Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Partnerzy
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

90-letnim Citroenem C4 przez Polskę. Relacja z wyprawy na żywo: transmisja wideo, mapka GPS. AKTUALIZACJA

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-04-18
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 9 minut
797 60
A A
7

Warto przeczytać!

Używany Citroën C5 I i Peugeot 407 – jeden koncern, skrajnie różne koncepcje

Przegląd rynku. Tani samochód na dojazdy do pracy za 10 tysięcy złotych z silnikiem diesla

Nowy Nissan Qashqai uznany najbardziej niezawodnym samochodem w Wielkiej Brytanii

Blisko 700 tysięcy samochodów Citroën, Opel i Peugeot do serwisu! Wielka akcja naprawcza silników 1.2

relacja aktualizowana – prosimy odświeżać stronę

W 121 rocznicę przyjazdu Andre Citroëna do Polski punktualnie o godz. 03:00 nad ranem kolumna Citroenów C4 wyruszyła z ul. Citroëna w Szczecinie do Główna, gdzie założyciel marki po raz pierwszy zobaczył drewniane koła daszkowe.

Śledź hashtag #CitroenwPolsce na Instagramie. 

Prolog 

02:00 

Wiele dni przygotowań, ustaleń i pracy za nami. Cały wysiłek dużego zespołu ludzi kumuluje się w tym jednym momencie. To właśnie dzisiaj! Godzina jest nieprzyzwoita, normalni ludzie śpią. My jesteśmy tutaj z miłości do marki i dlatego, że chcemy sobie coś udowodnić. A może też dlatego, że wszyscy mamy dość siedzenia w domach.

Umówiliśmy się na ulicy Andre Citroëna 1 w Szczecinie o godzinie 2 nad ranem. Na szczęście nie pada, czego obawialiśmy się najbardziej. Chłodny poranek orzeźwia a my przygotowujemy samochody do jazdy. Najwięcej uwagi wymaga oczywiście zabytek. Instalujemy sprzęt do lokalizacji i kamerę, która będzie transmitować obraz na żywo do internetu. Powoli zjeżdżają się kolejne samochody i formuje się kolumna. Jadą z nami same Citroëny C4, chociaż różne roczniki i modele. Jeszcze tankowanie, mocna kawa, ostatnie rozmowy i ustalenia – za moment ruszamy.

Elektryczny Citroën C4 pokazuje 300 kilometrów zasięgu. Jesteśmy ciekawi jak sprawdzi się w tak długiej trasie.

Start wyprawy

03:00 

Konrad Dula, siedzący za kierownicą zabytkowego Citroëna C4 z 1931 roku, daje sygnał do startu. Powoli wyjeżdżali w trasę. Pierwszy przystanek przewidywany jest za około godzinę. Zabytek wymagać będzie wtedy sprawdzenia oleju i wody w chłodnicy. Ewa Ślusarczyk kręci pierwsze sceny do reportażu, który zamierzamy przygotować z wyprawy. Jest jeszcze ciemno, ruszamy!

Podróż odbywa się z prędkością 60-70 km/h. Majestatycznie poruszamy się po szczecińskich ulicach, budząc zaciekawienie nielicznych kierowców. Przez chwilę kolumnie przyglądają się policjanci z przejeżdżającego patrolu. Przed nami ponad 500 kilometrów podróży do Głowna. Będziemy jechać przez Piłę, Bydgoszcz, Włocławek, Łódź. Naszą pozycję można śledzić na bieżąco na stronie https://citroenwpolsce.pl.

04:00 

Pierwszy postój na stacji benzynowej Orlenu, około 120 kilometrów od Piły. Szybka kontrola samochodu, ładowania, wody, oleju. Jest jeszcze bardzo ciemno. Ekipa w dobrych nastrojach, żartuje że jak będziemy stawać co godzinę, to będziemy jechać do jutra a w Głownie mamy być około 15.30. Kolumna porusza się po pustych drogach, niedziela i wczesna pora sprzyjają płynnej jeździe. Nie ma też ciężarówek. Warunki idealne do przemieszczania się przez Polskę. Przed nami Piła!

60-70 km/h, to nasza prędkość przejazdu

05:00 

Niebo powoli jaśnieje. Zaczęło padać a my robimy kolejny postój i sprawdzenie stanu płynów. Kontrola trwa około 10 minut a my słuchamy śpiewu ptaków. Brak innych dźwięków powoduje, że wydaje nam się, iż śpiewają bardzo głośno. Mamy pewne opóźnienie w stosunku do pierwotnego planu, spodziewamy się dojechać do Piły około godziny 06:30. Po 10 minutach kontrola zakończona, ruszamy w trasę. Na niebie widzimy trochę chmur i odrobinę kropi. Mamy nadzieję, że deszcz się skończy.

Do tej pory przejechaliśmy około 90 km. Zasięg elektrycznego Citroëna – wskazywany przez samochód – 200 km. Trochę przyspieszamy, żeby nadrobić stracone minuty.

Stajemy na stacji Orlenu, tankujemy zabytkowego Citroëna C4, przerwa na wczesne śniadanie. Zastanawiamy się nad dalszą jazdą. Powoli przestaje padać i niebo się rozjaśnia.

Tankujemy na Orlenie

06:30 

Z uwagi na wolniejszą niż typowym autem jazdę mamy spore opóźnienie w stosunku do planu. Decydujemy się przerzucić C4 na lawetę – w ten sposób postaramy się nadgonić czas – w Głownie musimy być po 15.30. Samochód jedzie prosto do Bydgoszczy, w Pile zrobimy postój na ładowanie auta elektrycznego.

Kolumna przyspiesza, prędkość to teraz około 90 km/h. Elektryczny Citroën C4 podjeżdża pod ładowarkę Greenwaya w Pile, tutaj go ładujemy. W nieco ponad 30 minut zyskujemy ponad 90% baterii. Czekając na naładowanie dyskutujemy nad bardzo dobrą izolacją termiczną tego samochodu. W środku jest bardzo ciepło, auto nie wychładza się tak szybko jak np. Renault Zoe.

Ceny paliwa w Pile tego samochodu nie dotyczą. Tu ładujemy elektrycznego C4

08:00 

Kolumna dojeżdża do Bydgoszczy. Około 8 przewidujemy godzinny postój w salonie Citroën Polmozbyt przy ul. Fordońskiej. Będzie to pierwsza dłuższa przerwa od wyjazdu. Wjeżdżamy na teren salonu, czekają na nas dziennikarze, którzy chcą dowiedzieć się coś na temat wyprawy i samego Citroëna.

W Bydgoszczy korzystamy jeszcze z gościnności Polmozbytu i pijemy dobrze zasłużoną kawę. W podróży jesteśmy już od ponad 5 godzin. I czas na Włocławek. W drodze przez Toruń objeżdżamy piękną starówkę i zmierzamy przez Wisłę na południe.

Salon w Bydgoszczy

W Toruniu robimy jeszcze krótki postój techniczny – sprawdzamy stan samochodu i jedziemy dalej!

11:15 – Włocławek 

Na wjeździe do Włocławka wita nas policja. Funkcjonariusze pozdrawiają C4 i podziwiają jego kształty, ale stoją tu by łapać piratów drogowych więc po chwili wracają do swojej pracy z radarem. W samym salonie czeka już na nas mały tłumek ludzi – są dziennikarze i miłośnicy marki.

Rozpoczyna się długa sesja pytań i odpowiedzi, potem dziennikarze wsiadają do zabytkowego auta i pytają o jego wyposażenie oraz osiągi. Nasze Citroëny stoją w rządku przed salonem i czekają na dalszą podróż. Rozmowy przeciągają się ponad miarę, staramy się więc je nieco skrócić.

Za moment ruszamy drogą 91 w stronę Łodzi. Przyjazd do salonu Syguła planujemy na godzinę 14:00.

14:10 

Z lekkim opóźnieniem dojeżdżamy do salonu Citroën Syguła w Łodzi. Tutaj odbywa się mała uroczystość z tortem – za kilka dni urodziny obchodzi prezes Amicale Citroën Pologne, Konrad Dula, jest więc okazja złożyć mu życzenia i wzmocnić nadwątlone bardzo długą podróżą siły.

Na miejscu witamy też gościa, naszego Czytelnika, który przyjechał Xantią 1.8 16V. Chwila rozmów przy torcie i już musimy ruszać do Głowna, gdzie czeka na nas Andre Citroën. Kolumna C4 wydłuża się, dołączają do nas również samochody z Łodzi.

15:30 – Głowno

Kulminacja całego dnia miała miejsce w Głownie. To bardzo ważne miejsce dla wszystkich miłośników Citroëna. To tutaj, przy ulicy Ludwika Norblina, znajduje się jaz, w którym były zamontowano daszkowe koła drewniane, które 121 lat temu zobaczył Citroën.

Niedaleko tego miejsca Andre Citroën zobaczył daszkowe koła zębate. 121 lat później świętujemy do wydarzenie

Przyjechaliśmy tutaj o godzinie 15:30. Na miejscu powitali nas mieszkańcy z dziećmi, fani marki, fani motoryzacji oraz licznie zgromadzeni dziennikarze. Krótko wszystkich powitaliśmy, następnie przeszliśmy do jazu. Pojawił się też… drugi Citroën C4 z 1931 roku. Oba pozowały długo do zdjęć.

Andre Citroën prezentuje model daszkowych kół zębatych

Pan Jacek Perzyński, dziennikarz i znawca historii regionu opowiedział o losach Citroëna i fabryki. Z kolei Jarosław Łoziński, szef stowarzyszenia dealerów Citroëna podziękował przybyłym i zaprosił do oglądania nowych C4, które stały razem z zabytkami.

Pamiątkowe zdjęcia – Citroën C4 1931 x2

Stowarzyszenie Amicale Citroën Pologne zapowiedziało, że będzie kontynuować działania zmierzające do upamiętnienia Główna jako ważnego miejsca na mapie wydarzeń związanych z Andre Citroënem i marką Citroën.

Obraz z kamery z Citroëna C4 na żywo:

Honorowy patronat nad przejazdem objęli: ambasador Francji, Frédéric Billet, oraz burmistrz miasta Głowno, Grzegorz Janeczek. Patronat objęła również Francusko-Polska Izba Gospodarcza.

Partnerami akcji są firmy: Michelin – partner główny, salon Citroën Drewnikowski ze Szczecina, salon Citroën Mojsiuk z Koszalina, salon Citroën Golemo z Krakowa, salony Citroën Polmozbyt z Bydgoszczy, Torunia i Włocławka oraz salon Citroën Syguła z Łodzi.

Trasa przejazdu 18 kwietnia: 


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C4C4 PicassoCitroenzabytkowe
Udostepnij294Tweet184Udostepnij51
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

7 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
7
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.