Opel Grandland
Wiadomości

Elektryczny Opel dla większej i mniejszej rodziny: Astra, Grandland, Frontera, Zafira i Combo

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21
Alfa Romeo 33 Stradale
Wiadomości

Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21
dacia sandero 2025 ego g lpg 4 Wiadomości
Wiadomości

Dacia liderem rynku LPG. Polska nadal europejską stolicą autogazu

autor Tomasz Nowicki
2025-05-15
Peugeot LGBTQ+
Wiadomości

Peugeot e-3008 i e-5008 w tęczowym malowaniu na Birmingham Pride Parade 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21
peugeot z napedem phev teraz tanszy o nawet 6450 euro peugeot 408 Wiadomości
Wiadomości

Nowa strategia marki Peugeot: Trzy filary przyszłości – przyjemność z jazdy, francuski styl i trwałość

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
Renault Clio
Wiadomości

Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?

autor Gabi Rusek
2025-05-17
Dacia Bigster Euro NCAP
Wiadomości

Nowa Dacia Bigster zdobywa 3 gwiazdki w testach EuroNCAP. Budżetowy samochód bez zbędnych dodatków

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21

Najnowsze komentarze

  • C5x7 - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • C5x7 - Bartłomiej Topa w nowym Mitsubishi Outlander PHEV. „306 KM naprawdę czuć”
  • Raff - Renault 5 E-Tech i Dacia Spring do jazd testowych w Łodzi. Rusza EV Experience Urban Edition 2025
  • Raff - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Renault ma zakaz produkcji w Algierii. Z jakiego powodu?
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • E D - Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

7-osobowy, rodzinny SUV: Peugeot 5008 kontra Renault Espace. Który jest tańszy?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2025-04-15
w Wiadomości, Renault
Czas czytania 8 minut
1.9k
A A
21
Renault Espace, Peugeot 5008 (2025)

Odkąd rynek motoryzacyjny odszedł od minivanów, w salonach coraz trudniej znaleźć praktyczny 7-osobowy samochód. Rolę modelu dla dużej rodziny zaczęły pełnić SUV-y, takie jak Peugeot 5008 i Renault Espace. Pojazdy różnią się stylem, napędem i wyposażeniem. Który z nich wypada korzystniej pod względem ceny? Sprawdźmy.

Renault Espace i Peugeot 5008 to samochody, które znajdują się na rynku od wielu lat. Dłuższy staż ma za sobą Espace, który jest jednym z prekursorów segmentu minivanów. Pierwsza odsłona zadebiutowała w 1984 roku. Model w trakcie swojej długiej kariery zdobył uznanie dzięki przestronnej, rodzinnej przestrzeni pasażerskiej. Najnowsza, szósta już odsłona to zupełnie inna osobowość, która odzwierciedla ukierunkowanie klientów na pojazdy o nadwoziu typu SUV. Nowy Renault Espace zadebiutował w 2023 roku. Marka spod znaku rombu rozdzieliła samochód na wersję 5 i 7-osobową. Najtańszy model kosztuje na polskim rynku 183.900 zł (zobacz polski cennik). Za wersję z trzecim rzędem siedzeń trzeba zapłacić 192.900 zł.

Nowe Renault Espace w szczegółach. Informacje na temat SUV-a i zestaw zdjęć

Silniki i cena

Jaki mamy wybór silników? Właściwie żaden. W ofercie znajduje się wyłącznie napęd full hybrid o mocy 200 KM z silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 litra oraz elektryczną jednostką i rozrusznikiem. Obecność słabszej wersji sprawiłaby, że Renault Espace pewnie byłby bardziej przystępny pod względem ceny, ale francuski producent najwidoczniej wyszedł z założenia, że duży SUV musi oferować konkretną moc. Hybrydowy układ umożliwia rozpędzenie samochodu od 0 do 100 km/h w czasie 8,8 sekundy. W ofercie znajdziemy trzy wersje wyposażenia: techno, esprit Alpine oraz Iconic.peugeot 5008 i renault espace 1 Wiadomości

Mierzący 4791 mm Peugeot 5008 aktualnie oferowany w salonach dealerskich to trzecia generacja obecnego na rynku od 2009 roku modelu. Najnowsze wcielenie jest nieco dłuższe od konkurenta, którego długość wynosi 4722 mm.

Marka spod znaku lwa ma nieco inną filozofię niż Renault. 5008 oferowany jest wyłącznie w wersji 7-miejscowej a oferta silników jest bardziej rozbudowana. W podstawowym Peugeocie wycenionym na 164.150 zł (zobacz polski cennik) napęd pochodzi od układu 1.2 Hybrid 145, ale możemy zamówić SUV-a także z ładowalną hybrydą 1.6 o mocy 195 KM, za którą zapłacimy prawie 200 tys. zł, czyli nieco więcej niż za 200-konnego Espace. 5008 PHEV jest szybszy, osiąga setkę w czasie 8,3 sekundy. Słabsza wersja SUV-a oznaczonego znakiem lwa potrzebuje do osiągnięcia tego celu 11,3 sekundy. Peugeot ma w ofercie także warianty elektryczne o mocy 210 lub 230 KM.

Renault Espace i Peugeot 5008 – wyposażenie

W podstawowej wersji obu modeli otrzymamy 19-calowe felgi, LED-owe reflektory, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu, przesuwaną tylną kanapę, elektryczne lusterka boczne z podgrzewaniem oraz relingi dachowe. Standardowa lista zawiera także kamerę cofania i czujniki parkowania z tyłu a Espace posiada je także w przedniej części pojazdu.

U Renault dostaniemy elektrycznie otwieraną tylną klapę oraz indukcyjną ładowarkę do smartfona, które u konkurenta znajdują się w wyższej partii cennika. W obu modelach na wstępie konfiguratora oferowana jest dwustrefowa klimatyzacja, z tym że wersja plug-in hybrid 5008 jest uprawniona do otrzymania trzeciej strefy.

Test: Renault Espace VI Full Hybrid 200 KM. Ile pali ten 7-osobowy praktyczny SUV dla rodziny?peugeot 5008 2025 Wiadomości

Multimedia oraz funkcje pojazdu są obsługiwane w Peugeot 5008 za mocą dwóch 10-calowych ekranów umieszczonych na desce rozdzielczej. W drugim poziomie wyposażenia GT wycenionym na 178.850 zł kierowca ma do dyspozycji 21-calowy panoramiczny ekran, wirtualne przełączniki i-Toggles z 10 personalizowanymi skrótami, ambientowe podświetlenie a także reflektory Pixel LED.

Renault Espace w standardzie oferuje 12,3″ zestaw cyfrowych wskaźników oraz 12-calowy, pionowy ekran dotykowy z systemem OpenR-link, który obsługuje aplikacje Google takie jak nawigację Google Maps, Asystenta Google, Sklep Play z aplikacjami oraz zdalne aktualizacje oprogramowania. Jest to duży atut tego modelu. Dla dwóch najwyższych wersji wyposażenia opcjonalnie możemy zamówić matrycowe reflektory, wyświetlacz Head-up oraz panoramiczny dach z kilkoma sekwencjami przyciemniania. Szklany, otwierany dach jest dodatkowo płatnym wyposażeniem także w 5008.clipboard 04 15 2025 01 Wiadomości

Peugeot 5008 Allure – wyposażenie podstawowe:

  • Reflektory w technologii Peugeot LED ze światłami do jazdy dziennej LED w kształcie trzech pazurów
  • Tylne światła LED w kształcie trzech pazurów
  • Peugeot Panoramic i-Cockpit® z dwoma zintegrowanymi ekranami o przekątnej 10″
  • System multimedialny Peugeot i-Connect
  • Radio DAB, Bluetooth® (połączenie dla 2 smartfonów), bezprzewodowy
  • Mirror Screen (Apple CarPlay / Android Auto )
  • Kamera cofania HD i czujniki parkowania z tyłu
  • Bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu
  • Klimatyzacja automatyczna, trójstrefowa (dla wersji elektrycznej i Plug-in Hybrid)
  • Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa (dla wersji Hybrid)
  • Przesuwana tylna kanapa, z trzema indywidualnymi oparciami z regulacją nachylenia, z funkcją łatwego dostępu do dwóch siedzeń trzeciego rzędu
  • Lusterka zewnętrzne podgrzewane, elektrycznie sterowane i składane z oświetleniem powitalnym
  • Relingi dachowe w kolorze czarnym
  • Felgi aluminiowe 19″
  • Ładowarka pokładowa trójfazowa o mocy 11 kW (wersja elektryczna)
  • Trójfazowy przewód do ładowania o mocy 22 kW trybu 3 (wersja elektryczna)
  • Ładowarka pokładowa o mocy 3,7 kW (wersja Plug-in Hybrid)
  • Przewód do ładowania o mocy 2,3 kW trybu 2 (wersja Plug-in Hybrid)

Renault Espace techno – wyposażenie standardowe

  • Zespół zegarów i wskaźników z kolorowym 12,3-calowym ekranem TFT
  • Karta Renault Hands Free
  • System multi-sense 3. generacji
  • System kontroli zmęczenia kierowcy (DDAW)
  • Funkcja bezpiecznego wysiadania (OSE)
  • System rozpoznawania znaków drogowych (TSR)
  • System awaryjnego utrzymywania pasa ruchu (ELKA)
  • Aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów oraz
    wspomagania skrętu w lewo (AEBS)
  • System ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych i funkcją inteligentnej zmiany prędkości(OSP/TSR/ISA)
  • System kontroli bezpiecznej odległości (DW)
  • System multi collision brake (MCB)
  • Aktywny regulator prędkości (ACC)
  • System kontroli martwego pola (BSW) z asystentem zmiany pasa ruchu (BSI)
  • System wspomagania wyjeżdżania z miejsca parkingowego tyłem (RCTA) z systemem wspomagania nagłego hamowania podczas jazdy do tyłu (R-AEB)
  • Inteligentny tryb hybrydowy
  • Czujniki parkowania z tyłu i z przodu + kamera cofania
  • Przednia szyba akustyczna, szyby przednie laminowane, barwione i tylne przyciemniane
  • Światła przednie full LED Adaptive vision w kształcie litery C + AFS
  • Funkcja świateł przeciwmgłowych zintegrowana z reflektorami głównymi
  • Światła tylne LED
  • Funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania (AHL)
  • Lusterko wewnętrzne bezramkowe elektrochromatyczne z funkcją „child assist”
  • Elektrycznie bezdotykowo podnoszona klapa bagażnika
  • Fotele przednie z manualną regulacją wysokości
  • Tylna kanapa przesuwana o 220 mm z regulowanym oparciem
  • Trzeci rząd siedzeń
  • Nawigacja Google Maps, Asystent Google, Sklep Play z aplikacjami, zdalne aktualizacje oprogramowania
    i nawigacji (FOTA)funkcja łączności z usługami online na 5 lat
  • Ładowarka indukcyjna
  • Tapicerka materiałowa łączona z elementami skóry ekologicznej szaro-czarna
  •  Relingi dachowe srebrne
  • Felgi aluminiowe 19″ komah
  • Lakier metalizowany czerwony flamme
Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

peugeot 5008 i renault espace 1 Wiadomościpeugeot 2025 1 Wiadomościpegueot 2025 2 Wiadomościpeugeot 5008 3 Wiadomościpeugeot 5008 4 Wiadomościpeugeot 5008 5 Wiadomościpeugeot 5008 6 Wiadomościrenault espace 7 Wiadomościclipboard 04 15 2025 01 WiadomościRenault Espace, Peugeot 5008 (2025)peugeot 5008 2025 Wiadomości
2.5 2 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Renault Laguna II i III

Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

2025-05-22
2025 renault 5 f d kalamus 0027 Wiadomości

Renault 5 E-Tech i Dacia Spring do jazd testowych w Łodzi. Rusza EV Experience Urban Edition 2025

2025-05-22

Nowy Nissan Micra w stylu retro, czyli technologiczny bliźniak Renault 5. Co kryje wnętrze?

2025-05-21

Alternatywa dla komunikacji zbiorowej za 20 tys. zł. Przegląd samochodów marki Peugeot

2025-05-20
Tagi: PeugeotRenaultEspace5008
Udostepnij662Tweet414Udostepnij116
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
21 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pulse 2026

    Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    1534 udostępnienia
    Udostepnij 614 Tweet 384
  • Używana Dacia Duster II z LPG. Najtańsze ogłoszenia od pierwszego właściciela

    987 udostępnienia
    Udostepnij 395 Tweet 247
  • Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

    1186 udostępnienia
    Udostepnij 474 Tweet 297
  • Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km

    524 udostępnienia
    Udostepnij 210 Tweet 131

Testy samochodów

DSC 3831 scaled Wiadomości
Testy

Test: Renault Clio GT Sport nieobiektywnym okiem kobiety. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Małgorzata Karolina Piekarska
2014-05-25
peugeot partner lodowka 5 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot Partner 1.5 HDi 100 KM izoterma – z lodówką po Polsce. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-09-23
Citroen C4 LPG
Citroen - testy i opinie

Test: używany Citroen C4 VTi 120 KM – tańsza i bardziej komfortowa alternatywa dla ciasnego niemca. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-09-07
UOKiK 496 Citroënów C Crosser do serwisu Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C-Crosser 2.2 HDi – pierwsza jazda. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-07-30
01. Peugeot 308 1.6 THP 270 GTi Wiadomości
Testy

Peugeot 308 1.6 272 KM – sportowy kompakt z lwem na masce. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-08-11

Najnowsze komentarze

  • C5x7 - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • C5x7 - Bartłomiej Topa w nowym Mitsubishi Outlander PHEV. „306 KM naprawdę czuć”
  • Raff - Renault 5 E-Tech i Dacia Spring do jazd testowych w Łodzi. Rusza EV Experience Urban Edition 2025
  • Raff - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Renault ma zakaz produkcji w Algierii. Z jakiego powodu?
  • Anonimowo - Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km
  • E D - Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta

Zobacz też

Dzieci najłatwiej zasypiają w samochodach elektrycznych

Duży wzrost sprzedaży importowanych aut w styczniu 2024 w Polsce. Skąd ta zmiana?

Kiedy nowy Citroën C5 trafi do Polski?

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
21
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz