Nie da się ukryć – akcja promocyjna 7 Dni Peugeota przyniosła spodziewane efekty. We wrześniu Peugeot odnotował w Czechach znaczący wzrost rejestracji w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Francuska marka zyskała 39,3% i przesunęła się w rankingu najpopularniejszych producentów o dwa stopnie na 4. miejsce. Udział marki w rynku osiągnął 6,05%, najwyższy w tym roku. Z kolei z 23,34-procentowym udziałem w rynku lekkich aut użytkowych, Peugeot znajduje się w Czechach w czołówce tego segmentu.
– Oczywiście wyniki sprzedaży, które osiągnęliśmy we wrześniu, odzwierciedlały sukces akcji 7 Dni Peugeota, ale nie tylko ta promocja miała wpływ na nasze wyniki. Ogólnie rzecz biorąc mamy stabilne wyniki w tym roku. W ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy liczba rejestracji naszych aut regularnie przekraczała tysiąc samochodów miesięcznie, niezależnie od wahań rynku – powiedział Marco Venturini, dyrektor Peugeot w Czechach.
Wrzesień był najlepszym okresem sprzedaży marki Peugeot w Czechach w tym roku. Przyniósł największy wzrost rok do roku: +19% w przypadku samochodów osobowych, +97,9% w przypadku pojazdów użytkowych i +39,3% ogółem. We wrześniu zarejestrowano 669 samochodów osobowych sygnowanych kroczącym lwem, co stanowi 4,24% rynku. W kategorii samochodów dostawczych Peugeot zarejestrował 384 samochody i zajął prawie jedną czwartą czeskiego rynku lekkich samochodów dostawczych. Całkowita liczba 1.053 zarejestrowanych samochodów przyniosła marce Peugeot największy udział w rynku w tym roku (6,05%) i czwartą, jak dotąd najlepszą, pozycję w rankingu producentów samochodów.
W pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku Peugeot sprzedał w Czechach 8.765 samochodów. Wzrost rok do roku wynosi +4,2% (czyli 356 pojazdów). Udział marki w rynku samochodów osobowych wzrósł o ponad pół punktu procentowego do 4,59%, co oznacza, że producent samochodów awansował z siódmej na piątą pozycję.
W segmencie lekkich samochodów dostawczych Peugeot może się w Czechach poszczycić 2.167 rejestracjami, o 13,6% (czyli o 259 pojazdów) więcej niż w analogicznym okresie 2018 roku. Udział w rynku wynosi 13,90%. A należy się spodziewać, że wynik październikowy dzięki akcji „31 dni Peugeot Professional” znacząco zwiększy te wyniki.
Ogólnie w tym roku, przy liczbie zarejestrowanych dotychczas 10.932 samochodów, Peugeot ustanawia nowy rekord sprzedaży w Czechach. Na spadającym czeskim rynku motoryzacyjnym (-7,1%) jest to jedna z czterech marek w pierwszej dwudziestce producentów samochodów, która utrzymuje długoterminowy trend wzrostu.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze