinęła.
Nowe Renault Rafale 200 KM – pierwsza jazda i test. Jak jeździ SUV coupé?
No ale Rafale to nie wszystko. Wjechał też nowy Renault Symbioz, będący pomostem między Capturem a Australem. I jest to samochód równie udany – nowoczesny, dobrze wyceniony. Oferujący wszystko to, czego klient może szukać w tym segmencie.
Test: Jeździliśmy już nowym Renault Symbioz. Co w tym rodzinnym SUV-ie robi największe wrażenie?
Renault udało się też skutecznie i z sukcesem wprowadzić facelifting dla Renault Clio oraz Captur, swoich dwóch najpopularniejszych modeli. Co prawda widać w nich nieco rękę projektanta Peugeot, który przeszedł do grupy z rombem, ale wyszło to im raczej na dobre. No i mamy znakomite Renault 5, co prawda elektryczne, ale nadal świetnie zaprojektowane i bardzo podobające się klientom.
A przede to nie wszystko. Grupa wprowadziła też na rynek nową Dacię Duster, która odniosła już dzisiaj bardzo duży sukces komercyjny – oferując zarówno napędy Full Hybrid jak i LPG. Teraz na rynek wjeżdża Dacia Bigster z napędami Full Hybrid oraz mocnym silnikiem z fabryczną instalacją gazową o mocy 140 KM. A to przecież nie koniec. Na kolejny rok zapowiadają się następne nowości…
Nowa Dacia Bigster – 6 zaskakujących nowości, które debiutują w taniej marce
Luca de Meo dotrzymał w ten sposób słowa – zapowiadał w 2021 roku rewolucję i ona się udała. U
Najnowsze komentarze