Założony w 1958 roku zakład jest dziś główną fabryką skrzyń biegów koncernu Renault. Produkuje 3.500 skrzyń dziennie. W 2009 roku 4.051 pracowników wyprodukowało 508.258 tych podzespołów. Dodatkowo zakłady w Cléon opuściło 310.806 silników. 61% produkcji skrzyń biegów trafia do samochodów Nissana, 28% do Renault, a pozostałe 11% instalowanych jest w autach koncernu General Motors.
Aktualnie w zakładzie w Cléon produkuje się dwa rodzaje skrzyń:
– 5-biegowe skrzynie manualne przenoszące maksymalnie 200 Nm momentu obrotowego i stosowane w samochodach Renault Twingo, Wind, Clio, Modus, Megane i Kangoo, Nissanów Micra, Tiida, Cube, Qashqai i NV200
– 6-biegowe skrzynie manualne przenoszące maksymalnie 340 Nm momentu obrotowego i stosowane w samochodach Renault Megane, Scenic, Laguna, Espace, Trafic i Master oraz w Samsungu SM5.
Zakład produkuje też silniki benzynowe 2.0 i 2.0T (F4R) oraz wysokoprężne: 1.9 dCi (F9Q), 2.0 dCi (M9R), 2.2 dCi (G9T), 2.3 dCi (M9T), 2.5 dCi (G9U) i V6 dCi (V9X). W przyszłym roku rozpocznie się produkcja jednostki 1.6 dCi (R9M), który bedzie wykorzystywany w różnych samochodach Aliansu.
Renault produkuje skrzynie biegów we Francji (w Cléon, Choisy i Ruitz), Hiszpanii (Sewilla), Portugalii (zakład Cacia w pobliżu Aveiro), Rumunii (Pitesti), Turcji (Kaletka) i Chile (fabryka Cormecanica w Los Andes).
Grupa produkuje silniki we Francji (Cléon, Douvrin i Choisy), Rumunii (Pitesti), Turcji (Kaletka), Korei Południowej (Busan) i Brazylii (Curitiba).
Historia:
1958: uruchomienie zakładu w Cléon do produkcji skrzyni biegów.
1960: otwarcie drugiego budynku w Cléon w celu produkcji silnika.
1964: uruchomienie odlewni aluminium. Produkcja pierwszych bloków silnika z aluminium dla Renault 16.
1970: uruchomienie nowego budynku producyjnego.
2000: Instalacja elastycznych linii produkcyjnych.
2001: Przeniesienie do Cléon Działu Produkcji prototypów.
2005: Rozpoczęcie produkcji M9R (2.0 dCi), pierwszego silnika Aliansu, i skrzyni biegów PK4.
2007: Utworzenie rampy załadunkowej dla bezpośredniego eksportu M9 silników do Japonii i Korei Południowej.
2008: 50. rocznica działania zakładu i rozpoczęcie produkcji silnika V9X (V6 dCi).
2010: Rozpoczęcie produkcji silnika M9T (2.3 dCi), instalowanego w Nowym Masterze.
W oparciu o informację Renault Presse
KG
Najnowsze komentarze
The Real Person!
The Real Person!