Nowy Peugeot 3008 rocznik 2009. Elegancki SUV czy może crossover klasy kompaktowej? Montowany w fabryce w Sochaux, na wschodzie Francji, bierze swoją koncepcję i swoje zalety z całego know-how Lwa.
Model 3008 pozycjonuje się na przecięciu dróg pomiędzy różnymi klasami: autami SUV, jednobryłowymi a także sedanami. Produkując tę krzyżówkę wiadomo które najmocniejsze punkty wyciągnąć i zaadaptować z nawiązką w pewnej liczbie niesłychanych technologii (Dynamic Rolling Control, Grip Control…), które pozwalają łączyć zalety często oceniane jako wykluczające się (przyjemność z prowadzenia wysokiego pojazdu, wzmocniony silnik przyjazny dla środowiska).
Poprzez tę antykonformistyczną syntezę i swoje uprzedzenia stylistyczne, 3008 zaprojektowany jako pojazd podbojów, przynosi oryginalne rozwiązania i optymalną wszechstronność dla klientów poszukujących jednocześnie nowoczesności, praktyczności, spokoju oraz przyjemności prowadzenia.
Opiekuńczy, wielozadaniowy i atrakcyjny, crossover Peugeot 3008 pod wszystkimi tymi aspektami odkrywa nowe terytoria w motoryzacji. Model ten poprzez swoją architekturę i swój styl zewnętrzny godzi wiele typów samochodowych konstrukcji; 3008 z sukcesem łączy pojemność jednobryłowca z wysuniętą przednią szybą z elementami zapożyczonymi ze świata SUVów, tak jak dolna część drzwi bagażnika, okna boczne skierowane z góry na dół, wysoka pozycja za kierownicą.
Styl samochodu osiąga uszlachetnienie tego skrzyżowania typów. Zrównoważone proporcje, linia łącząca jednocześnie dynamikę i odporność, sugerują nowatorską zawartość.
Z przodu, geny Peugeota są zreinterpretowane by adaptować się do obfitej pojemności samochodu, jak również z tyłu wyrzeźbione boki by osadzić wizualnie samochód na drodze.
Począwszy od pewnego poziomu wykończenia, samochód otrzymuje elementy typowo „off-roadowe”, a szczególnie nakładki poszerzające i osłony.
Model ten to także crossover we wnętrzu, ponieważ został zaprojektowany dla każdego ze swych pasażerów, modułowo i technologicznie w tej pojemnej karoserii; kierowca zajmuje miejsce za ergonomicznym drążkiem wyjątkowo zaprojektowanym i przywołującym świat coupé wysokiej klasy, gdzie kokpit wygląda jak w samolocie.
Pasażerowie dysponują pojemnym wnętrzem, z dopracowanym komfortem (ustawienie siedzeń, akustyka…), gdzie każdy znajdzie naturalną pozycję. Dla jeszcze lepszej jasności wnętrza i widoczności, można korzystać z wielkiego szklanego dachu o powierzchni 1,6 m².
Wnętrze Multiflex transformuje się na życzenie, dzięki trzem pozycjom podłogi bagażnika i składanym oparciom tylnym. Kiedy już są złożone, wraz z półką złożoną do oparcia przedniego pasażera, 3008 oferuje idealnie gładką podłogę. Pojemność rośnie wtedy z 512 l. (432 l wg normy VDA) dla bagażnika do półki aż do 1604 l (1241 l VDA) przestrzeni za siedzeniami przednimi.
By zwiększyć spokój a zwłaszcza bezpieczeństwo wszystkich, kierowca może korzystać – seryjnie lub w opcji – z rzadkich technologii, niespotykanych na rynku:
– system wyświetlania na wysokości głowy
– Distance Alert (pozwala pomóc utrzymać bezpieczną odległość pomiędzy pojazdami zależnie od prędkości)
– hamulec postojowy automatyczny, elektryczny
– pomoc w uruchamianiu silnika na pochyłościach
– a także systemy telematyczne z nawigacją (WIP Nav lub WIP Com 3D)
Crossover 3008 poprzez unikalne wrażenia z jazdy oraz swój inteligentny napęd „offroadowy” dzięki know-how Marki i wykorzystanym technologiom, oferuje jakość jazdy godną najlepszych sedanów, i ustanawia prawdziwą definicję dla samochodu „dużej pojemności”.
Tak więc wszystko zostało zrobione by zaoferować w tym modelu prowadzenie najwyższego rzędu, bez poświęcenia komfortu pasażerów. Model 3008 w efekcie pragnie ustanowić nowe odniesienie wśród pojemnych kompaktów w kategorii przyjemności z jazdy i bezpieczeństwa aktywnego.
Dzięki wspaniałej sztywności karoserii, na przywiązanie do drogi składają się pseudo MacPhersony z przodu i odkształcalna oś tylna.
Połączony z dwoma napędami o najlepszych osiągach (1.6THP i nowy 2.0 HDi FAP), system Dynamic Rolling Control umieszczony przy osi tylnej, przesuwa limity w dziedzinie kontroli przechyłów, wszystko przy zachowaniu optymalnego komfortu amortyzacji.
Inna z zaproponowanych nowości, system Grip Control, połączony z wyszukanym systemem antypoślizgowym i oponami typu Mud&Snow. Pozwala on na optymalizację napędu kół przednich dla prawdziwego wykorzystania modelu 3008 w terenie. Kierowca dysponuje poza tym pokrętłem do wyboru pięciu trybów: Standard, Śnieg, Inne drogi (błoto / ziemia / mokra trawa), Piasek oraz ESP off.
Peugeot 3008, crossover szanujący środowisko
Źródło tego projektu – poszukiwanie największej efektywności ekologicznej – ustanowiło tym ważniejszą troskę w projektowaniu crossovera.
Aerodynamika została szczególnie dopracowana (współczynnik Cx, to tylko 0,296), miały miejsce rozwiązania mające na celu opanowanie masy (lekkie materiały, zgrzewanie laserowe) a także w większości wersji zamontowano opony Michelin o niskim oporze toczenia (pochodzące z doświadczeń z modelem 308).
W sercu eko-wydajności modelu 3008 jest sześć grup napędów dysponujących najbardziej rozwiniętymi technologiami na rynku, zarówno benzynowe (1.6VTi i THP opracowane we współpracy z BMW) jak i diesla (1.6 i nowy 2.0 HDi systematycznie łączone z filtrem cząstek stałych). Najbardziej ekologiczna wersja szczyci się zużyciem paliwa ograniczonym do jedynie 4,9 l/100 km i emisją 130g CO2/km.
Na 2009 rok, oferta modelu 3008 przedstawia się następująco:
Diesle HDi FAP:
– 1.6 HDi FAP 110 KM, 240 Nm, skrzynia ręczna 6-biegowa, 137g CO2/km
– 1.6 HDi FAP 110 KM, 240 Nm, skrzynia ręczna zautomatyzowana 6-biegowa, 130g CO2/km*
– 2.0 HDi FAP 150 KM, 340 Nm, skrzynia ręczna 6-biegowa, Euro5, 146g CO2/km*
– 2.0 HDi FAP 163 KM, 340 Nm, skrzynia automatyczna 6-biegowa, Euro5, 176g CO2/km**
Benzynowe:
1.6 VTi 120 KM, 160 Nm, skrzynia ręczna 5-biegowa, Euro5, 165g CO2/km
1.6 THP 150 KM, 240 Nm, skrzynia ręczna 6-biegowa, 176g CO2/km oraz
1.6 THP 156 KM, 240 Nm, skrzynia ręczna 6-biegowa, Euro5, 170g CO2/km**
* – dostępność od lata 2009
** – dostępność od jesieni 2009, liczba bez homologacji
W końcu, w roku 2011, model 3008 będzie pierwszym samochodem w grupie PSA Peugeot Citroën, który będzie wykorzystywał technologię HYbrid4, taką jak pokazana w koncepcie Prologue HYbrid4 podczas ostatnich targów motoryzacyjnych w Paryżu. Ta technologia, która rozpoczyna prawdziwy przełom w zużyciu paliwa i emisji CO2 (redukcja do 35%), pozwala również na napęd czterech kół dzięki silnikowi spalinowemu HDi FAP oraz napędowi silnika elektrycznego. Ten ostatni dopuszcza również całkowicie elektryczny tryb jazdy, zatem bez żadnej emisji zanieczyszczeń.
Peugeot 3008, crossover bezpieczny
3008 jest stworzony by zaoferować maksymalny poziom bezpieczeństwa w każdym z aspektów:
– bezpieczeństwo podstawowe jest gwarantowane przez podniesienie celów w dziedzinie zachowania na drodze
– bezpieczeństwo drugiego rzędu jest oparte na szczególnie zoptymalizowanej strukturze (ze znaczącą obecnością trójdrożnej ochrony przodu podczas uderzenia oraz pochłaniacz „Bogé Wagon”) oraz na efektywnych środkach ochrony (m.in. 6 poduszek powietrznych)
– bezpieczeństwo trzeciego rzędu jest zapewnione przez usługę Peugeot Urgence, która pozwala zlokalizować samochód i uruchomić „przesyłkę bezpieczeństwa” w razie wypadku. Ta usługa, dostępna od 2003 roku, jest darmowo powiązana z nowym systemem telematycznym WIP Com 3D dostępnym następnie w modelu 3008.
Peugeot 3008, crossover z ambitnymi celami jakości
Wiele procesów miało miejsce od momentu wprowadzenia do sprzedaży modelu 308, i jakość – odczuwalna i użytkowa, była obiektem całej uwagi od momentu koncepcji aż do produkcji modelu 3008.
Tak więc istotny plan przejechania 3 mln km jest w trakcie realizacji by zgromadzić wszelkie informacje przydatne do optymalizacji jakości przed sprzedażą samochodu. Tak samo, szczególnie restrykcyjna kontrola jakości będzie powtarzana na każdym etapie produkcji. Te nieustanne wymagania najwyższej jakości na każdym poziomie wpłyną pozytywnie na trwałość, niezawodność i koszty utrzymania modelu 3008.
Będzie to bezpośrednio rozważane pod pojęciem „łącznego kosztu posiadania”, istotnego czynnika dla wielu kupujących, a wręcz kluczowego dla klientów flotowych.
Koszt użytkowania i pozostała wartość samochodu zależą również od atrakcyjności pojazdu, od jego eko-wydajności oraz kosztów napraw – parametrów, które 3008 opanował za pomocą solidnych argumentów.
Peugeot 3008, crossover jako proste i zgodne uzupełnienie gamy
Według producenta, gama 3008 może być dostępna w czterech poziomach wykończenia. By zaoferować największy możliwy wybór, będzie proponowana w nowych barwach karoserii oraz, zależnie od poziomu, w dwóch liniach: Tramontane (szary antracyt) lub Guérande (jasny szarobłękitny). Można wybrać tapicerkę z materiału, częściowo oraz całkowicie ze skóry (wraz z obszytą deską rozdzielczą).
Źródło: Peugeot Presse
Tłumaczenie z francuskiego: Krzysztof Robert Mijal – Zabrakło Ci mocy? -> Vitesse.auto.pl
Najnowsze komentarze