sobota, 25 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

90-letnim Citroenem C4 przez Polskę. Relacja z wyprawy na żywo: transmisja wideo, mapka GPS. AKTUALIZACJA

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-04-18
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 9 minut
748 56
7
689
UDOSTĘPNIEŃ
2.3k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Nowy Citroën C5 X to Samochód Biznesowy Roku 2022. Dziennikarze Wirtualnej Polski wybrali

Silnik 2.5d / dT S8U – prawie niezniszczalny wół roboczy

Wakacyjna Playlista Renault Trucks Polska

relacja aktualizowana – prosimy odświeżać stronę

W 121 rocznicę przyjazdu Andre Citroëna do Polski punktualnie o godz. 03:00 nad ranem kolumna Citroenów C4 wyruszyła z ul. Citroëna w Szczecinie do Główna, gdzie założyciel marki po raz pierwszy zobaczył drewniane koła daszkowe.

Śledź hashtag #CitroenwPolsce na Instagramie. 

Prolog 

02:00 

Wiele dni przygotowań, ustaleń i pracy za nami. Cały wysiłek dużego zespołu ludzi kumuluje się w tym jednym momencie. To właśnie dzisiaj! Godzina jest nieprzyzwoita, normalni ludzie śpią. My jesteśmy tutaj z miłości do marki i dlatego, że chcemy sobie coś udowodnić. A może też dlatego, że wszyscy mamy dość siedzenia w domach.

Umówiliśmy się na ulicy Andre Citroëna 1 w Szczecinie o godzinie 2 nad ranem. Na szczęście nie pada, czego obawialiśmy się najbardziej. Chłodny poranek orzeźwia a my przygotowujemy samochody do jazdy. Najwięcej uwagi wymaga oczywiście zabytek. Instalujemy sprzęt do lokalizacji i kamerę, która będzie transmitować obraz na żywo do internetu. Powoli zjeżdżają się kolejne samochody i formuje się kolumna. Jadą z nami same Citroëny C4, chociaż różne roczniki i modele. Jeszcze tankowanie, mocna kawa, ostatnie rozmowy i ustalenia – za moment ruszamy.

Elektryczny Citroën C4 pokazuje 300 kilometrów zasięgu. Jesteśmy ciekawi jak sprawdzi się w tak długiej trasie.

Start wyprawy

03:00 

Konrad Dula, siedzący za kierownicą zabytkowego Citroëna C4 z 1931 roku, daje sygnał do startu. Powoli wyjeżdżali w trasę. Pierwszy przystanek przewidywany jest za około godzinę. Zabytek wymagać będzie wtedy sprawdzenia oleju i wody w chłodnicy. Ewa Ślusarczyk kręci pierwsze sceny do reportażu, który zamierzamy przygotować z wyprawy. Jest jeszcze ciemno, ruszamy!

Podróż odbywa się z prędkością 60-70 km/h. Majestatycznie poruszamy się po szczecińskich ulicach, budząc zaciekawienie nielicznych kierowców. Przez chwilę kolumnie przyglądają się policjanci z przejeżdżającego patrolu. Przed nami ponad 500 kilometrów podróży do Głowna. Będziemy jechać przez Piłę, Bydgoszcz, Włocławek, Łódź. Naszą pozycję można śledzić na bieżąco na stronie https://citroenwpolsce.pl.

04:00 

Pierwszy postój na stacji benzynowej Orlenu, około 120 kilometrów od Piły. Szybka kontrola samochodu, ładowania, wody, oleju. Jest jeszcze bardzo ciemno. Ekipa w dobrych nastrojach, żartuje że jak będziemy stawać co godzinę, to będziemy jechać do jutra a w Głownie mamy być około 15.30. Kolumna porusza się po pustych drogach, niedziela i wczesna pora sprzyjają płynnej jeździe. Nie ma też ciężarówek. Warunki idealne do przemieszczania się przez Polskę. Przed nami Piła!

60-70 km/h, to nasza prędkość przejazdu

05:00 

Niebo powoli jaśnieje. Zaczęło padać a my robimy kolejny postój i sprawdzenie stanu płynów. Kontrola trwa około 10 minut a my słuchamy śpiewu ptaków. Brak innych dźwięków powoduje, że wydaje nam się, iż śpiewają bardzo głośno. Mamy pewne opóźnienie w stosunku do pierwotnego planu, spodziewamy się dojechać do Piły około godziny 06:30. Po 10 minutach kontrola zakończona, ruszamy w trasę. Na niebie widzimy trochę chmur i odrobinę kropi. Mamy nadzieję, że deszcz się skończy.

Do tej pory przejechaliśmy około 90 km. Zasięg elektrycznego Citroëna – wskazywany przez samochód – 200 km. Trochę przyspieszamy, żeby nadrobić stracone minuty.

Stajemy na stacji Orlenu, tankujemy zabytkowego Citroëna C4, przerwa na wczesne śniadanie. Zastanawiamy się nad dalszą jazdą. Powoli przestaje padać i niebo się rozjaśnia.

Tankujemy na Orlenie

06:30 

Z uwagi na wolniejszą niż typowym autem jazdę mamy spore opóźnienie w stosunku do planu. Decydujemy się przerzucić C4 na lawetę – w ten sposób postaramy się nadgonić czas – w Głownie musimy być po 15.30. Samochód jedzie prosto do Bydgoszczy, w Pile zrobimy postój na ładowanie auta elektrycznego.

Kolumna przyspiesza, prędkość to teraz około 90 km/h. Elektryczny Citroën C4 podjeżdża pod ładowarkę Greenwaya w Pile, tutaj go ładujemy. W nieco ponad 30 minut zyskujemy ponad 90% baterii. Czekając na naładowanie dyskutujemy nad bardzo dobrą izolacją termiczną tego samochodu. W środku jest bardzo ciepło, auto nie wychładza się tak szybko jak np. Renault Zoe.

Ceny paliwa w Pile tego samochodu nie dotyczą. Tu ładujemy elektrycznego C4

08:00 

Kolumna dojeżdża do Bydgoszczy. Około 8 przewidujemy godzinny postój w salonie Citroën Polmozbyt przy ul. Fordońskiej. Będzie to pierwsza dłuższa przerwa od wyjazdu. Wjeżdżamy na teren salonu, czekają na nas dziennikarze, którzy chcą dowiedzieć się coś na temat wyprawy i samego Citroëna.

W Bydgoszczy korzystamy jeszcze z gościnności Polmozbytu i pijemy dobrze zasłużoną kawę. W podróży jesteśmy już od ponad 5 godzin. I czas na Włocławek. W drodze przez Toruń objeżdżamy piękną starówkę i zmierzamy przez Wisłę na południe.

Salon w Bydgoszczy

W Toruniu robimy jeszcze krótki postój techniczny – sprawdzamy stan samochodu i jedziemy dalej!

11:15 – Włocławek 

Na wjeździe do Włocławka wita nas policja. Funkcjonariusze pozdrawiają C4 i podziwiają jego kształty, ale stoją tu by łapać piratów drogowych więc po chwili wracają do swojej pracy z radarem. W samym salonie czeka już na nas mały tłumek ludzi – są dziennikarze i miłośnicy marki.

Rozpoczyna się długa sesja pytań i odpowiedzi, potem dziennikarze wsiadają do zabytkowego auta i pytają o jego wyposażenie oraz osiągi. Nasze Citroëny stoją w rządku przed salonem i czekają na dalszą podróż. Rozmowy przeciągają się ponad miarę, staramy się więc je nieco skrócić.

Za moment ruszamy drogą 91 w stronę Łodzi. Przyjazd do salonu Syguła planujemy na godzinę 14:00.

14:10 

Z lekkim opóźnieniem dojeżdżamy do salonu Citroën Syguła w Łodzi. Tutaj odbywa się mała uroczystość z tortem – za kilka dni urodziny obchodzi prezes Amicale Citroën Pologne, Konrad Dula, jest więc okazja złożyć mu życzenia i wzmocnić nadwątlone bardzo długą podróżą siły.

Na miejscu witamy też gościa, naszego Czytelnika, który przyjechał Xantią 1.8 16V. Chwila rozmów przy torcie i już musimy ruszać do Głowna, gdzie czeka na nas Andre Citroën. Kolumna C4 wydłuża się, dołączają do nas również samochody z Łodzi.

15:30 – Głowno

Kulminacja całego dnia miała miejsce w Głownie. To bardzo ważne miejsce dla wszystkich miłośników Citroëna. To tutaj, przy ulicy Ludwika Norblina, znajduje się jaz, w którym były zamontowano daszkowe koła drewniane, które 121 lat temu zobaczył Citroën.

Niedaleko tego miejsca Andre Citroën zobaczył daszkowe koła zębate. 121 lat później świętujemy do wydarzenie

Przyjechaliśmy tutaj o godzinie 15:30. Na miejscu powitali nas mieszkańcy z dziećmi, fani marki, fani motoryzacji oraz licznie zgromadzeni dziennikarze. Krótko wszystkich powitaliśmy, następnie przeszliśmy do jazu. Pojawił się też… drugi Citroën C4 z 1931 roku. Oba pozowały długo do zdjęć.

Andre Citroën prezentuje model daszkowych kół zębatych

Pan Jacek Perzyński, dziennikarz i znawca historii regionu opowiedział o losach Citroëna i fabryki. Z kolei Jarosław Łoziński, szef stowarzyszenia dealerów Citroëna podziękował przybyłym i zaprosił do oglądania nowych C4, które stały razem z zabytkami.

Pamiątkowe zdjęcia – Citroën C4 1931 x2

Stowarzyszenie Amicale Citroën Pologne zapowiedziało, że będzie kontynuować działania zmierzające do upamiętnienia Główna jako ważnego miejsca na mapie wydarzeń związanych z Andre Citroënem i marką Citroën.

Obraz z kamery z Citroëna C4 na żywo:

Honorowy patronat nad przejazdem objęli: ambasador Francji, Frédéric Billet, oraz burmistrz miasta Głowno, Grzegorz Janeczek. Patronat objęła również Francusko-Polska Izba Gospodarcza.

Partnerami akcji są firmy: Michelin – partner główny, salon Citroën Drewnikowski ze Szczecina, salon Citroën Mojsiuk z Koszalina, salon Citroën Golemo z Krakowa, salony Citroën Polmozbyt z Bydgoszczy, Torunia i Włocławka oraz salon Citroën Syguła z Łodzi.

Trasa przejazdu 18 kwietnia: 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C4C4 PicassoCitroenzabytkowe
Udostepnij276Tweet172Udostepnij48
Poprzedni

Historia Citroëna zaczęła się 121 lat temu w Polsce: przejadą pół kraju 90-letnim Citroënem C4, by to uczcić

Następny

Nowa Dacia Duster i nowe Sandero: eksportowe hity marki. To 14% PKB Rumunii

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Nowa Dacia Duster i nowe Sandero: eksportowe hity marki. To 14% PKB Rumunii

Peugeot będzie się zmieniał - mówi Linda Jackson, szefowa marki

Citroën odkrył tu słynne daszkowe koła zębate. Głowno, miejsce niezwykłe

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
7 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Kamil - Nowy Citroën C5 X to Samochód Biznesowy Roku 2022. Dziennikarze Wirtualnej Polski wybrali
  • Ins - Citroën śmieje się z Elona Muska w najnowszej reklamie. „Jest przynajmniej jedna rzecz, której nie możesz sobie kupić”
  • Ins - Citroën śmieje się z Elona Muska w najnowszej reklamie. „Jest przynajmniej jedna rzecz, której nie możesz sobie kupić”
  • Szymon - Citroën śmieje się z Elona Muska w najnowszej reklamie. „Jest przynajmniej jedna rzecz, której nie możesz sobie kupić”
  • maniek - Silnik 2.5d / dT S8U – prawie niezniszczalny wół roboczy
  • Grzegorz - Orlen obniża ceny na swoich stacjach, ale tylko dla wybranych klientów
  • Roman - Orlen obniża ceny na swoich stacjach, ale tylko dla wybranych klientów
  • Tom - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Krzysiek - Renault Megane II niczym nówka z salonu. Tylko 258 kilometrów przebiegu
  • Piotr001 - Jak nadrobić 10 lat zacofania i zdążyć do 2035 roku?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Nowy Citroën C5 X to Samochód Biznesowy Roku 2022. Dziennikarze Wirtualnej Polski wybrali
  • Polak na praktykach w fabryce Renault: 9-10 godzin pracy dziennie, zwalniają bez odszkodowania
  • Pierwszy Citroën 2CV miał zawieszenie hydropneumatyczne
  • Silnik 2.5d / dT S8U – prawie niezniszczalny wół roboczy
  • Wakacyjna Playlista Renault Trucks Polska
  • Nowa Dacia Duster kontra Land Rover Defender. Który model lepiej poradzi sobie w terenie?
  • Citroën śmieje się z Elona Muska w najnowszej reklamie. „Jest przynajmniej jedna rzecz, której nie możesz sobie kupić”
  • Jak nadrobić 10 lat zacofania i zdążyć do 2035 roku?
  • Renault Megane II niczym nówka z salonu. Tylko 258 kilometrów przebiegu
  • Orlen obniża ceny na swoich stacjach, ale tylko dla wybranych klientów


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
7
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.