Peugeot i tenis
Tenis, który uwypukla takie zalety jak dynamizm czy elegancja, od początku lat 70. narzuca się jako naturalna linia ekspresji Peugeota.
Przez szereg lat, przez rosnącą wolę wspierania tenisa, Peugeot uściślił swoje zaangażowanie na różnych poziomach (międzynarodowym, zaawansowanym i amatorskim) według swojej strategii sponsoringu.
Patronat nad Międzynarodowymi Mistrzostwami Francji Roland-Garros od dwudziestu pięciu lat.
Począwszy od 1984 roku, daty wejścia marki Lwa do Wioski VIPów, Peugeot i Roland-Garros bezustannie odnawiają swoje wzajemne zaufanie. Bardzo szybko, by powiększyć wymiar swojego patronatu, Peugeot rzuca się w oczy dzięki reklamom umieszczonym wokół kortów.
W 1989 roku, 5 lat po swoim wejściu w patronat nad Wioską, Peugeot oraz Francuska Federacja Tenisa rozszerzają i wzmacniają swoje wzajemne zaangażowanie. Jako oficjalny partner samochodowy Turnieju Roland-Garros, konstruktor opracował i wdrożył kompletną logistykę potrzebną do przewozu zawodników, VIPów oraz oficjeli Roland-Garros.
Kluczowe daty partnerstwa Peugeota i Francuskiej Federacji Tenisowej:
1984 – wejście Peugeota do Wioski VIPów turnieju
1989 – Peugeot zostaje Oficjalnym Przewoźnikiem oraz wprowadza na rynek modele serii specjalnej – 205 Roland-Garros oraz 405 Break
1996 – utworzenie międzynarodowych „Spotkań z Peugeotem Roland-Garros” we Francji
1999 – utworzenie międzynarodowych „Spotkań z Peugeotem Roland-Garros” poza Francją
2000 – pierwszy skuter serii specjalnej Roland-Garros
2005 – pierwszy rower serii specjalnej Roland-Garros
2008 – utworzenie floty pierwszych ekologicznych pojazdów Roland-Garros
„Spotkania z Peugeotem Roland-Garros”, miejsce w sieci
Ponad statutem oficjalnego samochodowego patronatu nad Międzynarodowymi Mistrzostwami Francji Roland-Garros, Peugeot utworzył w 1996 roku „Spotkania z Peugeotem Roland-Garros”. Ten otwarty turniej podwójnego miksta, dla nieklasyfikowanych amatorów, pozwala Peugeotowi i jego sieci wychodzić na spotkanie ze sportowcami dzielącymi te same zalety – wysportowanie i życzliwość.
Duże sukcesy „Spotkań z Peugeotem Roland-Garros” we Francji przełożyły się na eksport turnieju w 1999 roku poza granice kraju, dziś rozwijającego się na trzech kontynentach.
Od momentu utworzenia, we Francji ponad 160 koncesjonerów zorganizowało „Spotkania z Peugeotem Roland-Garros”, a na całym świecie ponad 40 tysięcy osób z pięćdziesięciu krajów wzięło udział w tych turniejach.
Pary zwycięzców z każdego kraju zostają zaproszone na VIPowski pobyt w Paryżu w czasie otwarcia Międzynarodowych Mistrzostw Francji Roland-Garros.
Saga serii specjalnych patronatu nad Roland-Garros
W 1989 roku, czyli w momencie zostania Oficjalnym Przewoźnikiem, Peugeot wprowadził na rynek dwa modele oznaczone logo Roland-Garros – 205 oraz 405 Break.
Te serie specjalne, opracowywane w partnerstwie z Roland-Garros od dwudziestu lat, są modelami utrzymującymi funkcję spójności wizerunku samego tenisa jak i tego szczególnego związanego z Międzynarodowymi Mistrzostwami Francji Roland-Garros. Podobnie jak modele 205 i 405, tak również 205 Cabriolet, 306 i 306 Cabriolet, następnie 206 i 206 CC, 806, 307 berline i SW noszą prestiżowe kolory tego turnieju. Z drugiej strony zostało sprzedanych ponad 120 tysięcy egzemplarzy w ponad trzydziestu krajach. A od roku 2008 dostępny jest 207 CC który także nosi kolory turnieju.
Od roku 2000, gamę pojazdów Peugeota noszących emblemat Roland-Garros wzbogaciły skutery z siedmioma różnymi modelami, które zostały opracowane w ostatniej dekadzie, z których ostatni model to nowy Vivacity z silnikiem 50cm³.
Równolegle, od 2005 roku kilka rowerów przywdziało kolory patronackie, tak jak ostatni hybrydowy VTC Roland-Garros.
Począwszy od 2008 roku, patronat ten ilustruje się poprzez model 207 CC Roland-Garros.
Model 207 CC Roland-Garros ma cały francuski styl i elegancję. Oferowany w metalizowanym kolorze czarnym Noir Obsidien lub szarym Gris Ermitage, 207 CC wyposażony jest w tapicerkę skórzaną (wraz z obszytą czarną skórą deską rozdzielczą), sportowe siedzenia obszyte oryginalną dwukolorową skórą dumnie noszące logo turnieju. Monogram ten w kolorze czarnym lub szarym znajduje się także na pokrywie bagażnika oraz na drzwiach.
Model ten posiada wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i komfortu z modelu 207 CC Féline, w tym m.in. ESP, system wspomagania nagłego hamowania, statyczne doświetlanie zakrętów, tylny radar parkowania.
Poza swoim bogactwem wyposażenia i charakterystycznym stylem, 207 CC Roland-Garros jest dostępny z trzema rodzajami napędu (dwa silniki benzynowe i jeden wysokoprężny). 207 CC jest pojazdem który szybko zjednuje sobie amatorów samochodów dających przyjemność, oraz który osiągnął pierwsze miejsce sprzedaży coupé kabrioletów w Europie w 2008 roku.
Z okazji turnieju w 2009 roku, Peugeot wprowadza system mobilności zrównoważonej
Na dwudziestopięciolecie patronatu, Peugeot ogłasza i udowadnia również swoją wolę bycia odpowiedzialnym uczestnikiem mobilności zrównoważonej. Proponowanie każdego rozwiązania mobilności dla poprawienia emisji CO2 oraz zużycia paliwa jest jednym z celów Marki. Peugeot ma dzisiaj kompletną ofertę mobilności z szeroką gamą rowerów, skuterów i samochodów. Tak więc Peugeot kompletuje system VIP wraz ze skuterami Satellis 125 w kolorze czarnym perłowym, które będą obsługiwać stadion Roland-Garros oraz z kilkoma hybrydowymi rowerami VTC Roland-Garros zaproponowanymi do przemieszczania się dla zaproszonych przez Francuską Federację Tenisową z Country Clubu.
Dedykowana flota i kierowcy wyczuleni na eko-jazdę
Dla przewożenia mistrzów, VIPów oraz widzów turnieju Rolanda-Garrosa, Peugeot wprowadza flotę blisko 200 dedykowanych pojazdów, złożonej z Experta Tepee przeznaczonego do transportu zbiorowego oraz modeli 807, 607, 3008, 308 CC i 207 CC Roland Garros.
Kontynuując akcje Peugeota sprzyjające obniżeniu emisji gazów cieplarnianych, począwszy od edycji 2008 turnieju, kierowcy floty samochodów obserwują seanse dotyczące rozwoju eko-jazdy, by prowadzić pewniej, ekonomiczniej, by obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2 samochodu.
Te zalecenia dla ekologicznego podejścia przyczyniają się do podniesienia wartości ofert poprzez rozwój technologiczny różnych rodzajów napędu oraz wpisują się w zabiegi ekologiczne, w które angażuje się Francuska Federacja Tenisowa. Wszystkie samochody z tej floty są więc wyposażone w nowoczesne technologicznie silniki diesla HDi Common Rail wyposażane systematycznie w filtr cząstek stałych. Tak więc Peugeot przyczynia się do poprawienia ekologicznego piętna tego turnieju zapewniając świadczenie transportu o zmniejszonej emisji CO2, jak również unikając prawie całkowicie emisji cząstek stałych dzięki technologii FAP.
Obchody dwudziestopięciolecia
Dwie dekady Peugeota jako oficjalnego przewoźnika Międzynarodowych Mistrzostw Francji, w trakcie różnych tras, pomiędzy zawodnikami tenisa, dziennikarzami, oficjelami, VIPami oraz marką Peugeot stworzyły silne relacje. Bardzo często w samochodach gamy były odczuwane duże emocje: koncentracja i napięcie przed meczem, radość ze zwycięstwa, zawód porażki, podniecenie widzów. Samochód jest w sercu pewnej intymności, jest ilustracją historii która trwa.
W tym roku, dla uczczenia wydarzenia, Peugeot opracował kompletny system komunikacji podczas turnieju. Tak więc publiczność znajdzie tematy z dwudziestu pięciu lat zażyłości oraz symbol ręki odciśnięty w wydeptanej ziemi, dla wspólnego wspierania komunikacji: reklama, strona internetowa, obsługa zezwoleń, zaproszeń, Peugeot Avenue…
Partnerstwo pomiędzy Peugeotem i Międzynarodowymi Mistrzostwami Francji Roland-Garros przejawia się poprzez niezbędną obecność w pobliżu wszystkich biorących udział jako Oficjalni Przewoźnicy, jak również we wrażliwym miejscu Wioski, przy siatce na korcie, w miejscach prezentacji samochodów na stadionie, w porozumieniu, które wygląda podobnie jak karty pasażera Air France.
Peugeot Avenue Paris przygotowuje na Polach Elizejskich wystawę 25 lat zażyłości pomiędzy Peugeotem a Roland-Garros
Niezliczone odciski dłoni koloru wydeptanej ziemi pokryły witryny Peugeot Avenue na Polach Elizejskich, gdzie została przewidziana nowa animacja obchodzenia 25-lecia partnerstwa pomiędzy Peugeotem i Francuską Federacją Tenisową.
Podobnie jak model 207 CC Roland-Garros, ostatnio urodzony w rodzinie serii specjalnych opracowanych w ramach partnerstwa, znajduje się tam kilka kabrioletów i concept-carów, które cechowały się bardziej sportowym duchem niż inne.
Legendarny 401 Eclipse, pierwszy coupé kabriolet Peugeota z 1934 roku, niesamowicie wcielający całą francuską elegancję. Obok podnoszący napięcie 205 Cabriolet z 1991 roku jako jedno z czołowych aut Peugeota dających radość, noszący kolory i oznaczenia Roland-Garros. Udowadniający że Peugeot jest uczestnikiem mobilności zrównoważonej, nowy skutek Vivacity Roland-Garros, wraz ze swymi dwoma sprytnymi bagażnikami oraz rower Roland-Garros otoczony dwoma sportowymi concept-carami. Model 806 Runabout, w połowie monospace, w połowie pick-up, wiozący swój skuter wodny i uszlachetniony drewnem tekowym godnym najpiękniejszych żaglówek i jachtów. Obok zdumiewający concept-car Asphalte symbolizujący precyzję, szybkość i estetykę, które możemy znaleźć w tenisie.
Obok butiku, odwiedzający znajdzie liczne suweniry i gadżety prezentowane w witrynie. Tak więc kolory międzynarodowego turnieju deklinują się w całej gamie przedmiotów szykownych i praktycznych, takich jak np. ręczniki zawodników i zawodniczek oraz sukna plażowe.
Źródło: Peugeot Presse
Tłumaczenie z francuskiego: Krzysztof Robert Mijal
Zabrakło Ci mocy? -> Vitesse.auto.pl
Najnowsze komentarze