Citroen posiada najmniej udziałów we francuskim rynku. Dwa pierwsze miesiące roku oznaczały 15% w stosunku do wszystkich sprzedanych aut. Siostrzany Peugeot miał nieco więcej – 18,6%. Jest to o tyle ciekawe, że w wielu innych krajach to właśnie Citroen napędza sprzedaż koncernu PSA. Podobnie dzieje się przecież w Polsce. Największy udział we francuskim rynku ma Renault. Jest to aż 25,2%. Jednak jeśli porównamy całą sprzedaż PSA do sprzedaży Renault, to oczywiście PSA jest liderem, posiadając blisko 34% rynku.
Wśród części Francuzów za najbardziej prestiżowe auta uznaje się Peugeot. Tuż za nim Citroen, a Renault jest traktowane jako marka popularna. Jak widać z zestawienia sprzedaży więcej niż połowa Francuzów kupuje francuskie marki, powodowana patriotyzmem a może mając świadomość, że przemysł motoryzacyjny jest ważną gałęzią gospodarki. O tym fakcie zapomnieli zresztą rządzący Polską politycy, kiedy negocjowano powstanie tu fabryki koncernu PSA. Ta została ostatecznie zlokalizowana w Czechach i mimo, że zatrudnia tylko kilka tysięcy osób, generuje pracę dla kolejnych kilkudziesięciu tysięcy.
Łącznie francuscy producenci opanowali blisko 60% francuskiego rynku samochodowego. Różne modele sprzedają się lepiej lub gorzej, ale najciekawsze jest chyba zapotrzebowanie na Dacię Logan. Do niedawna trzeba było na nią czekać kilka miesięcy. Rzecz we współczesnym czasie raczej niespotykana w tym segmencie samochodów.
Najnowsze komentarze