Moskiewską fabrykę Renault opuścił przed kilkoma dniami 50-tysięczny Renault Kaptur. To pierwszy światowy model francuskiej marki, którego produkcja, ale i w znacznej mierze opracowanie zlokalizowano w Rosji. Renault Kaptur znacząco przyczynia się do rozwoju marki, która dziś zajmuje wiodącą pozycję w segmencie SUV. Renault Kaptur ma doskonały potencjał eksportowy. Dzisiaj sprzedaż tego crossovera jest prowadzona na Białorusi, w Kazachstanie, Armenii i Kirgistanie.
50-tysięczny Renault Kaptur jest egzemplarzem polakierowanym na biały kolor, za wyjątkiem dachu – ten jest czarny. Auto ma dwulitrowy benzynowy silnik i automatyczną skrzynię biegów, która przekazuje napęd na cztery koła.
„Stylowy crossover Renault Kaptur, który produkuje moskiewski zakład Renault, jest powodem do dumy dla Renault Rosja. Jest to pierwszy globalny model Renault, którego produkcja rozpoczęła się w Rosji, a rosyjscy specjaliści wzięli udział w jego tworzeniu na wszystkich etapach. Kaptur zdobywa sympatię nabywców nie tylko w Rosji, ale także na innych rynkach. To kolejne potwierdzenie, że wszystkie modele rosyjskiej produkcji Renault spełniają najwyższe światowe standardy” – powiedział Jean-Louis Theron, dyrektor fabryki Renault w Moskwie.
Produkcja seryjna Renault Kaptura rozpoczęła się 27. kwietnia 2016 r., a w tym uroczystym wydarzeniu wziął udział wicepremier Arkady Dworkowicz. Po raz pierwszy w historii produkcja globalnego modelu Renault została powierzona rosyjskiej fabryce. Zakład w Moskwie stał się „macierzystą fabryką” dla tego modelu. Dziś, półtora roku po uruchomieniu produkcji, zakład opuścił 50-tysięczny Renault Kaptur.
Dodajmy, że rok po uruchomieniu produkcji Renault Rosja cieszyło się z 20.000 sprzedanych Kapturów. Dziś, niespełna dwadzieścia miesięcy po wprowadzeniu modelu na rynek, na drogi wyjechał 50-tysięczny Renault Kaptur.
Renault Rosja bardzo się starała, aby osiągnąć wysoki poziom lokalizacji produkcji nowego samochodu. To pierwszy model w historii Renault, w którego tworzeniu na wszystkich etapach – od samej koncepcji samochodu aż po uruchomienie produkcji – brali udział rosyjscy specjaliści. Ten samochód jest naprawdę „wyprodukowany w Rosji”, jego nadwozie wykonane jest z rosyjskiej stali, części wewnętrzne i podwozia, w tym silnik, również są produkowane w Rosji.
Specjalnie dla Kaptura zakład Renault w Moskwie wprowadził innowacyjne rozwiązania produkcyjne. Chodzi tu gównie o program personalizacji – wyjątkowy na rynku rosyjskim, ponieważ elementy przechodzą instalację fabryczną zgodnie z rygorystycznymi standardami jakości Renault.
75% klientów, którzy kupili Kaptura, wolało dwukolorowe nadwozie. Według statystyk, ponad połowa klientów modelu wybiera automatyczną skrzynię biegów; bardzo popularna jest też bezstopniowa przekładnia CVT X-Tronic (ponad 30% zamówień). Najczęściej klienci kupują Kaptura w najdroższej opcji wyposażeniowej Style. We wrześniu 2017 roku pojawiła się specjalna seria Kaptur EXTREME z w pełni LED-owymi reflektorami, z zupełnie nowym wnętrzem i ekskluzywną kombinacją kolorów, która już zdobyła popularność (jej sprzedaż przekracza 20%). Klienci doceniają Kaptura za doskonałe osiągi w terenie, bogate wyposażenie, niezawodne trwałe zawieszenie i doskonałe przygotowanie do rosyjskich warunków drogowych i klimatycznych.
W ramach nowej strategii marki Renault Kaptur jest promowany hasłem „Mój kraj. Mój styl. Moje Renault” i znacząco przyczynił się do umocnienia wiodącej pozycji marki w segmencie samochodów C-SUV w 2016 roku. Renault Kaptur zajmuje pewną pozycję wśród najpopularniejszych crossoverów w Rosji. Około 3.000 samochodów zostało sprzedanych poprzez internetowy salon marki.
Warto zauważyć, że Renault Kaptur produkowany w fabryce w Moskwie, był pierwszym crossoverem w moskiewskim systemie carsharinu. Dziś użytkownicy, którzy potrzebują samochodu nie tylko w mieście, ale także poza nim, mogą skorzystać z Renault Kapturów od operatorów EasyRide i DeliMobil.
Ze względu na wysoki poziom lokalizacji, Renault Kaptur ma doskonały potencjał eksportowy. W drugiej połowie 2016 r. rozpoczął się eksport crossovera do krajów sąsiednich: Białorusi, Kazachstanu, Armenii i Kirgistanu. W tym czasie wywieziono 2.931 pojazdów do krajów WNP. Ale 50-tysięczny Renault Kaptur trafi do klienta w Rosji.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Renault Rosja
Najnowsze komentarze