Peugeot 607 był samochodem klasy wyższej, który zadebiutował dokładnie 25 lat temu. Elegancka, ponadczasowa sylwetka i dynamiczne napędy mogą podobać się do dzisiaj.
We wrześniu 1999 roku, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, światło dzienne ujrzał Peugeot 607. Był to model, który miał zastąpić Peugeot 605, wprowadzonego na rynek w lipcu 1989 roku. Peugeot 607 zaliczał się do segmentu samochodów klasy wyższej, konkurując z takimi modelami jak Renault Vel-Satis, Citroën C6, Lancia Thesis, Honda Accord, Mercedes Klasy E, BMW Serii 5, Audi A6, Jaguar S-Type, Volvo S80 oraz Alfa Romeo 166.
Peugeot 607, zaprojektowany pod kierownictwem Gérarda Weltera i Murata Günaka, przyniósł znaczącą zmianę stylistyczną w porównaniu do swojego poprzednika. Wyróżniał się zaokrąglonymi liniami i nowoczesnym profilem, które od razu odcinały go od bardziej kanciastej sylwetki 605. Przód samochodu nawiązywał nieco do wyglądu Peugeot 206 z 1998 roku, z charakterystycznymi migdałowymi reflektorami przypominającymi „koci wzrok”, podczas gdy tylne światła o poziomym układzie nadawały mu pewne podobieństwo do Alfa Romeo 166. Łącząc agresywną elegancję z klasycznym wyrazem, model ten prezentował zarówno nowoczesność, jak i styl.
Wnętrze Peugeota 607 było przestronne i dobrze zaprojektowane, stanowiąc idealne miejsce do długich podróży. Samochód oferował szereg nowoczesnych rozwiązań, które podnosiły komfort i bezpieczeństwo jazdy. W wyposażeniu znalazły się m.in. nawigacja satelitarna, elektrycznie regulowane fotele i lusterka z funkcją pamięci ustawień, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, czujniki parkowania, adaptacyjne zawieszenie, automatycznie otwierana klapa bagażnika, a także systemy bezpieczeństwa takie jak wspomaganie nagłego hamowania, system ESP oraz kurtyny powietrzne.
Pod względem technicznym Peugeot 607 bazował na podwoziu znanym z modeli 605 i Citroën XM. W chwili premiery dostępne były trzy silniki: czterocylindrowy benzynowy 2.2L o mocy 160 KM, czterocylindrowy diesel 2.2L HDI o mocy 136 KM oraz benzynowy V6 o pojemności 3.0L i mocy 210 KM. Warto wspomnieć, że model z silnikiem 2.2L HDI był pierwszym na świecie samochodem z silnikiem diesla wyposażonym w filtr cząstek stałych (FAP).
Wraz z modelem 607 Peugeot wyraźnie zasygnalizował swoje ambicje w segmencie samochodów luksusowych na początku lat 2000. Stylistyka oraz dynamiczne właściwości tego modelu zostały starannie dopracowane.
Zobacz: testy samochodów Peugeot. Pomiary, opinie, spalanie
Peugeot 607 doczekał się faceliftingu we wrześniu 2004 roku, który objął zarówno zmiany estetyczne, jak i mechaniczne. Wprowadzono wtedy m.in. nowy silnik V6 HDI biturbo o pojemności 2.7L i mocy 204 KM. Pomimo ciekawych konceptów, takich jak 607 Paladine, 607 Féline czy 607 Pescarolo, żaden z tych modeli nie trafił do produkcji seryjnej.
Po 10 latach obecności na rynku, Peugeot 607 został zastąpiony przez Peugeota 508 pierwszej generacji (który początkowo zastąpił model 407) podczas Mondial de Paris w październiku 2010 roku. Mimo swoich licznych zalet, 607, podobnie jak jego poprzednicy – 605 i 604 – nie osiągnął oczekiwanego sukcesu sprzedażowego. Ostatecznie sprzedano jedynie 168.875 egzemplarzy, co dla marki Peugeot było jednak rozczarowaniem.
Zobacz: nowe samochody Peugeot. Promocje
Peugeot 607 pozostaje jednak w pamięci jako elegancka i innowacyjna limuzyna, która mimo swojej niezaprzeczalnej jakości, nie zdobyła należytego uznania na rynku premium.
Używany Peugeot 607
Dzisiaj używany Peugeot 607 to już rzadkość a trochę szkoda, bo bez problemu wpisuje się stylistycznie nawet we współczesne trendy. Najdroższe egzemplarze osiągają cenę kilkunastu tysięcy złotych. Najczęściej mają bardzo duże przebiegi i są po prostu leciwe – w końcu to 25 lat na rynku.
Zobacz ogłoszenia o sprzedaży używanego Peugeot 607
Najnowsze komentarze