Renault 5 jest wyposażony w technologię V2G, umożliwiającą traktowanie samochodu elektrycznego także jako magazynu energii. Wdrożenie na wielką skalę zaplanowano w Utrechcie w Holandii.
Utrecht podejmuje odważny krok w kierunku bardziej zrównoważonej mobilności dzięki przełomowej współpracy. Ta inicjatywa ma na celu ułatwienie dostępności elektrycznej mobilności współdzielonej, jednocześnie oferując innowacyjny sposób na bilansowanie miejskiej sieci elektrycznej za pomocą technologii ładowania dwukierunkowego. Holandia stała się światowym liderem w rozwoju energii słonecznej i wiatrowej, co powoduje wyzwania związane z przeciążeniami sieci energetycznej. Utrecht jest jednym z najbardziej zaawansowanych europejskich miast w zakresie wykorzystywania odnawialnych źródeł energii – już 35% dachów pokrytych jest panelami słonecznymi.
Ile kosztuje nowe Renault 5 E-Tech w Polsce? Cena ujawniona
W ramach porozumienia podpisanego wczoraj w ambasadzie Holandii w Paryżu partnerzy zobowiązali się do wprowadzenia floty 500 elektrycznych samochodów Renault w Utrechcie, początkowo składającej się z kultowego modelu Renault 5. Te pojazdy, dostępne w ramach usługi car-sharingu obsługiwanej przez MyWheels, będą wykorzystywać technologię ładowania dwukierunkowego V2G opracowaną przez Mobilize, markę Grupy Renault dedykowaną nowym formom mobilności. To będzie pierwszy przypadek zastosowania tej technologii w celu wsparcia infrastruktury publicznej. 500 dwukierunkowych pojazdów mogłoby zapewnić 10% potrzebnej elastyczności w regionie Utrechtu, aby bilansować energię słoneczną i wiatrową podczas godzin szczytu.
Flota ta może w przyszłości zostać rozszerzona o modele Renault 4 E-Tech Electric, Megane E-Tech Electric oraz Scenic E-Tech Electric, co jeszcze bardziej podkreśli zaangażowanie Grupy Renault w rozwój zrównoważonej mobilności i innowacji. Ich kompaktowa konstrukcja oraz zaawansowane technologie czynią je idealnymi rozwiązaniami dla miejskich programów współdzielenia pojazdów w miastach przechodzących na bardziej ekologiczne rozwiązania transportowe. Zastosowanie technologii V2G Mobilize stanowi znaczący krok naprzód, pozwalając infrastrukturze publicznej i usługom We Drive Solar na wkład w bardziej odporny i zrównoważony system energetyczny na dużą skalę.
Zobacz: nowe samochody Renault. Promocje
Samochody Renault wyposażone w technologię V2G Mobilize umożliwią użytkownikom ładowanie pojazdów czystą energią oraz oddawanie energii do sieci podczas wysokiego zapotrzebowania. To nie tylko obniża ogólne koszty energii elektrycznej, ale również stabilizuje sieć i wspiera integrację odnawialnych źródeł energii. We Drive Solar, międzynarodowy lider w dziedzinie inteligentnego ładowania, dostarczy swoje zaawansowane rozwiązania w zakresie ładowania dwukierunkowego. W Utrechcie wszystkie nowe publiczne ładowarki dwukierunkowe AC zostaną wdrożone, wspierając zestaw narzędzi V2G opracowany przez Mobilize. Samochody Renault będą zarządzane przez MyWheels, największą firmę car-sharingową w Holandii. Dzięki tej inicjatywie MyWheels ustanowi nowy standard usług car-sharingowych, integrując rozwiązania mobilności i energetyki, aby sprostać współczesnym wyzwaniom miejskim.
Ta współpraca jest dowodem na siłę partnerstw publiczno-prywatnych w przyspieszaniu transformacji w kierunku bardziej zrównoważonych i efektywnych rozwiązań mobilności miejskiej.
źródło: Renault
Najnowsze komentarze