sobota, 28 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

55 kultowych samochodów na nadmorskim zlocie i paradzie Amicale Citroën Pologne. Ale się działo!

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-07-29
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 8 minut
170 2
3
148
UDOSTĘPNIEŃ
492
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu

Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?

Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata

Co sprawia, że marka Citroën ma najwięcej fanklubów na świecie spośród marek popularnych? Na ten temat można by bardzo długo dyskutować, ale jedno jest pewne – bardzo duża grupa entuzjastów szewronów mieszka również w Polsce. W Koszalinie, Mielnie i Kołobrzegu pojawiły się najciekawsze i kultowe modele marki Citroën, takie jak C4, Traction Avant, 2CV, BX, CX, XM, Xantia i te nieco bardziej współczesne, takie jak C6 czy nowe C4.

„Citroën to marka, która słynie z komfortu jazdy i budzi bardzo pozytywne emocje. Wystarczy wsiąść za kierownicę Citroëna DS czy 2CV by przenieść się motoryzacyjnie w czasie i poczuć zupełnie inne wrażenia z jazdy, przyjemność, komfort, uśmiechy przechodniów oraz pozdrowienia od innych kierowców. Być może to jest tajemnica popularności marki” – uważa Konrad Dula, prezes Amicale Citroën Pologne. „Nasz zlot i nadmorska parada to była okazja by do tego Citroënowego świata zaprosić też osoby z zewnątrz. Dlatego zorganizowaliśmy aż trzy pokazy, w Koszalinie, Mielnie i Kołobrzegu, i na każdym były tłumy ludzi” – dodaje.

Pierwsi uczestnicy zlotu przed hotelem Verde

Na czerwcowej nadmorskiej paradzie i zlocie Amicale Citroën Pologne zameldowało się 55 załóg i tyle samo kultowych modeli. A chętnych było znacznie więcej! Bogaty program i aż trzy publiczne pokazy samochodów, zaplanowane w czasie imprezy sprawiły, że łącznie auta obejrzało kilkanaście tysięcy osób.

„Na zlot i paradę przyjechali ludzie, którzy kochają francuską motoryzację i bardzo dbają o swoje samochody. Były unikalne egzemplarze, jak Citroën C4 z 1931 roku, Citroën Traction Avant z 1950 czy jeden z pierwszych Citroënów DS z roku 1960 ” – mówi Konrad Dula. „Chcieliśmy podziękować im umożliwiając pokazanie aut szerokiej publiczności. Pomysł został znakomicie odebrany przez uczestników” – dodaje.

Dla organizatorów wszystko zaczęło się już 3 czerwca po południu, gdy do hotelu Verde w Koszalinie zjechała się ekipa filmowa, która przygotowywała produkcję teledysku Citroën & Chopin na czele z Ewą Ślusarczyk, młodą uznaną reżyser z Torunia, oraz Hanną Gołuńską, która zagrała w teledysku główną rolę. Organizatorzy mieli pełne ręce roboty, przygotowując się na przyjazd uczestników zlotu i parady i wspierając pracę zespołu zajmującego się teledyskiem.

Wczesny poranek na plaży w Mielnie

„Citroën i Chopin mają w swojej historii wiele związków z Polską. Chcieliśmy to pokazać i połączyć dwa światy: motoryzacji i muzyki. Teledysk, do którego scenariusz napisała Ewa Ślusarczyk, to podróż w czasie i przestrzeni z muzyką inspirowaną Chopinem. Utwór specjalnie do teledysku skomponował znany kompozytor i aranżer, Roman Jońca. Jedną z trudniejszych scen było nagranie fortepianu na plaży. Instrument przyjechał po długich poszukiwaniach aż ze Szczecina a mimo wcześniej pory, bo kręciliśmy to o 6 rano, pojawiło się też sporo gapiów, którzy byli mocno zaciekawieni produkcją” – opowiada prezes Amicale Citroën Pologne. „Innym wyzwaniem były przejazdy głównej bohaterki klipu zabytkowymi samochodami. W krótkim czasie musiała nauczyć się jeździć blisko 100-letnimi autami i opanować półautomatyczną skrzynię w DS. Zabytkami jeździ się zupełnie inaczej niż współczesnymi pojazdami. Hania poradziła sobie świetnie!” – mówi Konrad Dula.

W ciągu dnia zdjęciowego przez plan przewinęło się siedem różnych samochodów

Uczestnicy zlotu i parady pojawiali się w Koszalinie rano, 4 czerwca. Pierwsze samochody zjeżdżały na długo przed oficjalnym rozpoczęciem zlotu, witane przez zespół Amicale Citroën Pologne. Czekając na zameldowanie nie nudzili się – hotel Verde oferuje duże tereny rekreacyjne, a na zgłodniałych podróżników czekała też restauracja. Przyjazdy trwały do późnego wieczora a pierwsze atrakcje zaplanowano na piątek. Kalendarz imprezy był wypełniony do granic możliwości.

Hotel Verde w Mścicach oferuje komfortowe pokoje i mnóstwo atrakcji. Był bazą zlotu

„Staraliśmy się stworzyć imprezę na najwyższym możliwym poziomie. Zaangażowaliśmy wiele osób, firm oraz instytucji, dzięki którym udało się wypełnić każdą minutę. Wsparcie, które otrzymaliśmy pomogło też zrealizować przejazd w policyjnej eskorcie przez miasto” – wspomina Konrad Dula. „Wielkie podziękowania dla Policji, bez której nie byłoby to możliwe. Okazało się, że wielu funkcjonariuszy jest fanami zabytkowej motoryzacji i uczestnictwo w naszej imprezie było dla nich nie tylko pracą ale i przyjemnością” – dodaje.

Labirynt Hortulus. W tle samochody uczestników zlotu

W piątek po śniadaniu rozpoczęły się przygotowania do wyjazdu kolumny zabytkowych Citroënów z hotelu do labiryntu Hortulus. Sprawny wyjazd możliwy był dzięki zaangażowaniu Policji, która sterowała ruchem. Po zwiedzeniu labiryntu samochody przejechały do Koszalina, na plac przed amfiteatrem. I tutaj znowu nieoceniona okazała się pomoc Policji, która poprowadziła kolumnę kilkudziesięciu samochodów przez miasto. Pokazy aut, zdjęcia i wywiady trwały kilka godzin. Następnie kolumna ruszyła do centrum lakierniczego grupy Mojsiuk.

Przejazd kolumny z Hortulusa do salonu Mojsiuk

Zwiedzanie lakierni i pokazy samochodów w salonie Citroëna połączono z lunchem. Po powrocie do hotelu Verde pojawiła się długo oczekiwana kolacja, a biesiada z muzyką trwały do późnej nocy.

Pamiątkowe zdjęcia w salonie Mojsiuk

„Piątek i sobota były bardzo intensywnymi dniami. Największą nagrodą dla mnie, jako dla organizatora, były uśmiechy i pozytywne komentarze uczestników. Wszystko się bardzo podobało” – opowiada Konrad Dula. „Wysiłek organizacyjny i zaangażowanie przekuły się w bardzo udane wydarzenie. Wszystko było dopracowane – od szczegółowego programu, rozdanego uczestnikom bo różne niespodzianki”.

Wjazd do Mielna

Program sobotni obejmował przede wszystkim Mielno – kultowe samochody zostały zaparkowane na reprezentacyjnym deptaku, gdzie jeszcze 2 dni wcześniej kręcono zdjęcia do teledysku Citroën & Chopin. Uczestnicy imprezy ruszyli na zwiedzanie miasta i na wykwintny posiłek, przygotowany przez restaurację Meduza. Citroëny w tym czasie obejrzało kilka tysięcy osób. Wieczorem w hotelu Verde odbyła się impreza i wręczenie nagród.

Pierwsza nagroda powędrowała do Państwa Buko, którzy oprócz zjawienia się pięknym egzemplarzem AC4 z 1928 roku to jeszcze dopasowali do swojego auta przepiękne stylizacje, w których zaprezentowali się w piątek w Koszalinie pod Amfiteatrem oraz na wystawie samochodów pod latarnią morską w Kołobrzegu.
Na drugą nagrodę „zasłużył” Nasz Klubowy kolega, który przez nieuwagę i chyba zapatrzenie na piękne samochody zgubił kluczyki od swojego Traction Avant z 1954 roku. Na szczęście, zdarzenie miało miejsce pod Hotelem Verde, gdzie jedna z osób oglądających samochody oddała je do rejestracji zlotowej.
Ostatnie wyróżnienie Prezes Klubu Amicale Citroen Pologne przyznał Komandorowi Zlotu, za pracę oraz wysiłek włożony w organizację imprezy oraz czuwanie nad tym aby wszyscy zlotowicze byli zadowoleni.

C4 z 1928 roku i pierwsza nagroda – za piękne auto i piękne stylizacje oraz zaangażowanie

Niedziela była ostatnim, ale nie mniej ważnym dniem zlotu i parady nadmorskiej. Tym razem celem uczestników był Kołobrzeg, gdzie wspólnie ze Stowarzyszeniem Miłośników Dawnej Motoryzacji, pod batutą Prezesa Stanisława Kardynała, Amicale Citroën Pologne zorganizowało pokaz zabytkowych Citroënów oraz innych ciekawych samochodów. Wystawę odwiedziły tłumy ludzi, którzy chętnie robili sobie zdjęcia z pięknymi i kultowymi pojazdami.

Zlot wspierało szereg firm, którym należą się duże podziękowania. Citroën Polska – importer marki, Michelin – producent opon, PPG – producent farb i lakierów dla motoryzacji, salon Citroën Mojsiuk – dealer marki z Koszalina, Intense by CarChem – właściciel marki Intense oraz Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji Warta, hotele i apartamenty Verde.

Impreza nie mogłaby by się odbyć, gdyby nie duże wsparcie i zaangażowanie władz Koszalina oraz Mielna a także Straży Miejskiej, Straży Pożarnej, Policji, WOPR oraz urzędników w obu miastach – którzy pomogli w przygotowaniu wszystkich atrakcji.

Patronem medialnym wydarzenia było Francuskie.pl

Źródło:

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Amicale Citroen PologneCitroenMojsiuk
Udostepnij59Tweet37Udostepnij10
Poprzedni

Kultowy Citroën DS jako dzieło sztuki w Muzeum w Nowym Jorku

Następny

Czy nowy Opel Astra w 3-drzwiowej wersji do dobry pomysł?

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny
Opel Astra 3-drzwiowy

Czy nowy Opel Astra w 3-drzwiowej wersji do dobry pomysł?

Opel Crossland Ultimate 1.2 130 KM 2021 – po liftingu wygląda lepiej

Nowa Dacia Sandero w TOP 3 najlepiej sprzedających się samochodów w Europie

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Piotr - Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”
  • kamil - Citroën zapomniał wykupić w Polsce domenę Citroën.pl?
  • Jolka - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Jolka - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Anonimowo - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • Grzech - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • FioleK - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • Anonimowo - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • FSO - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”
  • Alfa Romeo wprowadza Giulię i Stelvio w wersji Estrema na rynek brytyjski. W jakich cenach?
  • Jakie nowości Grupy Renault na Paris Motor Show 2022?
  • DS Automobiles, Peugeot i Jeep. Tylko trzy marki Stellantis na Paryskim Salonie Samochodowym 2022
  • Peugeot wprowadza 3008 GT Black Tone oraz 5008 GT Black Tone
  • Gosia Rdest po 2. turze Alpine Elf Europa Cup


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.