Wiadomości

Andre Citroën uhonorowany przez miasto Paryż

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-24
Wiadomości

Stoffel Vandoorne oficjalnym kierowcą Team Peugeot TotalEnergys na sezon 2024

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-22
Wiadomości

Renault 21 – samochód, którego dzisiaj ze świecą szukać. A szkoda!

autor Maciej Mokwiński
2023-09-29
Wiadomości

Free2Move wchodzi w nową fazę współpracy z Share Now. Kampania „Wszystko jest lepsze, gdy się tym dzielimy”

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-28
Historia

Sto lat Alfy Romeo RM i P1

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-28
Wiadomości

Jak nie dać się oszukać. Co należy sprawdzić kupując używany samochód?

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-28
Wiadomości

Tomasz Leki z Leki Transport triumfuje w finale 11. edycji konkursu Optifuel Challenge 2023!

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-23

Najnowsze komentarze

  • Jeszcze Czekam - Dacia Jogger z dobrym wynikiem w teście Green NCAP
  • Kapelusznik - Nowy Citroën C3 tuż przed debiutem jeździ po publicznych drogach
  • Anonimowo - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Slawo - Kadrowa karuzela w Stellantis wciąż się kręci
  • Slawo - Trzy miejskie auta Stellantis za nie więcej niż 130 euro miesięcznie
  • Slawo - Kompromitujące błędy na stronie Peugeot w Polsce. Model, który jest ale go nie ma
  • Krzysztof - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

60% francuskich we Francji

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2006-03-02
w Wiadomości
Czas czytania 2 minut
23 0
A A
0

Citroen posiada najmniej udziałów we francuskim rynku. Dwa pierwsze miesiące roku oznaczały 15% w stosunku do wszystkich sprzedanych aut. Siostrzany Peugeot miał nieco więcej – 18,6%. Jest to o tyle ciekawe, że w wielu innych krajach to właśnie Citroen napędza sprzedaż koncernu PSA. Podobnie dzieje się przecież w Polsce. Największy udział we francuskim rynku ma Renault. Jest to aż 25,2%. Jednak jeśli porównamy całą sprzedaż PSA do sprzedaży Renault, to oczywiście PSA jest liderem, posiadając blisko 34% rynku.

Wśród części Francuzów za najbardziej prestiżowe auta uznaje się Peugeot. Tuż za nim Citroen, a Renault jest traktowane jako marka popularna. Jak widać z zestawienia sprzedaży więcej niż połowa Francuzów kupuje francuskie marki, powodowana patriotyzmem a może mając świadomość, że przemysł motoryzacyjny jest ważną gałęzią gospodarki. O tym fakcie zapomnieli zresztą rządzący Polską politycy, kiedy negocjowano powstanie tu fabryki koncernu PSA. Ta została ostatecznie zlokalizowana w Czechach i mimo, że zatrudnia tylko kilka tysięcy osób, generuje pracę dla kolejnych kilkudziesięciu tysięcy.

Łącznie francuscy producenci opanowali blisko 60% francuskiego rynku samochodowego. Różne modele sprzedają się lepiej lub gorzej, ale najciekawsze jest chyba zapotrzebowanie na Dacię Logan. Do niedawna trzeba było na nią czekać kilka miesięcy. Rzecz we współczesnym czasie raczej niespotykana w tym segmencie samochodów.

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Kompromitujące błędy na stronie Peugeot w Polsce. Model, który jest ale go nie ma

2023-09-29

Trzy miejskie auta Stellantis za nie więcej niż 130 euro miesięcznie

2023-09-28

Używany samochód segmentu D za 40 tysięcy zł. Przegląd rynku

2023-09-28

Henri Citroën, wnuk założyciela marki, wystąpił w reklamie nowego C3

2023-09-28
Tagi: CitroenLoganPeugeotRenault
Udostepnij8Tweet5Udostepnij1
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet

    3401 udostępnienia
    Udostepnij 1360 Tweet 850
  • Używany samochód segmentu D za 40 tysięcy zł. Przegląd rynku

    1640 udostępnienia
    Udostepnij 656 Tweet 410
  • Dacia: Silnik benzynowy 1.6 16V MPI K4M. Opinie, naprawy

    1288 udostępnienia
    Udostepnij 515 Tweet 322
  • Nowy Opel Corsa za 63.000 zł. Promocja jakiej jeszcze nie było, samochody dostępne od ręki

    3779 udostępnienia
    Udostepnij 1512 Tweet 945

Testy samochodów

Renault - testy i opinie

Test: Renault Megane TCe 130 – benzynowy kompakt dla Ciebie. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-07-10
Peugeot - testy i opinie

Test: Używany Peugeot 306 XN 1.4 75 KM – opinie, awaryjność, spalanie, wady i zalety.

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-10-31
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi 110 KM Exclusive 2012 – praktyczne auto do miasta i w trasę okiem kobiety. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Jola Leszczyńska
2012-11-13
Opel

Test: Peugeot Rifter 1.5 blueHDi 130 KM w wersji 7-osobowej Long. Komfortowo z lwem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2019-07-08
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 Picasso oczami użytkownika. Za co lubię ten samochód? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-01-10

Najnowsze komentarze

  • Jeszcze Czekam - Dacia Jogger z dobrym wynikiem w teście Green NCAP
  • Kapelusznik - Nowy Citroën C3 tuż przed debiutem jeździ po publicznych drogach
  • Anonimowo - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Slawo - Kadrowa karuzela w Stellantis wciąż się kręci
  • Slawo - Trzy miejskie auta Stellantis za nie więcej niż 130 euro miesięcznie
  • Slawo - Kompromitujące błędy na stronie Peugeot w Polsce. Model, który jest ale go nie ma
  • Krzysztof - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet

Zobacz też

Renault Twingo III do serwisu

Nowy Opel Insignia już wkrótce. Uff! Nie będzie SUV-em

Renault nagrodzone za partnerstwo z rugbistami

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.