Organizacja ADAC opublikowała wyniki testów opon na sezon letni w popularnym rozmiarze 205/55 R16. W tym roku pod lupę wzięto aż 50 modeli ze wszystkich segmentów cenowych. Tylko 10 z nich uznano za „dobre”.
Co roku, tuż przed rozpoczęciem sezonu, niemiecki automobil klub ocenia, które opony letnie są godne polecenia. Testy prowadzone są od 1973 roku, a sama organizacja jasno przedstawia stosowane metody badawcze, starając się przy tym zachować pełną obiektywność. Stąd renoma testów oraz zaufanie, jakim obdarzają je kierowcy. Tym razem wyniki powinny zainteresować m.in. kierowców Citroëna C-Quatre, Peugeota 2008 czy Renault Dokkera, w których – w zależności od rocznika – montowane jest ogumienie w rozmiarze 205/55 R16.
Nowe kryteria testowe
Jubileuszowa edycja przyniosła ze sobą pewne zmiany. Oprócz większej liczby opon biorących udział w teście niemieccy eksperci postanowili unowocześnić dotychczasowe kryteria. Osobno analizowano parametry ogumienia związane z bezpieczeństwem podróżowania (70% oceny końcowej) oraz te, mające wpływ na środowisko (30%). Aby dany model otrzymał wysoką notę końcową, musiał wykazać się wszechstronnymi osiągami.
Wyniki testu
ADAC przyznaje oponom oceny w skali: „bardzo dobra”, „dobra”, „zadowalająca”, „dostateczna” i „niedostateczna”. Niemieccy specjaliści stronią jednak od przyznawania najwyższej noty, ze względu na ciągły rozwój technologii. Z 50 przetestowanych modeli w rozmiarze 205/55 R 16 tylko 10 uzyskało „dobre” oceny końcowe. Co ciekawe, reprezentowały one wyłącznie klasy premium oraz średnią. Najlepsze osiągi wykazały opony Goodyear EfficientGrip Performance 2 i Continental PremiumContact 6.
Pozostałe 21 opon uznano za „zadowalające”, 12 oceniono jako „dostateczne”, a ostatnie 7 modeli nie uzyskało rekomendacji ADAC.
Najwyżej ocenione opony w teście:
- Goodyear EfficientGrip Performance 2
- Continental PremiumContact 6
- Michelin Primacy 4+
- Bridgestone Turanza T005
- Nokian Tyres Wetproof
- Falken ZIEX ZE310 ECORUN
- Continental UltraContact
- Kumho Ecsta HS52
- Hankook Ventus Prime4
- Nexen N´Fera Primus
Pełne wyniki oraz szczegóły metodologii znaleźć można na stronie ADAC.
materiał sponsorowany
Najnowsze komentarze