Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Wiadomości

Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
Nowy Peugeot 208
Wiadomości

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
peugeot 208 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Peugeot e-208 GTi 280 KM 2025 nadjeżdża

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
peugeot 408 Wiadomości
Wiadomości

Peugeot nie będzie producentem taniego elektryka za 20 tys. euro – mówi szef marki

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-17
renault scenic 1 Wiadomości
Renault

Polski cennik Renault z roku 2000. Twingo za 29.900 zł, Espace V6 za 191.950 zł

autor Tomasz Nowicki
2025-05-19
605 peugeot Wiadomości
Wiadomości

Peugeot 605 2.0 Turbo – francuska elegancja, efektywność i niespodziewany potencjał

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Lancia Gamma
Wiadomości

Nowa Lancia Gamma 2026 zaprezentowana pracownikom Stellantis

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16

Najnowsze komentarze

  • Rrr - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Xx Anonim - Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • Anonimowo - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Anonimowo - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • Rrr - Dacia Bigster zapakowana po dach bez stresu. Kilka wskazówek i aplikacja Boot Organiser
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

23 miliony euro dla byłego szefa Stellantis? Akcjonariusze zdecydują

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2025-04-15
w Wiadomości, Stellantis
Czas czytania 4 minut
243
A A
5
stellantis polska salon krakowska citroen peugeot warszawa 6 Wiadomości

Akcjonariusze Stellantis mają zdecydować dzisiaj, czy zatwierdzą politykę wynagrodzeń koncernu za rok 2024 – w tym również wynagrodzenie byłego dyrektora generalnego, Carlosa Tavaresa. Propozycja, która zostanie im przedstawiona, budzi niemałe kontrowersje. Mimo że Tavares został odwołany ze stanowiska z powodu niespełniania oczekiwań strategicznych, jego odprawa nadal opiewa na gigantyczną kwotę – ponad 23 miliony euro.

To o 13 milionów mniej niż rok wcześniej, jednak trudno mówić tu o rzeczywistej „karze” czy konsekwencji. Dla wielu – od pracowników, przez dealerów, aż po klientów – ta suma jawi się jako przejaw oderwania się zarządu od realiów, z jakimi dziś boryka się grupa Stellantis. Wobec skali problemów, jakie ujrzały światło dzienne, niektórzy zamiast redukcji premii chętnie zobaczyliby jej całkowity zwrot.

Finansowe miraże i krótkowzroczność strategii

Przez lata wysokie wynagrodzenia Tavaresa uzasadniano rekordowymi zyskami grupy. Jednak z perspektywy roku 2025 coraz więcej wskazuje na to, że te imponujące wyniki były uzyskane kosztem przyszłości firmy. Redukcja inwestycji w badania i rozwój, polityka agresywnego podnoszenia marż kosztem udziału w rynku, uderzanie w finanse dealerów a także przecenienie wartości rezydualnych pojazdów – to wszystko zaczyna dziś uderzać rykoszetem. W szczególności dotyczy to samochodów wyższych segmentów, które przez ostatnie lata były najczęściej leasingowane. W 2025 roku, gdy te pojazdy wracają na rynek wtórny, okazuje się, że ich faktyczna wartość rynkowa jest znacznie niższa od założonej. Jeśli tendencja się utrzyma także w 2026 i 2027 roku, konsekwencje finansowe dla Stellantis, jego instytucji finansowej oraz sieci dealerskiej mogą być katastrofalne.

Warto przeczytać!

Stellantis

Stellantis wzmacnia działalność na rzecz edukacji w Polsce. Współpraca z trzema fundacjami

2025-05-20
Spoticar, używane samochody

Samochody używane Spoticar z nową kampanią w Polsce. „Myśl odważnie. Działaj rozważnie”

2025-05-20

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

2025-05-19

Nowy Jeep Compass w Polsce na imprezie Camp Jeep PL 2025. Ostatnie wolne miejsca

2025-05-19

Afera PureTech – bomba z opóźnionym zapłonem

Kolejnym problemem jest sytuacja związana z silnikiem PureTech – jednostką napędową, która była przez lata dumą koncernu. Choć jej początki sięgają 2012 roku, a sam Tavares nie był odpowiedzialny za jej projekt, to za jego kadencji PureTech był promowany i montowany na masową skalę. Był to „idealny” następca silników Diesla po aferze Volkswagena – teoretycznie bardziej ekologiczny i nowoczesny. Rzeczywistość okazała się jednak znacznie mniej kolorowa. Benzyna przedostająca się do układu olejowego powodowała rozpuszczanie się paska rozrządu, pojawiały się więc awarie i kosztowne naprawy. Dodatkowym kłopotem stały się spadające wartości pojazdów wyposażonych w te silniki – wszystko to podkopało zaufanie klientów, dealerów i rynku wtórnego. Silniki PureTech, montowane zarówno w pojazdach marek premium jak DS Automobiles, jak i popularnych – Peugeot, Opel czy Citroën – okazały się technologiczną miną, która eksplodowała w najgorszym możliwym momencie.

Zagubione zaufanie i brak strategii długoterminowej

Kryzys PureTech nie jest tylko problemem technicznym – to symbol szerszego zjawiska. Chodzi o systemowe ignorowanie długofalowych skutków decyzji zarządczych. Polityka prowadzona przez Tavaresa w ostatnich latach koncentrowała się na wynikach kwartalnych, kosztem zrównoważonego rozwoju, jakości produktów i relacji z interesariuszami. Wizerunek grupy cierpi, zaufanie konsumentów zostało poważnie nadszarpnięte, a dealerzy – zmuszeni często do odkupowania używanych PureTechów – balansują na granicy rentowności. Dziś nawet najbardziej lojalni partnerzy Stellantis zaczynają tracić cierpliwość.

Niezbędna jest głęboka rewizja polityki grupy, w tym rzetelna ocena decyzji z lat 2022–2024 – zwłaszcza tych, które dotyczyły PureTecha i polityki marżowej. Stellantis stoi dziś przed jednym z największych wyzwań w swojej historii.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: Stellantis
Udostepnij84Tweet53Udostepnij15
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pulse 2026

    Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    1450 udostępnienia
    Udostepnij 580 Tweet 363
  • Używana Dacia Duster II z LPG. Najtańsze ogłoszenia od pierwszego właściciela

    932 udostępnienia
    Udostepnij 373 Tweet 233
  • Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

    1151 udostępnienia
    Udostepnij 460 Tweet 288
  • Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    4766 udostępnienia
    Udostepnij 1906 Tweet 1192

Testy samochodów

ds7crossback 6 Wiadomości
DS - testy i opinie

Test: Luksusowy DS 7 Crossback 180 KM EAT8 2021: pierwsze 15.000 kilometrów za nami. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-11-28
renault scenic 2017 2 Wiadomości
Testy

Test: Renault Scenic dCi 110 KM Hybrid Assist oczami użytkownika. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-09-26
dacia bigster pierwsza jazda wersja hybrid 155 023 Wiadomości
Testy

Dacia Bigster – pierwsza jazda wersją Hybrid 155

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-03-27
renault megane 1 5 dci bieda ediszon 8 Wiadomości
Testy

Test: Używane Renault Mégane 1.5 dCi Bieda Edition – oszczędniej się już nie da?

autor Małgorzata Kozikowska
2023-10-06
12. Druga generacja Citroëna C4 Cactusa w teście Francuskie.pl Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 Cactus 1.2 110 KM PureTech – druga generacja. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-07-08

Najnowsze komentarze

  • Rrr - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Xx Anonim - Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • Anonimowo - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Anonimowo - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • Rrr - Dacia Bigster zapakowana po dach bez stresu. Kilka wskazówek i aplikacja Boot Organiser

Zobacz też

Elementy designu Citroëna C3 były osobiście akceptowane przez Carlosa Tavaresa

Wykluczenie Renault F1 Team

Opel Insignia, Peugeot 508 czy Renault Talisman. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 36/2019

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz