poniedziałek, 4 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

76-latek za kierownicą Renault 12: Nigdy nie jest za późno by spełniać swoje marzenia!

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-05-23
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
293 22
1
270
UDOSTĘPNIEŃ
899
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?

Opel Vivaro-e Hydrogen z nagrodą energetyczno-środowiskową automobilklubu KS za 2022 rok

Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022

Nigdy nie jest za późno, aby spełnić swoje młodzieńcze marzenia! Alberto, 76-letni argentyński emeryt, dzięki pomocy swojego wnuka usiadł po raz pierwszy za kierownicą własnego Renault 12. To wzruszająca historia, która przybrała nieoczekiwany obrót, gdy Renault postanowiło pomóc w realizacji marzeń. Poczytajcie.

Któż z nas nigdy nie chciał wywołać uśmiechu na twarzy swojego dziadka? A może by tak spełnić swoje marzenie? Gonzalo właśnie to zrobił. Ten młody Argentyńczyk podarował swojemu dziadkowi prezent, o którym zawsze ten marzył: Renault 12.

76-letni emeryt z General Pico, miasta w prowincji La Pampa w Argentynie zawsze marzył o posiadaniu Renault 12, pierwszego samochodu, jaki prowadził w życiu. Był zafascynowany tym modelem, który określił jako „solidny” i „niezniszczalny”, ale nigdy nie mógł sobie pozwolić na jego zakup. Marzenie przez całe życie pozostawało niezrealizowane. Gonzalo, jeden z jego wnuków, postanowił zrobić niespodziankę swojemu ukochanemu dziadkowi. Za pieniądze, które zaoszczędził, pracując jako DJ i ze sprzedaży własnego motocykla, udało mu się kupić wymarzony prezent: Renault 12 z 1993 roku. Wymagał on jednak sporo pracy ze względu na wiek. Jednak Alberto cieszył się jak dziecko.

Historię opisały argentyńskie media a Alberto i Gonzalo zostali poproszeni o opowiedzenie jej w ogólnokrajowej telewizji. W ten sposób dowiedziało się o niej Renault i postanowiło pomóc im w wyremontowaniu samochodu: „Kiedy usłyszałem ich historię, głęboko mnie poruszyła. Postanowiliśmy pomóc” – powiedział Pablo Sibilla, dyrektor generalny Renault Argentyna. „Samochód trafił w ręce naszych mechaników i przeszedł gruntowny remont. Ten model jest jednym z naszych historycznych symboli. Teraz jestem pewien, że stanie się częścią historii tego dziadka i jego wnuka. Ta wspaniała przygoda jest dokładnie tym, o co chodzi w naszej marce, to właśnie mamy na myśli, kiedy mówimy, że nasi klienci również mają swoją historię miłości z naszą marką”.

Na odnowieniu samochodu się nie skończyło. Renault zaoferowało bezpłatne przeglądy i serwis a oprócz tego zabrało wnuka i dziadka na wycieczkę do fabryki w Argentynie.

Renault 12 zostało zaprezentowane na Salonie Samochodowym w Paryżu w 1969 roku i stało się ikoną lat siedemdziesiątych we Francji i w całej Europie. Do 1980 roku jego kariera przebiegała dość konwencjonalnie: gama stopniowo się rozszerzała, w połowie dekady został poddany modyfikacji, a jego produkcja była stopniowo wygaszana po wprowadzeniu na rynek w 1978 roku jego następcy – Renault 18.

Ale Renault 12 miało również wspaniałą karierę za granicą, która trwała… do niedawna! Był sprzedawany w Argentynie, Australii, Kolumbii, Hiszpanii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, RPA, Wybrzeżu Kości Słoniowej i innych krajach. Najdłużej produkowano go w Turcji – gdzie nosił nazwę Renault 12, a następnie Renault Toros – oraz w Rumunii – gdzie był produkowany na licencji Dacia i sprzedawany jako Dacia 1300, a następnie Dacia 1310 – wycofując go z rynku odpowiednio w 2000 i 2006 roku.

Renault 12 było wielkim hitem również w Argentynie. Budowano go w latach 1970-1994 w fabryce Santa Isabel w Cordobie. W ciągu 24 lat fabryka wyprodukowała 440 000 egzemplarzy tego samochodu, co plasuje go na drugim miejscu wśród najczęściej produkowanych modeli!

źródło: Renault

 

 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: 12Ameryka ŁacińskaRenault
Udostepnij108Tweet68Udostepnij19
Poprzedni

Zabytkowym autobusem Renault na turniej tenisowy na kortach Roland Garros

Następny

Opel pracuje nad systemami komunikacji między samochodami w ruchu. Bezwypadkowa jazda i bezpieczeństwo

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
Nowy Opel Astra w reklamie

Opel pracuje nad systemami komunikacji między samochodami w ruchu. Bezwypadkowa jazda i bezpieczeństwo

Lancia wyznaczyła najważniejsze rynki w Europie. Nie ma wśród nich Polski

F1: BWT Alpine F1 Team po Grand Prix Hiszpanii

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Emerson - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Krzysztof Gregorczyk - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Jean - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Jean - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Jean - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Opel Vivaro-e Hydrogen z nagrodą energetyczno-środowiskową automobilklubu KS za 2022 rok
  • Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022
  • Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022
  •  Dacia Bigster nie będzie jedynym samochodem marki w klasie kompaktowej. Ambicje sięgają dalej!
  • Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Ile kosztuje używana Dacia Duster: przegląd cen roczników 2010-2018
  • Ile naprawdę pali benzynowy DS 7 Crossback 180 KM?
  • Stellantis & Nidec zbudują pierwsze silniki elektryczne jeszcze w tym roku. Projekt M3
  • DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.