Przedstawiciele Stellantis spotkali się ze związkami zawodowymi oraz członkami włoskiego rządu w sprawie potencjalnych inwestycji producenta we Włoszech. Poruszano m.in. kwestie dotyczące przyszłości zakładów w Melfi, Mirafiori i Pomigliano oraz cięć w zatrudnieniu.
Rozmowy zaowocowały przydzieleniem fabryce w Melfi czterech nowych modeli. Pojazdy powstaną w oparciu o platformę STLA Medium, która jest przeznaczona dla pojazdów klasy średniej. Obiekt w Melfi będzie pierwszym włoskim zakładem, który otrzyma nowe modele. Aktualnie zajmuje się produkcją Fiata 500X, Jeepa Renegade i Compassa.
Koncern Stellantis na razie nie poinformował o tym, jakie to będą modele, choć nieoficjalnie mówi się o markach Opel, Lancia, Jeep i DS Automobiles. Producent podzieli się nowymi szczegółami przy okazji prezentacji biznesplanu pod koniec 2021 lub na początku 2022 roku.
W przyszłości Włochy mogą stać się częścią jeszcze jednej dużej inwestycji Stellantis. Koncern, który wiąże swoją przyszłość z elektryfikacją ma w planach budowę gigafabryki akumulatorów. Dwa zakłady produkujące baterie znajdują się już we Francji i w Niemczech. Stellantis chce uruchomić kolejne obiekty w Europie i Stanach Zjednoczonych, aby zapewnić produkcję 130 GWh akumulatorów rocznie do 2025 roku i 250 GWh do 2030 roku. Na razie decyzja w sprawie kolejnej lokalizacji nie zapadła.
Giancarlo Giorgettin, minister rozwoju gospodarczego Włoch wskazał, że należy podjąć dyskusję w celu wybrania miejsca dla zakładu. Państwo włoskie „liczy na to, że fabryka znajdzie się we Włoszech. Czekamy na decyzję firmy” – powiedział.
Najnowsze komentarze