czwartek, 11 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Nowy 3008 – crossover to czy SUV?

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2009-04-19
w Peugeot, Wiadomości
Czas czytania 9 minut
100 5
0
90
UDOSTĘPNIEŃ
300
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie

UOKiK: Citroën C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu

Silnik 2.0 blueHDi 150 KM – dopracowany, oszczędny diesel. Opinie, awaryjność, eksploatacja

Nowy Peugeot 3008 rocznik 2009. Elegancki SUV czy może crossover klasy kompaktowej? Montowany w fabryce w Sochaux, na wschodzie Francji, bierze swoją koncepcję i swoje zalety z całego know-how Lwa.

Model 3008 pozycjonuje się na przecięciu dróg pomiędzy różnymi klasami: autami SUV, jednobryłowymi a także sedanami. Produkując tę krzyżówkę wiadomo które najmocniejsze punkty wyciągnąć i zaadaptować z nawiązką w pewnej liczbie niesłychanych technologii (Dynamic Rolling Control, Grip Control…), które pozwalają łączyć zalety często oceniane jako wykluczające się (przyjemność z prowadzenia wysokiego pojazdu, wzmocniony silnik przyjazny dla środowiska).

Poprzez tę antykonformistyczną syntezę i swoje uprzedzenia stylistyczne, 3008 zaprojektowany jako pojazd podbojów, przynosi oryginalne rozwiązania i optymalną wszechstronność dla klientów poszukujących jednocześnie nowoczesności, praktyczności, spokoju oraz przyjemności prowadzenia.


Opiekuńczy, wielozadaniowy i atrakcyjny, crossover Peugeot 3008 pod wszystkimi tymi aspektami odkrywa nowe terytoria w motoryzacji. Model ten poprzez swoją architekturę i swój styl zewnętrzny godzi wiele typów samochodowych konstrukcji; 3008 z sukcesem łączy pojemność jednobryłowca z wysuniętą przednią szybą z elementami zapożyczonymi ze świata SUVów, tak jak dolna część drzwi bagażnika, okna boczne skierowane z góry na dół, wysoka pozycja za kierownicą.

Styl samochodu osiąga uszlachetnienie tego skrzyżowania typów. Zrównoważone proporcje, linia łącząca jednocześnie dynamikę i odporność, sugerują nowatorską zawartość.

Z przodu, geny Peugeota są zreinterpretowane by adaptować się do obfitej pojemności samochodu, jak również z tyłu wyrzeźbione boki by osadzić wizualnie samochód na drodze.

Począwszy od pewnego poziomu wykończenia, samochód otrzymuje elementy typowo „off-roadowe”, a szczególnie nakładki poszerzające i osłony.

Model ten to także crossover we wnętrzu, ponieważ został zaprojektowany dla każdego ze swych pasażerów, modułowo i technologicznie w tej pojemnej karoserii; kierowca zajmuje miejsce za ergonomicznym drążkiem wyjątkowo zaprojektowanym i przywołującym świat coupé wysokiej klasy, gdzie kokpit wygląda jak w samolocie.


Pasażerowie dysponują pojemnym wnętrzem, z dopracowanym komfortem (ustawienie siedzeń, akustyka…), gdzie każdy znajdzie naturalną pozycję. Dla jeszcze lepszej jasności wnętrza i widoczności, można korzystać z wielkiego szklanego dachu o powierzchni 1,6 m².

Wnętrze Multiflex transformuje się na życzenie, dzięki trzem pozycjom podłogi bagażnika i składanym oparciom tylnym. Kiedy już są złożone, wraz z półką złożoną do oparcia przedniego pasażera, 3008 oferuje idealnie gładką podłogę. Pojemność rośnie wtedy z 512 l. (432 l wg normy VDA) dla bagażnika do półki aż do 1604 l (1241 l VDA) przestrzeni za siedzeniami przednimi.


By zwiększyć spokój a zwłaszcza bezpieczeństwo wszystkich, kierowca może korzystać – seryjnie lub w opcji – z rzadkich technologii, niespotykanych na rynku:
– system wyświetlania na wysokości głowy
– Distance Alert (pozwala pomóc utrzymać bezpieczną odległość pomiędzy pojazdami zależnie od prędkości)
– hamulec postojowy automatyczny, elektryczny
– pomoc w uruchamianiu silnika na pochyłościach
– a także systemy telematyczne z nawigacją (WIP Nav lub WIP Com 3D)

 


Crossover 3008 poprzez unikalne wrażenia z jazdy oraz swój inteligentny napęd „offroadowy” dzięki know-how Marki i wykorzystanym technologiom, oferuje jakość jazdy godną najlepszych sedanów, i ustanawia prawdziwą definicję dla samochodu „dużej pojemności”.

Tak więc wszystko zostało zrobione by zaoferować w tym modelu prowadzenie najwyższego rzędu, bez poświęcenia komfortu pasażerów. Model 3008 w efekcie pragnie ustanowić nowe odniesienie wśród pojemnych kompaktów w kategorii przyjemności z jazdy i bezpieczeństwa aktywnego.

Dzięki wspaniałej sztywności karoserii, na przywiązanie do drogi składają się pseudo MacPhersony z przodu i odkształcalna oś tylna.


Połączony z dwoma napędami o najlepszych osiągach (1.6THP i nowy 2.0 HDi FAP), system Dynamic Rolling Control umieszczony przy osi tylnej, przesuwa limity w dziedzinie kontroli przechyłów, wszystko przy zachowaniu optymalnego komfortu amortyzacji.

Inna z zaproponowanych nowości, system Grip Control, połączony z wyszukanym systemem antypoślizgowym i oponami typu Mud&Snow. Pozwala on na optymalizację napędu kół przednich dla prawdziwego wykorzystania modelu 3008 w terenie. Kierowca dysponuje poza tym pokrętłem do wyboru pięciu trybów: Standard, Śnieg, Inne drogi (błoto / ziemia / mokra trawa), Piasek oraz ESP off.

 


Peugeot 3008, crossover szanujący środowisko
Źródło tego projektu – poszukiwanie największej efektywności ekologicznej – ustanowiło tym ważniejszą troskę w projektowaniu crossovera.

Aerodynamika została szczególnie dopracowana (współczynnik Cx, to tylko 0,296), miały miejsce rozwiązania mające na celu opanowanie masy (lekkie materiały, zgrzewanie laserowe) a także w większości wersji zamontowano opony Michelin o niskim oporze toczenia (pochodzące z doświadczeń z modelem 308).

W sercu eko-wydajności modelu 3008 jest sześć grup napędów dysponujących najbardziej rozwiniętymi technologiami na rynku, zarówno benzynowe (1.6VTi i THP opracowane we współpracy z BMW) jak i diesla (1.6 i nowy 2.0 HDi systematycznie łączone z filtrem cząstek stałych). Najbardziej ekologiczna wersja szczyci się zużyciem paliwa ograniczonym do jedynie 4,9 l/100 km i emisją 130g CO2/km.


Na 2009 rok, oferta modelu 3008 przedstawia się następująco:
Diesle HDi FAP:
– 1.6 HDi FAP 110 KM, 240 Nm, skrzynia ręczna 6-biegowa, 137g CO2/km
– 1.6 HDi FAP 110 KM, 240 Nm, skrzynia ręczna zautomatyzowana 6-biegowa, 130g CO2/km*
– 2.0 HDi FAP 150 KM, 340 Nm, skrzynia ręczna 6-biegowa, Euro5, 146g CO2/km*
– 2.0 HDi FAP 163 KM, 340 Nm, skrzynia automatyczna 6-biegowa, Euro5, 176g CO2/km**

Benzynowe:
1.6 VTi 120 KM, 160 Nm, skrzynia ręczna 5-biegowa, Euro5, 165g CO2/km
1.6 THP 150 KM, 240 Nm, skrzynia ręczna 6-biegowa, 176g CO2/km oraz
1.6 THP 156 KM, 240 Nm, skrzynia ręczna 6-biegowa, Euro5, 170g CO2/km**

* – dostępność od lata 2009
** – dostępność od jesieni 2009, liczba bez homologacji


W końcu, w roku 2011, model 3008 będzie pierwszym samochodem w grupie PSA Peugeot Citroën, który będzie wykorzystywał technologię HYbrid4, taką jak pokazana w koncepcie Prologue HYbrid4 podczas ostatnich targów motoryzacyjnych w Paryżu. Ta technologia, która rozpoczyna prawdziwy przełom w zużyciu paliwa i emisji CO2 (redukcja do 35%), pozwala również na napęd czterech kół dzięki silnikowi spalinowemu HDi FAP oraz napędowi silnika elektrycznego. Ten ostatni dopuszcza również całkowicie elektryczny tryb jazdy, zatem bez żadnej emisji zanieczyszczeń.

Peugeot 3008, crossover bezpieczny
3008 jest stworzony by zaoferować maksymalny poziom bezpieczeństwa w każdym z aspektów:
– bezpieczeństwo podstawowe jest gwarantowane przez podniesienie celów w dziedzinie zachowania na drodze
– bezpieczeństwo drugiego rzędu jest oparte na szczególnie zoptymalizowanej strukturze (ze znaczącą obecnością trójdrożnej ochrony przodu podczas uderzenia oraz pochłaniacz „Bogé Wagon”) oraz na efektywnych środkach ochrony (m.in. 6 poduszek powietrznych)
– bezpieczeństwo trzeciego rzędu jest zapewnione przez usługę Peugeot Urgence, która pozwala zlokalizować samochód i uruchomić „przesyłkę bezpieczeństwa” w razie wypadku. Ta usługa, dostępna od 2003 roku, jest darmowo powiązana z nowym systemem telematycznym WIP Com 3D dostępnym następnie w modelu 3008.


Peugeot 3008, crossover z ambitnymi celami jakości
Wiele procesów miało miejsce od momentu wprowadzenia do sprzedaży modelu 308, i jakość – odczuwalna i użytkowa, była obiektem całej uwagi od momentu koncepcji aż do produkcji modelu 3008.

Tak więc istotny plan przejechania 3 mln km jest w trakcie realizacji by zgromadzić wszelkie informacje przydatne do optymalizacji jakości przed sprzedażą samochodu. Tak samo, szczególnie restrykcyjna kontrola jakości będzie powtarzana na każdym etapie produkcji. Te nieustanne wymagania najwyższej jakości na każdym poziomie wpłyną pozytywnie na trwałość, niezawodność i koszty utrzymania modelu 3008.


Będzie to bezpośrednio rozważane pod pojęciem „łącznego kosztu posiadania”, istotnego czynnika dla wielu kupujących, a wręcz kluczowego dla klientów flotowych.

Koszt użytkowania i pozostała wartość samochodu zależą również od atrakcyjności pojazdu, od jego eko-wydajności oraz kosztów napraw – parametrów, które 3008 opanował za pomocą solidnych argumentów.

Peugeot 3008, crossover jako proste i zgodne uzupełnienie gamy
Według producenta, gama 3008 może być dostępna w czterech poziomach wykończenia. By zaoferować największy możliwy wybór, będzie proponowana w nowych barwach karoserii oraz, zależnie od poziomu, w dwóch liniach: Tramontane (szary antracyt) lub Guérande (jasny szarobłękitny). Można wybrać tapicerkę z materiału, częściowo oraz całkowicie ze skóry (wraz z obszytą deską rozdzielczą).

Źródło: Peugeot Presse
Tłumaczenie z francuskiego: Krzysztof Robert Mijal
– Zabrakło Ci mocy? -> Vitesse.auto.pl

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 3008308CX
Udostepnij36Tweet23Udostepnij6
Poprzedni

Mille Miglia nie dla Peugeota

Następny

F1: Szanghaj Red Bulla (update)

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

F1: Szanghaj Red Bulla (update)

Stronniczy przegląd prasy: „Auto Technika Motoryzacyjna” nr 04/2009

Fotorelacja z Rajdu Mille Miglia

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Chip - UOKiK: 32 egzemplarze Peugeot 508 do serwisu
  • Krzysztof - Nowa Dacia Duster Commercial już w sprzedaży. Zmiana wizerunku i ceny
  • Maciej - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Volf - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Anonimowo - UOKiK: Citroën C4 Spacetourer, C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • tomy - UOKiK: Citroën C4 Spacetourer, C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • Ekspert - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Ekspert zimowy - Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Slawo - UOKiK: Citroën C4 Cpacetourer i DS 7 Crossback z filtrami cząstek stałych do serwisu
  • Robert - UOKiK: Citroën C4 Cpacetourer i DS 7 Crossback z filtrami cząstek stałych do serwisu


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie
  • UOKiK: Citroën C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • Silnik 2.0 blueHDi 150 KM – dopracowany, oszczędny diesel. Opinie, awaryjność, eksploatacja
  • Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Citroën Ami „Cross”: polska firma przerobiła model na plażowy łazik
  • Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Renault Kiger pojechał w Himalaje. 2000 kilometrów w wysokich górach by przetestować wytrzymałość samochodu
  • Dacia Duster na ratunek w górach i w czasie klęsk żywiołowych


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]cuskie.pl

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.