Stellantis rozpoczął prace nad instalacją 56 maszyn przeznaczonych do produkcji komponentów do budowy modułów napędu elektrycznego, które będą wykorzystywane w pojazdach opartych na platformie STLA Small. Rozpoczęcie montażu w Verrone jest planowane na koniec 2027 roku.
Kilka tygodni temu w zakładzie Stellantis w Verrone, w prowincji Biella we Włoszech, rozpoczęły się prace nad instalacją 56 maszyn (sześć jest już w fazie montażu), które będą produkować niezbędne komponenty do budowy modułów napędu elektrycznego (EDM) montowanych w różnych zakładach koncernu w Europie. Rozpoczęcie produkcji w Verrone planowane jest na koniec 2027 roku.
Inwestycja w zakład w Piemoncie, wynosząca ponad 38 milionów euro, wpisuje się w działania przygotowawcze do wdrożenia Planu Włoskiego zaprezentowanego 17 grudnia na targach MIMIT. Plan ten stawia Włochy w centrum strategii Stellantis, poprzez zwiększenie liczby produkowanych modeli, elektrycznych i hybrydowych, a także ochronę poziomu zatrudnienia, zgodnie z inwestycjami produkcyjnymi i uruchomieniem procesów wdrażania, szkoleń i przekwalifikowywania pracowników Grupy.
Nowa platforma Stellantis STLA Small
W Verrone będą produkowane w szczególności stalowe wały i koła zębate, które posłużą do budowy silników elektrycznych przyszłych pojazdów na platformie STLA Small. Celem zakładu jest produkcja ponad 400 tys. części rocznie przy pełnej wydajności, jednak trwają już analizy oparte na trendach na europejskim rynku motoryzacyjnym, które zakładają zwiększenie w nadchodzących latach produkcji o kolejne 200 tys. komponentów oprócz obecnych.
Zakład w Piemoncie, którym kieruje Liliana Caminiti, jest jednym z flagowych zakładów Stellantis w sektorze komponentów. W obiekcie o powierzchni 300 metrów kwadratowych zatrudnionych jest około 350 pracowników. W ubiegłym roku wyprodukowano ponad 200 tysięcy skrzyń biegów dla zakładów Grupy w Europie, a w szczególności dla włoskich zakładów w Melfi, Pomigliano i Atessie.
„Jesteśmy dumni z tej inwestycji” — mówi Jean Philippe Imparato, dyrektor operacyjny ds. rozszerzonej Europy — „ponieważ wpisuje się ona w inne działania, które rozwijamy na różnych rynkach europejskich, aby wprowadzić nas w przyszłość. Po raz kolejny potwierdza ona profesjonalne umiejętności i zaangażowanie ludzi pracujących we wszystkich włoskich zakładach Stellantis, bez względu czy produkują samochody osobowe, pojazdy użytkowe, podzespoły, silniki czy skrzynie biegów. Możemy to zrobić, wszyscy razem, i my to udowadniamy.”
Ile kosztuje nowy Peugeot 208 z polskiego salonu? Ceny, silniki, wersje wyposażenia
Najnowsze komentarze