Alfa Romeo w maju 2023 roku po raz kolejny odnotowała imponujący wzrost sprzedaży w Portugalii. Sprzedaż marki wzrosła o 470% w porównaniu z analogicznym okresem 2022 roku, na rynku, który w skali globalnej wzrósł o 55%.
Imponujące wzrosty Alfa Romeo notowała w maju w Hiszpanii (+65%) i we Włoszech (+13%), ale to, co mamy w Portugalii, to naprawdę znaczący przyrost sprzedaży.
Z kolei skumulowana liczba rejestracji za pięć miesięcy 2023 roku wzrosła o 376% w porównaniu z analogicznym okresem 2022 roku.
Osiągnięcie to zasługuje na jeszcze większą uwagę, jeśli weźmie się pod uwagę wzrost udziału rynkowego o 46% na rynku samochodów osobowych i o 50% w rynku premium – w rankingu, w którym Alfa Romeo zajmuje obecnie dziewiątą pozycję i potwierdza swoją pozycję jako multienergetyczna marka z największym wzrostem.
Nowa Alfa Romeo Tonale, pierwszy zelektryfikowany C-SUV, który zapoczątkował metamorfozę marki i stanowi kamień milowy w jej przyszłej strategii mobilności i zrównoważonego rozwoju, po raz kolejny w dużej mierze przyczynił się do tego wzrostu. Gama kompaktowych SUV-ów Alfy Romeo została wzmocniona wraz z wprowadzeniem hybrydowego układu napędowego Q4 Plug-In, który stanowił 90% rejestracji zarejestrowanych w maju, a także ponad 50% rocznego (za minionych pięć miesięcy) wolumenu Alfy Romeo.
Tonale jest dostępne w sprzedaży w kilku różnych wersjach napędowych. Topowa wyposażona jest w turbodoładowany silnik benzynowy MultiAir o pojemności 1.3 litra i mocy 180 KM oraz silnik elektryczny o mocy 90 kW. Silniki Tonale Plug-In Q4 razem zapewniają łączną moc 280 KM. Akumulator litowo-jonowy o napięciu 306 V i pojemności 15,5 kWh zapewnia ponad 80 km zasięgu w trybie elektrycznym w cyklu miejskim i ponad 600 km całkowitego zasięgu.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Alfa Romeo / Stellantis
Najnowsze komentarze