W ubiegłym roku trafiło do klientów 437.505 Peugeotów 207. To o 2.450 samochodów więcej, niż drugi w kolejności Volkswagen Golf, którego sprzedaż przyspieszyła pod koniec ubiegłego roku. Trzeciego w rankingu Forda Focusa 207-ka wyprzedziła o przeszło 30.000 egzemplarzy.
Spadła, niestety, sprzedaż Renault Clio. Wprawdzie klienci na Starym Kontynencie odebrali 382.041 sztuk tego modelu, ale wystarczyło to na zajęcie tylko szóstego miejsca na liście najchętniej wybieranych modeli.
Renault był też najchętniej wybieraną marką francuską. Na rynku europejskim sprzedano w ubiegłym roku 1.179.729 samochodów, co dało francuskiemu producentowi czwarte miejsce w rankingu popularności – po Volkswagenie, Oplu/Vauxhallu i Fordzie. Tuż za Renault uplasował się Peugeot, który sprzedał w ubiegłym roku 1.092.388. Obie francuskie marki odnotowały jednak spadek sprzedaży w stosunku do roku 2006.
Takich problemów nie miał Citroën. W stosunku do oku poprzedniego, sprzedaż w sezonie 2007 wzrosła o 2,7% do poziomu 937.066. Francuskiego producenta wyprzedził jeszcze Fiat, dokładnie o 27.050 samochodów. W ten sposób Citroën jest siódmą najchętniej wybieraną marką motoryzacyjną w Europie. O blisko 43 tysiące sztuk wyprzedza np. Toyotę. Tak popularna w Polsce Škoda nie zmieściła się w pierwszej dziesiątce rankingu…
Na podstawie publikacji IBRM Samar
KG
Najnowsze komentarze