Fiat 600 doczekał się sportowej odmiany oznaczonej logo skorpiona. Abarth 600e napędzany silnikiem o mocy 280 KM został wyceniony na niektórych rynkach europejskich. Ile kosztuje?
Abarth 600e, który jest przedstawiany jako najmocniejszy samochód w historii marki powstał na platformie Perfo-eCMP, która została zaprojektowana dla elektrycznych pojazdów o wysokich osiągach. Nastawiona na szybkość i zwinność wersja Fiata 600e charakteryzuje się sportową stylistyką z aerodynamicznym spoilerem, dużymi felgami i wnętrzem, które ma kojarzyć się z szybką jazdą.
Nowa Alfa Romeo Junior Ibrida debiutuje u dealerów w Europie
Ile kosztuje Abarth 600e?
Włoski oddział Abartha ujawnił ceny modelu. Dostępne są dwie wersje: Turismo i Scorpionissima, które różnią się poziomem mocy i wyposażeniem. Pierwsza wyceniona na 42.950 euro dysponuje 240-konnym silnikiem elektrycznym, z kolei druga ma moc 280 KM i kosztuje 48.950 euro.
Abarth 600e Scorpionissima to limitowana do 1949 egzemplarzy seria, która powstała dla uczczenia 75-lecia włoskiej marki. 600e dzieli układ napędowy z Alfą Romeo Junior oraz Lancią Ypsilon. Zasięg deklarowany przez producenta wynosi 322 km a jak kształtują się osiągi?
2800-konny Abarth 600e Scorpionissima przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,85 sekundy. Prędkość maksymalna zależy od trybu jazdy, ale jest elektronicznie ograniczona do 200 km/h. Abarth 600e Turismo o mocy 175 kW (240 KM) rozpędza się do setki w 6,24 sekundy.
Abarth i partnerzy
Abarth 600e nawiązuje do historycznych pojazdów wyścigowych marki. Dolna część przedniego zderzaka jest ukłonem w kierunku Abartha 850 TC z lat 60. XX wieku, który miał w tym miejscu dużą chłodnicę oleju. Grafika zderzaków i wlotów powietrza nawiązuje z kolei do wyglądu cyfrowych samochodów wyścigowych z gier wideo. Abarth zastosował również pięcioramienne 20-calowe felgi aluminiowe.
Do opracowania modelu włoski producent wykorzystał doświadczenie swoich partnerów i tym sposobem 600e został wyposażony w opony Michelin Pilot Sport EV dostosowane do samochodów elektrycznych, mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu firmy JTEKT oraz hamulce Alcon. Tarcze hamulcowe o średnicy 380 milimetrów oraz monoblokowe zaciski hamulcowe z czterema tłoczkami na przedniej osi zapewniają wysoką stabilność i dobre odprowadzanie ciepła nawet podczas jazdy z dużymi prędkościami.
Klienci mają do wyboru cztery kolory nadwozia: Acid Green, Antidote White, Shock Orange i Venom Black. Limitowany Abarth 600e Scorpionissima jest dostępny w kolorze Acid Green i ekskluzywnym Hypnotic Purple.
Co kryje wnętrze?
Sportowy wygląd nowego Abartha 600e jest kontynuowany we wnętrzu. Czarne okładziny słupków A, B i C oraz podsufitka tworzą mroczny nastrój, który jest przełamany kolorowymi szwami i logo skorpiona na pokrytej skórą i akcentami z Alcantary kierownicy. Fotele dostarczyła firma Sabelt. W Scorpionissimie zastosowano aluminiowe pedały i podnóżek po stronie kierowcy oraz przyciemniane tylne szyby.
System informacyjno-rozrywkowy nowego Abartha 600e Turismo sterowany jest za pomocą kolorowego wyświetlacza TFT o przekątnej ekranu 10,25 cala. System zapewnia bogaty dźwięk dzięki sześciu głośnikom a w wersji Scorpionissima jest uzupełniony przez system nawigacji. Dostęp do danych dotyczących wydajności, takich jak moment obrotowy, przyspieszenie lub czasy okrążeń, można uzyskać na wyświetlaczu za pośrednictwem menu specyficznego dla Abartha. Przełączany generator dźwięku Abartha 600e Scorpionissima generuje mocny dźwięk podczas jazdy przy niskich prędkościach. Od prędkości 80 km/h dźwięk stopniowo cichnie.
System informacyjno-rozrywkowy umożliwia podłączenie smartfona za pomocą Android Auto i Apple Car Play. Jest sterowany głosem i uzyskuje dostęp do sztucznej inteligencji ChatGPT. Dzięki tej technologii możliwe są naturalne i płynne dialogi z asystentem głosowym, na przykład przekazujące informacje o celu podróży czy atrakcjach turystycznych na trasie.
Abarth 600e – systemy wspomagania bezpieczeństwa
Abarth 600e jest wyposażony m.in. w autonomiczny system hamowania awaryjnego, wykrywanie senności, ostrzeganie o opuszczeniu pasa ruchu, czujniki deszczu i zmierzchu, a także mocowania ISOFIX do fotelików dziecięcych po stronie pasażera i z tyłu w standardzie. Sześć poduszek powietrznych i system wzywania pomocy E-Call uzupełniają standardowe wyposażenie bezpieczeństwa.
Nowy Fiat Toro w kosmicznej kampanii. Robi wrażenie!
Dodatkowe systemy umożliwiają autonomiczną jazdę na poziomie 2. Standardowe wyposażenie obejmuje asystenta korków, ostrzeganie o martwym polu, rozpoznawanie znaków drogowych, adaptacyjne światła drogowe, a także czujniki parkowania 360° i kamerę cofania. Na liście opcji znajdują się m.in. elektrycznie podnoszona klapa bagażnika sterowana gestami, uchwyty Cargo Flex do bezpiecznego przechowywania ładunku w bagażniku, a także porty USB i uchwyt do bezprzewodowego ładowania smartfonów.
Fiat na polskim rynku. Nowe modele, oferty, wersje wyposażenia
Najnowsze komentarze