Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Partnerzy
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Historia

400 tysięcy kilometrów bez awarii od 1921 roku! Przedwojenne opinie właścicieli samochodów Citroen.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-10-26
w Historia
Czas czytania 5 minut
490 5
A A
6

Warto przeczytać!

Anormalna polityka rządu w stosunku do samochodów. „Musimy opłacać wielomiliardowy haracz”

Citroën w sporze sądowym ze znaną aktorką i autorem piosenek

Przedwojenny salon Citroëna na filmie Stowarzyszenia Weteranów Polskiej Armii w USA

Mroczne tajemnice fabryki Peugeot w Sochaux

Wydany przed wojną polski katalog posiadaczy samochodów Citroen miał nie tylko pokazywać ile osób już kupiło te auta, ale również jak bardzo są z nich zadowoleni. Wśród wpisów uwagę przykuwa między innymi ten, w którym właściciel opisuje 400 tysięcy kilometrów przejechane kupionym w 1921 roku Citroenem.

Opinia 1:

Od początku 1929 roku jeżdżę na samochodach Citroen sześciocylindrowych, jestem z nich bardzo zadowolony pod każdym względem i uważam je za najlepsze z tanich, użytkowych samochodów. Citroeny są bardzo dobrze resorowane, drogę trzymają doskonale, są trwałe i przyjemne w prowadzeniu. Posiadając szereg samochodów różnych marek, postanowiłem przejść na typy:

Hispano-Buiza jako auto duże i na dalekie podróże i Citroen, jako auto użytkowe, to jest najlepszą odpowiedzią na zapytanie Wielmożnych Panów, co są warte samochody Waszej marki.

z poważaniem, 

Roman książe Sanguszko

Opinia 2: staranne wykonanie, luksusowe średnie auto

Odpowiadając na zapytanie Wielmożnego Pana, komunikuję uprzejmie, że z nabytego od Pana przed trzema laty, t.j. w 1929 roku samochodu osobowego marki Citroen C6 Familiale jestem zupełnie zadowolony i stwierdzam z przyjemnością, że mimo, że wóz ten jest w codziennym użytku, dotychczas żadnych usterek nie wykazał. Uważam, że dzięki ogólnej sprawności i dobremu resorowaniu, wóz marki Citroen ze wszech miar godny jest polecenia.  Od paru lat mam stale dla użytku własnego Citroeny i mogę im pod każdym względem wystawić jak najlepsze świadectwo.

Ostatni typ, sześciocylindrowy C6 Familiale, przed ładną formę, bardzo staranne wykonanie wszystkich szczegółów karoserji, jest już luksusowym średnim autem. Motor jest bardzo elastyczny, w górach ciągnie dobrze, kierownica bez żadnych wibracji, nie męcząca, resorowanie doskonałe.

Co do wytrzymałości materjału, mogę tylko powiedzieć, że poprzednim typem B14 zrobiłem około 120.000 kilometrów z minimalnymi naprawami. Wóz jest w dalszym ciągu stale w użytku.  

Opinia 3: miękkie resorowanie

Na zapytanie WPanów miło mi jest donieść, że z zakupionego u Nich przed kilkoma miesiącami samochodu Citroen typ C6, sześcioosobowego jestem pod każdym względem zadowolony. W szczególności podkreślam sprawne działanie i elastyczność motoru, niezawodność hamulców i miękkie resorowane. 

Opinia 4: Czterysta tysięcy kilometrów przez 9 lat po Polsce?

Jeżdżąc już prawie 9 lat samochodem marki Citroen, poczuwam się do miłego obowiązku wyrazić Wielmożnym Panom swoje całkowite uznanie dla reprezentowanych przez Nich samochodów.

Samochodem marki Citroen, kupionym w roku 1921, zrobiłem po bardzo różnorodnej dobroci drogach przeszło 400.000 kilometrów i dosłownie ani razu nie miałem okazji zanotowania najmniejszego defektu w motorze czy też w podwoziu, natomiast zauważyłem doskonałą równomierność w pracy motoru w zupełności niezależną od pory roku, jakości paliwa i smarów oraz zawsze jednakową elastyczność i szybkość samochodu, niezależnie od stanu drogi, błota i temperatury. 

Zużycie benzyny w pierwszych 4 latach wynosiło 4-6 litrów na 100 kilometrów, w ostatnim zaś czasie 9-10 litrów. Zużycie opon było minimalne, jeden komplet opon na ca 50.000 kilometrów. Instalacja elektryczna funkcjonowała bez zarzutu a dynamówka jak również magneto pracowały do ostatniej chwili niezawodnie. Zużycie smarów było niezawodne. 

W lipcu 1930 roku nabyłem samochód 6-cylindrowy 45 KM u Wielmożnych Panów i jak dotąd miałem możność się przekonać, że należy od do znacznie wyższej kategorii współczesnych samochodów, niż się to dotychczas uważało. Jego siła, fenomenalne resorowanie, jego cichy bieg i komfort, zalety drogowe: jak trzymanie skrętów, reakcja hamulców hydraulicznych, dopuszczająca dowolną szybkość w mieście, niezależnie od ruchu, stanu ulic i pogody, łatwość prowadzenia tej maszyny – oto zalety tego pierwszorzędnego samochodu marki Citroen. 

Majętność Odrowąż

Opinia 5: Samochód nasz znajduje się w jak najlepszym stanie

W dniu dzisiejszym, kiedy samochód nasz marki Citroen typu B14, zakupiony w lipcu 1927 roku przekroczył ilość przebytych kilometrów 80.000 na tak uciążliwych drogach, pozwalamy sobie niniejszym złożyć najserdeczniejsze podziękowanie za dostarczenie nam samochodu tak ekonomicznego i o takiej sile wytrzymałości. Zdaniem naszym samochód marki Citroen jest idealnym wozem na nasze warunki drogowe, bowiem mimo takiej ilości przebytych kilometrów w tak ciężkich warunkach drogowych, samochód nasz znajduje się w jak najlepszym stanie.

Opinia 6: Niemcy też woleli Citroena

Bank Spółek Niemieckich pisał tak: „Niniejszym chętnie poświadczamy, że jesteśmy nadzwyczaj zadowoleni z nabytego u Wielmożnych Panów w październiku 1930 roku samochodu marki Citroen C6 F. sedan. Samochód ten przez całą zimę okazał pod każdym względem swą sprawność, pomimo dużo jazdy po złych i ciężkich drogach.

Tembardziej cieszy nas, że chlubnie możemy się wyrazić o naszym nowym Citroenie, gdyż i nasz poprzedni Citroen B.14 w przeciągu 3 lat zrobił 60.000 kilometrów ku naszemu zupełnemu zadowoleniu, wobec czego nowy model C.6.F. jaknajgoręcej każdemu polecić możemy.


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Originally posted 2019-03-24 07:55:16.

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: C6Citroenhistoria
Udostepnij249Tweet106Udostepnij30
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
6
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Hydropneumatyka Citroëna bez tajemnic. Jedyne takie szkolenie dla mechaników i warsztatów: 24-26 marca 2023. Zgłoś się teraz
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more