Opel Grandland
Wiadomości

Elektryczny Opel dla większej i mniejszej rodziny: Astra, Grandland, Frontera, Zafira i Combo

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21
peugeot inception e1747373945294 Wiadomości
Wiadomości

Peugeot i magia kina: gwiazda Inception Concept lśni na Festiwalu w Cannes 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
peugeot 208 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Peugeot e-208 GTi 280 KM 2025 nadjeżdża

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
miasto budzi sie 2024 3 Wiadomości
Wiadomości

Dokąd zmierza motoryzacja, jeśli jakość staje się opcjonalna?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
citroen renault volkswagen Wiadomości
Wiadomości

Niemcy byli w szoku. Renault 19 16V prawie pokonał Volkswagena Golfa GTI w teście

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Renault 4 Savane 4x4
Wiadomości

Renault 4 E-Tech z napędem 4×4 zaprezentowany. Elektrykiem w teren

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
Opel Mokka GSE Rally
Wiadomości

Nowy Opel Mokka GSE Rally ma rasowy wygląd i moc 280 KM

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Renault ma zakaz produkcji w Algierii. Z jakiego powodu?
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • E D - Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • Rrr - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Xx Anonim - Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

6-godzinny wyścig Imola: Peugeot 9X8 powraca do Emilii-Romanii

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2025-04-15
w Wiadomości, Peugeot
Czas czytania 5 minut
48
A A
0
Peugeot 9x8

Rok po swoim debiucie wyścigowym, Peugeot 9X8 „Evolution” powraca na tor w Imoli na drugą rundę Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC) 2025.

Rok temu, zespół Peugeot TotalEnergies zaprezentował model Peugeot 9X8, którego aerodynamika i nadwozie zostały w 90% odnowione przez zespół techniczny Peugeot Sport. W trudnych warunkach pogodowych, bolid z numerem startowym 93 ukończył wyścig na dziewiątym miejscu, natomiast bolid z numerem 94 został uderzony na starcie. Od momentu swojego debiutu w kwietniu 2024 roku, bolid Peugeot 9X8 w oszałamiającym malowaniu „Lion Pack” zdobył punkty w sześciu z ośmiu rozegranych wyścigów, w tym w ostatnim w Katarze.

Peugeot 307 CC trójkołowiec. Czegoś takiego jeszcze nie widziałeś!

Warto przeczytać!

Nissan Micra - wnętrze

Nowy Nissan Micra w stylu retro, czyli technologiczny bliźniak Renault 5. Co kryje wnętrze?

2025-05-21
Peugeot

Alternatywa dla komunikacji zbiorowej za 20 tys. zł. Przegląd samochodów marki Peugeot

2025-05-20

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

2025-05-19

F1: Grand Prix Emilii-Romanii 2025 – podsumowanie wyścigu

2025-05-19

„Podczas wyścigu 1812 km Kataru dotrzymywaliśmy tempa niektórym naszym konkurentom i ukończyliśmy wyścig na czele drugiej grupy” – powiedział Jean-Marc Finot, starszy wiceprezes Stellantis Motorsport. „Naszym celem jest teraz przebicie się do czołówki. Strategicznie i operacyjnie zespół bardzo dobrze zarządza wyścigami od końca sezonu 2024. I jeśli utrzymamy ten kierunek, powinno się udać i możemy walczyć o dobre wyniki”.

Pięćdziesiąt jeden dni dzieli zakończenie inauguracyjnej rundy w Katarze od rozpoczęcia 6-godzinnego wyścigu Imola, drugiego wydarzenia w kalendarzu FIA WEC 2025. Autodromo Enzo e Dino Ferrari w Imoli (4,909 km) to klasyczny, „oldschoolowy” tor – wąski, na którym zawodnicy poruszają się w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, a prototypy hipersamochodów spędzają połowę czasu jadąc na pełnym gazie i osiągają 300 km/h na prostej startowej, hamując ostro przed szykaną Variante Tamburello.peugeot 9x8 1 Wiadomości

Zarządzanie ruchem to kluczowy czynnik podczas wyścigu w Imoli, gdzie 36 samochodów (w tym 18 hipersamochodów) będzie rywalizować na ciasnym torze. Dodatkowo wiosenna pogoda w Emilii-Romanii bywa bardzo kapryśna, co może skomplikować decyzje dotyczące strategii doboru opon. Kierowcy, inżynierowie, technicy – wszyscy w zespole Peugeot TotalEnergies będą musieli wykazać się maksymalną koncentracją i czujnością w ten weekend.

„W ubiegłym roku nie znaliśmy jeszcze zachowania nowego Peugeot 9X8 w warunkach wyścigowych, ani samego toru, który dopiero co dołączył do kalendarza FIA WEC,” – wyjaśnił Olivier Jansonnie, dyrektor techniczny Peugeot Sport. „Tak naprawdę sezon 2024 spędziliśmy na poznawaniu torów z tą konfiguracją auta i opon. W Imoli po raz pierwszy wrócimy na tor w takich samych warunkach jak w poprzednim roku, więc będzie to dobry punkt odniesienia, by ocenić nasz postęp”.

Od 1812-kilometrowego wyścigu w Katarze, który odbył się pod koniec lutego, zespół Peugeot TotalEnergies i jego kierowcy nie szczędzili wysiłków. „Robiliśmy testy na torze Losail po pierwszej rundzie sezonu, a następnie w marcu w Imoli. Niestety, fatalna pogoda zakłóciła tę sesję rozwojową, którą dokończyliśmy na torze w Barcelonie.”peugeot 9x8 3 Wiadomości

Następnie zespół przeprowadził test wytrzymałościowy w Le Castellet oraz sesję na torze Spa-Francorchamps. Ta ostatnia przebiegła bardzo dobrze – było sucho, a pogoda była zaskakująco ładna jak na tę porę roku. Obaj kierowcy szybko złapali rytm, co pozwoliło zespołowi poczynić solidne postępy w ustawieniach podwozia i wyborze opon na nadchodzące wyścigi.

Test: Peugeot 308 MHEV 1.2 136 KM GT – kompaktowy high-tech. Ile pali w mieście?

Tymczasem kierowcy utrzymywali wyścigowy rytm. Malthe, Mikkel i Paul ścigali się w prototypach LMP2 podczas 12-godzinnego wyścigu w Sebring, natomiast Jean-Eric Vergne i Stoffel Vandoorne, zanim udali się do Imoli wzięli udział w rundzie Formuły E na ulicach Miami.

Sesje treningowe i kwalifikacyjne do 6-godzinnego wyścigu w Imoli 2025 odbędą się w piątek 18 kwietnia i sobotę 19 kwietnia. Start drugiej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA 2025 zaplanowano na niedzielę 20 kwietnia o godz. 13:00 (czasu lokalnego).

Paul di Resta (Peugeot 9X8 z numerem #93):

„Przerwa między Katarem a Imolą wydawała się dość długa, ale byliśmy wtedy zaangażowani w sesje testowe, a w moim przypadku także w 12-godzinny wyścig w Sebring. FIA WEC przenosi się teraz do Europy na trzy kluczowe wyścigi, rozpoczynające się od 6-godzinnego wyścigu w Imoli. Tor tu jest wąski, a przy tylu samochodach na trasie wyścig staje się bardzo wymagający i nieprzewidywalny. Pogoda to kolejny czynnik, który musimy brać pod uwagę przy wyborze opon”.

Loïc Duval (Peugeot 9X8 z numerem #94):

„Imola to wąski, pofałdowany tor. To dość unikalne miejsce, zlokalizowane między domami. To bardzo techniczny tor, z szybkimi sekwencjami, prostymi i ślepymi zakrętami… Naprawdę lubię wrażenia, które towarzyszą jeździe tutaj. Wyprzedzanie w Imoli nigdy nie jest łatwe – trzeba być cierpliwym i czekać na odpowiedni moment”.

Informacja prasowa: Peugeot Polska

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Peugeot 9x8peugeot 9x8 1 Wiadomościpeugeot 9x8 3 Wiadomości
1 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: 9X8WECPeugeotSportwyścigi
Udostepnij16Tweet10Udostepnij3
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pulse 2026

    Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    1490 udostępnienia
    Udostepnij 596 Tweet 373
  • Używana Dacia Duster II z LPG. Najtańsze ogłoszenia od pierwszego właściciela

    959 udostępnienia
    Udostepnij 384 Tweet 240
  • Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

    1168 udostępnienia
    Udostepnij 467 Tweet 292
  • Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    4771 udostępnienia
    Udostepnij 1908 Tweet 1193

Testy samochodów

Renault Laguna
Wiadomości

Test: Używane Renault Laguna II – czy taki diabeł straszny jak go malują? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-10-03
Nowa Dacia Duster 2022
Testy

Test: Dacia Duster 1.3 TCe 150 KM z automatem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2022-02-26
06. Peugeot 208 Bez Barier test Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 208 1.2 82 KM – wersja dla osób niepełnosprawnych. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-10-28
dacia duster iii 1 Wiadomości
Testy

Nowa Dacia Duster III 2024 – pierwszy test nowego SUV-a. 4×2 i 4×4, hybryda, przestrzeń, silniki, dynamika, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2024-04-25
Renault Clio 1.0 TCe
Renault

Test: Renault Clio 1.0 TCe 100 – miejski komfort i dynamika. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-10-09

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Renault ma zakaz produkcji w Algierii. Z jakiego powodu?
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • E D - Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • Rrr - Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków
  • Xx Anonim - Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km

Zobacz też

Karawana Maxity

Citroën 2CV z symbolicznym przebiegiem na sprzedaż. Aż trudno uwierzyć, ile przejechał przez te wszystkie lata

Europejski rynek samochodów elektrycznych przeżywa kryzys: Spadek rejestracji BEV w sierpniu 2024

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz