Do naszego dziennika napisał 15-letni Radek, który pasją do motoryzacji zaraził się od swojego ojca i mimo młodego wieku, posiada już sporą kolekcję samochodów. Pierwszym egzemplarzem był XM z roku 1999.
Zainteresowania naszych rodziców niekoniecznie muszą pokrywać się z naszymi, ale bywa też i tak, że to właśnie oni zaszczepiają w nas pasje, które towarzyszą nam przez dalsze życie. Radek zaczerpnął zamiłowanie do starych samochodów od swojego taty, który od wielu, wielu lat cenił sobie motoryzację francuską. Jako wzór doświadczenia bardzo chętnie służy swojemu synowi pomocną dłonią, aczkolwiek wszystkie prace nad kolejnymi projektami Radek stara się wykonywać samodzielnie. Oczywiście jeśli tylko pozwala na to wolny czas. Samochody to świetna zabawa i odskocznia od codzienności, ale zamiłowanie wiąże się również z pracą, którą nie zawsze łatwo można pogodzić z życiem powszednim. Wygląda na to, że w rodzinie jest co najmniej dwóch zakręconych na punkcie motoryzacji: ojciec i syn, a co na to najbliżsi? Jak pisze Radek, wszyscy reagują bardzo pozytywnie, gdy pojawiają się kolejne samochody. Mama już przywykła i tak naprawdę sama darzy je sympatią.
Pierwszym i jednocześnie najmłodszym samochodem Radka był XM z roku 1999. Pod względem technicznym, stan pojazdu można było określić jako idealny, wizualnie pozostawiał wiele do życzenia, ale dla właściciela i tak było to prawdziwe cudo. Następnie do rodziny trafił Rover 114 GTa z 1998 roku, którego Radek własnoręcznie rozebrał do gołej blachy, zajął się renowacją i złożył z powrotem. Obecnie posiada 11 samochodów w tym 5 francuzów. Oczkiem w głowie jest Renault Matra Espace I z roku 1985 z benzynowym silnikiem 2.2.
Wszystkie pojazdy w kolekcji to prawdziwe samochodowe perełki, które nie łatwo jest spotkać w Polsce, a nawet w Europie. Ponadto są przedstawicielami starej dobrej motoryzacji i jednocześnie częścią historii. Każdy z nich jest wyjątkowy i każdy ma duszę.
Najbardziej czasochłonnym i wymagającym pojazdem, który czeka na renowację jest Renault Estafette 1.3 z 1975 roku. Niestety koszt odnowienia w znacznym stopniu przewyższa aktualny budżet Radka. Trzymamy kciuki za powodzenie w realizacji projektu.
Poniżej wszystkie samochody obecnie znajdujące się w posiadaniu Radka:
1. Peugeot 205 wersja Green z 1987 r.
2. Renault Matra Espace 2.2 benzyna z 1985 r.
3. Renault Matra Espace 2.0 gaźnik weber z 1987 r.
4. Renault 4 z 1990 r.
5. Renault Estafette 1.3 z 1975 r.
6. Volvo 740 wersja amerykańska z 1986 r.
7. Volvo 740 z 1989 r.
8. Volvo 240 z 1987 r.
9. Skoda 105 z 1987 r.
10. Rover SD 1 z 1985 r.
11. Audi 5000 z 1987 r.
Najnowsze komentarze