W trzecim roku działalności koncern Stellantis potwierdza swoją pozycję lidera w sektorze motoryzacyjnym w Ameryce Południowej i świętuje rok pełen osiągnięć. Uznana za absolutnego lidera sprzedaży na głównych rynkach samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych w regionie, firma otrzymała również wiele ważnych nagród, zarówno w Brazylii, jak i w Argentynie, co jest odzwierciedleniem konsekwentnej pracy wykonywanej przez cały rok 2024. Łącznie Stellantis został wyróżniony 90 nagrodami w różnych obszarach i w obrębie różnych swoich marek, co potwierdza pozycję lidera na rynku.
Koncern Stellantis został ogłoszony producentem samochodów roku w konkursie Automotive Business Awards, natomiast Emanuele Cappellano został uhonorowany tytułem Dyrektora Roku. Firma została również doceniona w kategorii Przemysł 4.0 za projekt „Sztuczna inteligencja w zarządzaniu energią w produkcji”. Działając w branży motoryzacyjnej, Stellantis drugi rok z rzędu został uznany za jedną z „najbardziej otwartych firm w sektorze motoryzacyjnym”.
Działania innowacyjne firmy zostały również nagrodzone na konferencji FIEMG Lab Summit 2024, gdzie Stellantis zwyciężył w kategoriach Kultura innowacji i Zaangażowanie ekosystemu. Podczas gali Finance & Law Summit and Awards (FILASA) obszary Compliance i Finance firmy Stellantis zostały uznane za najlepsze w Brazylii, natomiast podczas gali Biggest in Transport & Best in Transport 2024 nagrodę otrzymał Banco Stellantis.
Program bioróżnorodności Stellantis wyróżnił się w 2024 roku, zdobywając XIV nagrodę Hugo Wernecka za środowisko i zrównoważony rozwój w kategorii „Najlepszy przykład w zakresie bioróżnorodności”. Martín Zuppi, wiceprezes ds. operacji handlowych w markach Fiat, Jeep, RAM, Peugeot, Citroën i DS Automobiles w Argentynie, został wyróżniony nagrodą „CEO Innovator 2024” przyznaną przez PwC Argentina i El Cronista
Na arenie międzynarodowej strategia wprowadzenia Rampage’a na rynek brazylijski została nagrodzona na AutoVision Awards – International Automotive Film and Multimedia Festival, otrzymując „złote” wyróżnienie w kategorii „Live Projects & Experiences, Video Art, Video Mapping”.
FIAT
Fiat ma wiele powodów do świętowania w 2024 roku. Marka i jej produkty zdobyły w tym okresie 24 ważne nagrody. Sama tylko Strada, lider sprzedaży na brazylijskim rynku, zdobyła pięć trofeów. Zajęła pierwsze miejsce w konkursie Best Purchase Award magazynu Quatro Rodas, nagrodę Clean Mobility Award 2024 od agencji AutoInforme oraz nagrodę Top Car TV Award 2024 w kategorii „Najlepszy pick-up do 190.999 reali”.
Oprócz Strady, Fiat Toro również dobrze reprezentował tę kategorię i zdobył nagrody Clean Mobility 2024 w kategorii „Kompaktowy pick-up z silnikiem Diesla” oraz nagrodę Best Purchase w kategorii „Lekkie i średniej wielkości pick-upy powyżej 150.000 reali” przyznawaną przez magazyn Quatro Rodas.
Fiat był wielkim zwycięzcą nagród Clean Mobility Award 2024. Podczas ceremonii wręczenia nagród promowanej przez agencję AutoInforme, marka wyróżniła się również wśród SUV-ów, wygrywając w trzech kategoriach, a Fiat Pulse zdobył dwie nagrody w kategoriach Entry SUV 1.0 i Entry SUV Above 1.0. Wśród kompaktowych SUV-ów 1.0 zwycięzcą okazał się Fastback. W tym samym konkursie Cronos został wyróżniony w kategorii kompaktowych sedanów, a Argo w kategorii kompaktowych hatchbacków.
W konkursie „Najwyższa wartość odsprzedaży” (Selo Maior Valor de Revenda) zwyciężył Mobi w kategorii „Pojazd gamy entry”, a Cronos okazał się zwycięzcą w kategorii „Mały sedan”. W konkursie „Os Eleitos” organizowanym przez Quatro Rodas, Fiat Fastback okazał się wielkim zwycięzcą wśród SUV-ów Coupé. Fiat Fiorino został uznany za punkt odniesienia w segmencie pojazdów użytkowych i zdobył nagrody Lotus Award 2024, Resale Champion Award 2024 i Clean Mobility Award 2024.
Fiat został również wyróżniony w dwóch innych konkursach: jako marka najbardziej zapamiętana przez mieszkańców Minas Gerais w nagrodzie Top of Mind przyznawanej przez magazyn MercadoComum oraz jako jedna z brazylijskich marek oferujących klientom najlepsze doświadczenia w konkursie Experience Awards Mobilidade.
JEEP
Marka Jeep umocniła swoją wiodącą pozycję wśród SUV-ów na rynku motoryzacyjnym Brazylii, otrzymując w 2024 roku 16 nagród, które potwierdzają doskonałość i innowacyjność jej modeli.
Jednym z najważniejszych wydarzeń tego roku był Jeep Compass, zwycięzca nagrody Clean Mobility Award w kategorii „Średni SUV 4×4 – Diesel”. Wersja Overland tego modelu została wybrana najlepszą opcją wśród SUV-ów w cenie do 270.000 reali w konkursie Best Purchase Award 2024, przyznanym przez magazyn Quatro Rodas, co umocniło jej wiodącą pozycję na rynku brazylijskim. Wersja Compassa Blackhawk została nagrodzona tytułem „Najlepszego sportowego SUV-a” za kwotę powyżej 201 tys. reali podczas gali Top Car TV Awards.
Jeep Commander został wybrany po raz drugi z rzędu „Najlepszym dużym SUV-em” w konkursie Carsughi L’Auto Preferita 2024 Awards. Model ten wyróżnił się również w „Os Eleitos” Quatro Rodas, gdzie został uznany jako Najlepszy duży SUV. Dodatkowo, wersja Blackhawk modelu Commander zdobyła tytuł „Premiery Roku” przyznany przez Automotive Business.
Jeep Renegade został nagrodzony w rankingu EXAME Casual jako „Najlepszy samochód luksusowy” w kategorii do 150.000 real i. Model ten wyróżnił się także w konkursie „Os Eleitos” magazynu Quatro Rodas, zajmując pierwsze miejsce w swojej kategorii wśród 50 najlepiej sprzedających się samochodów w Brazylii jako „Najlepszy kompaktowy SUV”.
Wzmacniając swoją pozycję na rynku SUV-ów, Jeep został wyróżniony jako jedna z brazylijskich marek, która zapewnia klientom najlepsze doświadczenia w kategorii samochodów podczas Experience Awards Mobility – ABX24.
RAM
W 2024 roku RAM wciąż był rozpoznawany jako marka stanowiąca punkt odniesienia w segmencie pick-upów. Rampage, pierwszy pick-up tej marki opracowany poza Stanami Zjednoczonymi, zdobył w ciągu roku 11 nagród, w tym dwie nagrody międzynarodowe. Najważniejsze osiągnięcia Rampage’a, to te w konkursach Estadão 2025 Mobility Award https://francuskie.pl/dwie-kolejne-nagrody-dla-ram-a-rampage/, The Chosen – Quatro Rodas, Uol Carros Award. Nowy Rampage Rebel Ignition został wybrany „Najbardziej pożądanym samochodem” w przedziale cenowym od 150.000 do 300.000 reali w rankingu EXAME Casual Best Cars of the Year 2024.
PEUGEOT
Rok 2024 przyniósł wyjątkowe wyniki również marce Peugeot. Ważna premiera w tym roku, nowy Peugeot 2008, został wybrany samochodem roku w Top Car TV, zdobywając również istotne nagrody w swojej kategorii, takie jak Top Car TV i Trend Car 2025. Ponadto ten miejski SUV został uznany za „Najpiękniejszy samochód do 150.000 reali” w rankingu EXAME Casual Best Cars of the Year 2024.
Peugeot 208 również wyróżnił się i wygrał w swojej kategorii w konkursach UOL Carros Awards, Trend Car 2025 oraz Abiauto Awards 2024. W Argentynie Peugeot zdobył również trofeum za „Najlepszą markę roku” w konkursie „Los Más Clickeados 2024”. A także nagrodę za kampanię „Endorfina tu día”, opracowanej dla nowego Peugeota 208.
CITROËN
Citroën również cieszy się z nagród zdobytych w 2024 roku. Citroën C3 zdobył pierwsze miejsce w swojej kategorii w konkursie Best Reseller Award, organizowanym przez KBB (Kelley Blue Book) we współpracy z Quatro Rodas. Wersja Live została również uznana najlepszym zakupem 2024 r. przez Quatro Rodas oraz zakupem roku 2025 przez Motorshow. Nowość w tym roku: C3 You! został wybrany Najlepszym Pojazdem Krajowym przez ABIAUTO.
Nowy Citroën Aircross, pierwszy i jedyny krajowy SUV segmentu B mogący pomieścić do siedmiu osób, został wyróżniony w kategorii „Ulubieniec kobiet” w konkursie Launch of the Year 2025 (Lançamento do Ano 2025), organizowanym przez Automotive Business.
Oprócz swoich produktów Citroën został również nagrodzony złotem w kategorii Dawid kontra Goliat podczas Effie Awards Latin America 2024 za kampanię „C4 Pets: Dla każdej rodziny”, opracowaną przez BETC HAVAS dla modelu C4 Cactus.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: archiwum
Najnowsze komentarze