jeep juventus Wiadomości
Wiadomości

Juventus i Jeep znowu razem. Historyczne partnerstwo odnowione

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
vigoroux citroen Wiadomości
Wiadomości

La Croisière Verte: elektryczna podróż przez Afrykę w duchu marki Citroën

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-18
106. Miedzynarodowy Zlot Citroena w Toruniu ICCCR 2024 parada na Bulwarze Filadelfijskim Citroen C6 Wiadomości
Wiadomości

Citroën C6 – samochód, którego nie sposób nie kochać, bo nigdy już taki nie powstanie

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Części samochodu
Wiadomości

Części samochodu, które kosztują majątek. Naprawa lub wymiana może poważnie nadszarpnąć budżet

autor Maciej Mokwiński
2025-05-19
Peugeot 308
Wiadomości

Nowy polski cennik Peugeot 308 już jest dostępny. Podwyżka i zmiany w gamie silnikowej

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-14
peugeot 408 Wiadomości
Wiadomości

Peugeot nie będzie producentem taniego elektryka za 20 tys. euro – mówi szef marki

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-17
dacia bigster journey najdrozsza Wiadomości
Wiadomości

Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17

Najnowsze komentarze

  • Jan - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Juras - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Edek - Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Abarth 600e wchodzi na rynek. Ile kosztuje kuzyn Alfy Romeo Junior?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2024-10-30
w Wiadomości, Stellantis
Czas czytania 5 minut
482
A A
14
Abarth 600e

Fiat 600 doczekał się sportowej odmiany oznaczonej logo skorpiona. Abarth 600e napędzany silnikiem o mocy 280 KM został wyceniony na niektórych rynkach europejskich. Ile kosztuje?

Abarth 600e, który jest przedstawiany jako najmocniejszy samochód w historii marki powstał na platformie Perfo-eCMP, która została zaprojektowana dla elektrycznych pojazdów o wysokich osiągach. Nastawiona na szybkość i zwinność wersja Fiata 600e charakteryzuje się sportową stylistyką z aerodynamicznym spoilerem, dużymi felgami i wnętrzem, które ma kojarzyć się z szybką jazdą.

Nowa Alfa Romeo Junior Ibrida debiutuje u dealerów w Europie

Warto przeczytać!

PureTech 130

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

2025-05-19
Jeep Compass

Nowy Jeep Compass w Polsce na imprezie Camp Jeep PL 2025. Ostatnie wolne miejsca

2025-05-19

Leapmotor dostarczył już 1000 samochodów elektrycznych we Francji

2025-05-19

Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon

2025-05-19

Ile kosztuje Abarth 600e?

Włoski oddział Abartha ujawnił ceny modelu. Dostępne są dwie wersje: Turismo i Scorpionissima, które różnią się poziomem mocy i wyposażeniem. Pierwsza wyceniona na 42.950 euro dysponuje 240-konnym silnikiem elektrycznym, z kolei druga ma moc 280 KM i kosztuje 48.950 euro.abarth 600e 2 scaled Wiadomości

Abarth 600e Scorpionissima to limitowana do 1949 egzemplarzy seria, która powstała dla uczczenia 75-lecia włoskiej marki. 600e dzieli układ napędowy z Alfą Romeo Junior oraz Lancią Ypsilon. Zasięg deklarowany przez producenta wynosi 322 km a jak kształtują się osiągi?

2800-konny Abarth 600e Scorpionissima przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,85 sekundy. Prędkość maksymalna zależy od trybu jazdy, ale jest elektronicznie ograniczona do 200 km/h. Abarth 600e Turismo o mocy 175 kW (240 KM) rozpędza się do setki w 6,24 sekundy.

Abarth i partnerzy

Abarth 600e nawiązuje do historycznych pojazdów wyścigowych marki. Dolna część przedniego zderzaka jest ukłonem w kierunku Abartha 850 TC z lat 60. XX wieku, który miał w tym miejscu dużą chłodnicę oleju. Grafika zderzaków i wlotów powietrza nawiązuje z kolei do wyglądu cyfrowych samochodów wyścigowych z gier wideo. Abarth zastosował również pięcioramienne 20-calowe felgi aluminiowe.

Do opracowania modelu włoski producent wykorzystał doświadczenie swoich partnerów i tym sposobem 600e został wyposażony w opony Michelin Pilot Sport EV dostosowane do samochodów elektrycznych, mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu firmy JTEKT oraz hamulce Alcon. Tarcze hamulcowe o średnicy 380 milimetrów oraz monoblokowe zaciski hamulcowe z czterema tłoczkami na przedniej osi zapewniają wysoką stabilność i dobre odprowadzanie ciepła nawet podczas jazdy z dużymi prędkościami.abarth 600e 1 scaled Wiadomości

Klienci mają do wyboru cztery kolory nadwozia: Acid Green, Antidote White, Shock Orange i Venom Black. Limitowany Abarth 600e Scorpionissima jest dostępny w kolorze Acid Green i ekskluzywnym Hypnotic Purple.

Co kryje wnętrze?

Sportowy wygląd nowego Abartha 600e jest kontynuowany we wnętrzu. Czarne okładziny słupków A, B i C oraz podsufitka tworzą mroczny nastrój, który jest przełamany kolorowymi szwami i logo skorpiona na pokrytej skórą i akcentami z Alcantary kierownicy. Fotele dostarczyła firma Sabelt. W Scorpionissimie zastosowano aluminiowe pedały i podnóżek po stronie kierowcy oraz przyciemniane tylne szyby.

System informacyjno-rozrywkowy nowego Abartha 600e Turismo sterowany jest za pomocą kolorowego wyświetlacza TFT o przekątnej ekranu 10,25 cala. System zapewnia bogaty dźwięk dzięki sześciu głośnikom a w wersji Scorpionissima jest uzupełniony przez system nawigacji. Dostęp do danych dotyczących wydajności, takich jak moment obrotowy, przyspieszenie lub czasy okrążeń, można uzyskać na wyświetlaczu za pośrednictwem menu specyficznego dla Abartha. Przełączany generator dźwięku Abartha 600e Scorpionissima generuje mocny dźwięk podczas jazdy przy niskich prędkościach. Od prędkości 80 km/h dźwięk stopniowo cichnie.abarth 600e 3 scaled Wiadomości

System informacyjno-rozrywkowy umożliwia podłączenie smartfona za pomocą Android Auto i Apple Car Play. Jest sterowany głosem i uzyskuje dostęp do sztucznej inteligencji ChatGPT. Dzięki tej technologii możliwe są naturalne i płynne dialogi z asystentem głosowym, na przykład przekazujące informacje o celu podróży czy atrakcjach turystycznych na trasie.

Abarth 600e – systemy wspomagania bezpieczeństwa

Abarth 600e jest wyposażony m.in. w autonomiczny system hamowania awaryjnego, wykrywanie senności, ostrzeganie o opuszczeniu pasa ruchu, czujniki deszczu i zmierzchu, a także mocowania ISOFIX do fotelików dziecięcych po stronie pasażera i z tyłu w standardzie. Sześć poduszek powietrznych i system wzywania pomocy E-Call uzupełniają standardowe wyposażenie bezpieczeństwa.

Nowy Fiat Toro w kosmicznej kampanii. Robi wrażenie!

Dodatkowe systemy umożliwiają autonomiczną jazdę na poziomie 2. Standardowe wyposażenie obejmuje asystenta korków, ostrzeganie o martwym polu, rozpoznawanie znaków drogowych, adaptacyjne światła drogowe, a także czujniki parkowania 360° i kamerę cofania. Na liście opcji znajdują się m.in. elektrycznie podnoszona klapa bagażnika sterowana gestami, uchwyty Cargo Flex do bezpiecznego przechowywania ładunku w bagażniku, a także porty USB i uchwyt do bezprzewodowego ładowania smartfonów.

Fiat na polskim rynku. Nowe modele, oferty, wersje wyposażenia

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Abarth 600e
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: samochody elektryczneStellantisAbarthelektryczny Abarth600e
Udostepnij170Tweet107Udostepnij30
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
14 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • renault scenic Wiadomości

    Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3113 udostępnienia
    Udostepnij 1245 Tweet 778
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1410 udostępnienia
    Udostepnij 564 Tweet 353
  • Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

    4471 udostępnienia
    Udostepnij 1788 Tweet 1118
  • Nowa Dacia Duster Journey+ 2025 Full Hybrid. Co ma na wyposażeniu i ile kosztuje?

    617 udostępnienia
    Udostepnij 247 Tweet 154

Testy samochodów

ds7crossback 6 Wiadomości
Testy

Test: Luksusowy DS 7 Crossback 180 KM EAT8 2021: pierwsze 15.000 kilometrów za nami. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-11-28
01. Test Peugeot 208 z Silnikiem Roku 2015 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-09-26
ds 7 performance line francuskie pl 103 Wiadomości
Testy

Test: DS 7 Crossback 2.0 BlueHDi 180 KM – luksusowa awangarda w klasie premium. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-05-23
peugeot 508 pse audi a8L v8 7 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 508 PSE 360 KM kontra Audi A8L 4.0 435 KM? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-03-28
Renault Megane Grandtour
Testy

Test: używane Renault Megane Grandtour 1.3 TCe 140 KM – sposób na młode auto z niewielkim przebiegiem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-12-05

Najnowsze komentarze

  • Jan - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Juras - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Edek - Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie

Zobacz też

Modernizacja historycznego salonu Renault przy Polach Elizejskich w Paryżu

Peugeot i Royal Mail – nowa flota 2100 elektrycznych furgonetek

Nowa Dacia Duster III generacji na targach w Poznaniu. Premierowe zdjęcia z Motor Show tylko u nas! AKTUALIZACJA

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
14
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz