citroen c3 cargo jednak trafia takze na polski rynek 2 Testy
Testy

Citroën e-C3 – opinie po jeździe: „Jego styl, komfort czynią z niego ciekawego gracza w miejskim segmencie”

autor Grzegorz Traczewski
2025-05-17
Części samochodu
Wiadomości

Części samochodu, które kosztują majątek. Naprawa lub wymiana może poważnie nadszarpnąć budżet

autor Maciej Mokwiński
2025-05-19
luca napolitano 01 Testy
Wiadomości

Nowa Lancia Gamma nadjeżdża. Produkcja modelu ruszy w Melfi w 2026 roku

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
citroen renault volkswagen Testy
Wiadomości

Niemcy byli w szoku. Renault 19 16V prawie pokonał Volkswagena Golfa GTI w teście

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
denis le vot dacia 4 Testy
Wiadomości

Dacia nie goni za gwiazdkami EuroNCAP – i ma ku temu swoje powody

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
peugeot 208 Testy
Wiadomości

Cztery załogi Peugeot wystartowały w rajdzie Futures Contproduct Classic Rally Morava. Debiut modelu e-Partner

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Renault Clio
Wiadomości

Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?

autor Gabi Rusek
2025-05-17

Najnowsze komentarze

  • Pawel - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Tomi - Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja
  • Qbaa - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Asd - Dacia Bigster zapakowana po dach bez stresu. Kilka wskazówek i aplikacja Boot Organiser
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • Adam - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

6 godzin Imola: Zespół Peugeot TotalEnergies z miejscem w pierwszej dziesiątce pomimo braku szczęścia

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2025-04-22
w Wiadomości, Peugeot
Czas czytania 4 minut
37
A A
0
Peugeot 9x8

Zespół #93 Peugeot 9X8 (Di Resta/Jensen/Vergne), pomimo problemów w alei serwisowej i kolizji na torze na początku wyścigu, zdołał ukończyć rywalizację na 9. miejscu, zdobywając punkty za 8. miejsce w klasyfikacji konstruktorów.

Po emocjonującym odśpiewaniu hymnu Fratelli d’Italia przed ponad 65.000 „tifosi” (kibice), pod pochmurnym niebem, na starcie do sześciogodzinnego wyścigu na wąskim torze Imola ustawiło się 36 samochodów.

Oba samochody Peugeot 9X8 zyskały po jednej pozycji na starcie. Paul Di Resta (#93) ukończył pierwsze okrążenie na 6. miejscu, natomiast Loïc Duval (#94) był 10., gdy po raz pierwszy przejeżdżał przez prostą startową. Obaj kierowcy zespołu Team Peugeot TotalEnergies zaciekle bronili swoich pozycji na torze aż do pierwszych zjazdów do boksów (na okrążeniach 34 i 36).

Warto przeczytać!

Nissan Micra - wnętrze

Nowy Nissan Micra w stylu retro, czyli technologiczny bliźniak Renault 5. Co kryje wnętrze?

2025-05-21
Peugeot

Alternatywa dla komunikacji zbiorowej za 20 tys. zł. Przegląd samochodów marki Peugeot

2025-05-20

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

2025-05-19

F1: Grand Prix Emilii-Romanii 2025 – podsumowanie wyścigu

2025-05-19

Test: nowy Peugeot 3008 GT HEV 145 KM 2025. Hybrydowy SUV

Nieznacznie opóźniony w alei serwisowej przez inny samochód, pierwszy pit stop Paula Di Resty trwał dłużej niż oczekiwano, przez co wrócił na tor na 11. miejscu. Około 20 okrążeń później, w samochód z numerem #93 uderzył rywal z klasy Hypercar i obrócił go, co spowodowało spadek na 14. pozycję. Paul zdołał odrobić straty i awansował na 12. miejsce, zanim kierownicę przejął Jean-Eric Vergne.clipboard 04 22 2025 01 2 Testy

W międzyczasie samochód z numerem #94 awansował do pierwszej dziesiątki po swoim pierwszym pit stopie, ale otrzymał 10-sekundową karę za wcześniejszy kontakt. Malthe Jakobsen przejął kierownicę Peugeot 9X8 z numerem #94 plasującego się wówczas na 14. miejscu i rozpoczął serię szybkich okrążeń, doganiając czołówkę i wracając do pierwszej dziesiątki w połowie wyścigu.

Po serii intensywnych podwójnych przejazdów, zakończonych korzystną dla strategii zjazdu do boksów obu Peugeot 9X8 procedurą VSC (wirtualny samochód bezpieczeństwa), Malthe i Jean-Eric przekazali bolidy Stoffelowi Vandoorne’owi (#94) i Mikkelowi Jensenowi (#93) na finałowy etap wyścigu. Oba francuskie hipersamochody korzystały z różnej strategii opon: cztery zupełnie nowe opony klasy średniej dla bolidu z numerem #94 i cztery opony klasy średniej wcześniej użyte w kwalifikacjach dla bolidu z numerem #93.peugeo timola 1 Testy

Olivier Jansonnie, dyrektor techniczny Peugeot Sport

„Niestety, bolid z numerem #94 miał problem po ostatnim pit stopie i nie zdołał wyprzedzić Porsche #5. Po tym, jak bolid z numerem #93 z powodu innego samochodu stracił kontrolę i zaczął kręcić się na torze, ciężko było wrócić znów do rywalizacji, a dodatkowo nie mieliśmy szczęścia z samochodem bezpieczeństwa. Ogólnie rzecz biorąc, to mieszany wynik – dobre kwalifikacje, ale pewne rozczarowanie w wyścigu. Nie udało nam się wpasować w odpowiednie grupy samochodów, a na torze takim jak Imola, gdzie wyprzedzanie jest bardzo trudne, uniemożliwiło nam to osiągnięcie lepszego wyniku, pomimo lepszego tempa na czystym torze.”

Ile kosztuje i jak jeździ nowy hybrydowy Peugeot 208? Pierwsze opinie, najtańsza wersja

Loïc Duval (PEUGEOT 9X8 z numerem #94)

„Startując z 11. pozycji nigdy nie jest łatwo, ale udało mi się dobrze wystartować. Mieliśmy nieco inną strategię, oszczędzając paliwo, by maksymalnie wydłużyć pierwszy stint. Niestety, dostaliśmy 10-sekundową karę za kontakt. Mój drugi przejazd był dobry, jedynie opony uległy nieznacznej degradacji, ale samochód był całkiem stabilny i konkurencyjny.”

Mikkel Jensen (PEUGEOT 9X8 z numerem #93)

„Na początku mojego przejazdu zobaczyłem kilka kropel deszczu na przedniej szybie, a jechałem na czterech oponach klasy średniej. Ostatecznie nie padało, więc była to dobra decyzja. Dziewiąte miejsce to niezbyt dobry wynik, ale środek stawki jest tak wyrównany, że jeden drobny błąd strategiczny może łatwo spowodować spadek z piątego na piętnaste miejsce.”

Informacja prasowa: Peugeot Polska

Nowy Peugoet 508. Silniki, wersje, wyposażenie, ceny

Czytaj nas w Google News:
google news Testy

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

peugeo timola 1 Testyclipboard 04 22 2025 01 2 TestyPeugeot 9x8
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: PeugeotSportwyścigi9X8WEC
Udostepnij14Tweet9Udostepnij2
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pulse 2026

    Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    1450 udostępnienia
    Udostepnij 580 Tweet 363
  • Używana Dacia Duster II z LPG. Najtańsze ogłoszenia od pierwszego właściciela

    932 udostępnienia
    Udostepnij 373 Tweet 233
  • Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

    1151 udostępnienia
    Udostepnij 460 Tweet 288
  • Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    4766 udostępnienia
    Udostepnij 1906 Tweet 1192

Testy samochodów

09. Dacia Dokker test Francuskie.pl Testy
Testy

Test: Dacia Dokker 1.5 dCi 90 KM – wszechstronność w dobrej cenie. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-09-21
07. Test Renault Grand Scenic IV idealnym samochodem rodzinnym Testy
Testy

Test: Renault Grand Scenic IV 1.5 dCi 110 idealnym samochodem rodzinnym. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2017-11-17
01. Renault Espace Initiale Paris dCi 160 test Testy
Testy

Test: Renault Espace Initiale Paris dCi 160 KM. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-11-29
dacia sandero 2015 17 Testy
Testy

Test: używana Dacia Sandero 1.2 75 KM po czterech latach: wrażenia użytkownika. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-03-22
IMG 7532 Testy
Citroen - testy i opinie

Test: nowy Citroën C4 1.2 PureTech 130 KM kontra C4 II z 2012 roku – wady zalety i moje wrażenia z jazdy. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Ryszard Olszewski
2022-04-20

Najnowsze komentarze

  • Pawel - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Tomi - Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja
  • Qbaa - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Asd - Dacia Bigster zapakowana po dach bez stresu. Kilka wskazówek i aplikacja Boot Organiser
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • Adam - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km

Zobacz też

Nowy Nissan Juke – ile kosztuje w Polsce?

F1: Wiele do zrobienia po wymagających, piątkowych sesjach treningowych przed Grand Prix Japonii

Ponad 1,6 mld zł na dopłaty do elektryków – konsultacje programu ruszyły: Mój Elektryk 2.0

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz