Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Abarth jeszcze doskonalszy niż kiedykolwiek: Abarth staje się elektryczny i jeszcze bardziej globalny

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-11-22
w Wiadomości, Stellantis
Czas czytania 20 minut
239
A A
0
Abarth jeszcze doskonalszy niz kiedykolwiek Abarth staje sie elektryczny i jeszcze bardziej globalny 02 Wiadomości
  • Marka wzbogaca swoją gamę w Europie, wprowadzając na rynek pierwszy w pełni elektryczny model – Nowego Abartha 500e, a w Brazylii nowego Abartha Pulse

  • Nowy Abarth 500e jest jeszcze bardziej „more Abarth than EVer”,  dzięki swojej elektrycznej architekturze, ulepszonemu rozkładowi masy, wyższemu momentowi obrotowemu i szerszemu rozstawowi osi. Jest szybszy i bardziej ekscytujący zarówno w jeździe miejskiej, jak i poza miastem

  • Abarth nadal wydaje głęboki, rasowy „ryk”: Nowy Abarth 500e jako jedyny „maluch” oferuje funkcję generatora dźwięku (Sound Generator), który odtwarza legendarny dźwięk silnika Abartha

  • Premierowa edycja „Scorpionissima” to pierwszy elektryczny Abarth w historii: ekskluzywna, przyciągająca wzrok, bogato wyposażona premierowa wersja nowego modelu

  • Społeczność Abartha była zaangażowana w proces współtworzenia nowego samochodu (w ramach projektu online „Performance Creator”). W zamian, marka przygotowała dla wszystkich swoich członków ekskluzywny „pas priorytetowy”, gdzie można wstępnie zarezerwować premierową edycję.

Marka Abarth rozpoczyna nową erę, prezentując w pełni elektrycznego Nowego Abartha 500e, który wzbogaca gamę modelową, a także wchodząc na rynek brazylijski z udaną premierą nowego Abartha Pulse (więcej informacji tutaj). Teraz Abarth jest to jeszcze doskonalszy.
Nowy Abarth 500e to najbardziej responsywny i ekscytujący Abarth do jazdy miejskiej oraz najszybszy i najprzyjemniejszy w prowadzeniu podczas wycieczek poza miasto. Krótko mówiąc, jest jeszcze bardziej „abarthowski” niż kiedykolwiek wcześniej. Architektura elektryczna działa lepiej niż tradycyjny napęd z silnikiem benzynowym, dzięki lepszemu rozkładowi masy, wyższemu momentowi obrotowemu i szerszemu rozstawowi osi.

Peugeot 408 – reklama

Napęd elektryczny to doskonała technologia, która zwiększa wrażenia z jazdy i zapewnia większy „sprint”, lepszą równowagę, większą stabilność oraz lepszą przyczepność do drogi. W skrócie, dla Abartha elektryfikacja oznacza większą przyjemność czerpaną z jazdy i większą konkurencyjność. Patrząc pod innym kątem, elektryfikacja to nie tylko poszukiwanie bardziej ekologicznych rozwiązań, ale również synonim czystej i hardcorowej zabawy.

Abarth jeszcze doskonalszy niz kiedykolwiek Abarth staje sie elektryczny i jeszcze bardziej globalny 04 Wiadomości

Olivier Francois, dyrektor generalny marek FIAT i Abarth i globalny dyrektor marketingu Grupy Stellantis, powiedział: „Dzisiejsza premiera to kolejny kamień milowy w historii Abartha: jednocześnie prezentujemy w Europie pierwszego elektrycznego Abartha, opartego na Nowym Fiacie 500, i wprowadzamy markę na brazylijski rynek wraz z nowym Abarthem Pulse. Nowy Abarth 500e to jedna z najbardziej ekscytujących premier w historii marki: wspaniały nowy element gamy Abartha. Lubię myśleć o fanach Abartha jako o rodzinie, zatem będą zaangażowani w każdy etap naszej podróży ku elektryfikacji”.

Abarth Pulse – pierwszy SUV marki Abarth 12 Wiadomości

Francois dodał jeszcze: „Możecie zapytać 'dlaczego elektryczny?’. Cóż, w zasadzie osiągi od zawsze są podstawą naszych działań: w istocie, każda zmiana wprowadzona w samochodach Abartha ma na celu uzyskanie jak najlepszych osiągów podczas jazdy. Taką właśnie filozofię przyjął nasz założyciel, Carlo Abarth. Zatem z tego punktu widzenia nic się nie zmieniło: lepsze przyspieszenie, lepsze właściwości jezdne, więcej adrenaliny i zabawy za kierownicą. I jeszcze legendarny znak rozpoznawczy Abartha: jego dźwięk. Wszystkie te elementy wspierają naszą drogę w kierunku bardziej globalnej obecności marki: Nowy Abarth Pulse w Brazylii to pierwszy etap, następnie przyjdzie czas na etap drugi, wtedy Nowy Abarth 500e dotrze na rynki poza Europą, m.in. do Japonii i Brazylii. Złóżcie to w jedną całość, a otrzymacie to, co nazywamy jeszcze doskonalszym Abarthem niż kiedykolwiek!”.

Jest tylko jeden powód, dla którego pragnęliśmy  stworzyć elektrycznego Abartha: poszukiwanie jak najlepszych i najdoskonalszych osiągów. Ten cel przyświeca Abarthowi już od ponad 73 lat wypełnionych adrenaliną, emocjami i rywalizacją. Marka Abarth od zawsze jest synonimem osiągów, rywalizacji, dreszczyku emocji i postawy, która elektryzuje wszystkich od 1949 roku. Dzisiaj, marka spod znaku Skorpiona na nowo podejmuje wyzwanie, dzięki rewolucyjnemu modelowi, który przenosi osiągi na jeszcze wyższy,  niespotykany dotąd poziom, zgodnie z filozofią życia Carlo Abartha i jego mantrą: „Jedź szybciej niż wczoraj. Osiągnij więcej”.

Abarth jeszcze doskonalszy niz kiedykolwiek Abarth staje sie elektryczny i jeszcze bardziej globalny 10 Wiadomości

Nowy Abarth 500e: more Abarth than EVer

Nowy Abarth 500e to prawdziwy Abarth, jest nawet jeszcze bardziej „abarthowski” niż kiedykolwiek wcześniej, co oznacza, że oferuje porywający, zabawny, a zarazem odważny styl oraz niezwykłe wrażenia z jazdy z taką samą dawką dobrej zabawy! Łącząc osiągi, moc elektryczną, styl i nowe, potężne brzmienie wydechu, nowy model ze znakiem Skorpiona zmienia zaawansowaną technologię w adrenalinę, a zrównoważony rozwój w osiągi. Dzięki elektrycznej architekturze, wraz z poprawionym rozkładem masy, wyższym momentem obrotowym i szerszym rozstawem osi, Nowy Abarth 500e jest bardziej ekscytujący zarówno podczas jazdy w mieście, jak i wypadów za miasto,  zapewniając zawsze najlepsze osiągi.

Nowy Abarth 500e jest najbardziej responsywnym i ekscytującym Abarthem 500 w historii do jazdy miejskiej, osiągając lepsze wyniki niż Abarth 695, jeśli chodzi o reakcję samochodu.  W istocie, jest o 1 sekundę szybszy podczas jazdy miejskiej, co oznacza, że przyspiesza o 50% szybciej w zakresie od 20 do 40 km/h niż jego odpowiednik z silnikiem benzynowym.

Nowy Abarth 500e jest również szybszy poza miastem, na przykład na ostrych zakrętach, gdzie w zakresie od 40 do 60 km/h osiąga prędkość docelową w zaledwie 1,5 sekundy – znacznie szybciej niż jego wersja benzynowa, która pozostaje w tyle o 15 metrów, osiągając 60 km/h sekundę później.

Wreszcie, na pustej drodze, w pełni elektryczny Nowy Abarth 500e wykonuje manewr wyprzedzania szybciej niż jego wersja benzynowa, osiągając prędkość 100 km/h (zaczynając od 60 km/h), podczas, gdy jego odpowiednik z silnikiem benzynowym porusza się jeszcze z prędkością 91 km/h, z różnicą około 1 sekundy. Podsumowując, na „Misto Alfa Handling Track” w Balocco Nowy Abarth 500e pokonuje 695 o ponad sekundę”.

Ponadto, bardziej responsywny wobec zachowania kierowcy silnik elektryczny, dłuższy rozstaw osi, lepsze wsparcie dzięki szerszemu rozstawowi kół oraz lepsze wyważenie poszczególnych osi oferują pewność prowadzenia i dynamikę jazdy, zapewniając Nowemu Abarthowi 500e szybszą reakcję, lepsze wejście w zakręt oraz większą prędkość pokonywania zakrętów i wychodzenia z nich.

Nowy Abarth 500e jest wyposażony w akumulator o pojemności 42 kWh zestawiony z potężnym silnikiem elektrycznym, co przekłada się na moc 113,7 kW/155KM i łączy osiągi charakterystyczne dla marki z logo Skorpiona z innowacyjnością mobilności elektrycznej. W istocie, zanim się zorientujesz, może rozpędzić się od 0 do 100 km/h w zaledwie 7 sekund. Nowy model może pochwalić się najlepszym w swojej klasie przyspieszeniem, a wszystko to przy zerowej emisji spalin.

Ponadto, Nowy Abarth 500e jest „ekscytujący i szybki” właśnie w tych warunkach, w których można czerpać olbrzymią frajdę z jazdy. I oto w ten sposób marce udało się zrzeszyć swoich entuzjastów z osobami, które nigdy wcześniej nie ścigały się. W istocie, celem Nowego Abartha 500e jest powiększenie rynku docelowego marki Abartha, pozostając jednocześnie wiernym swoim korzeniom i DNA.

Abarth jeszcze doskonalszy niz kiedykolwiek Abarth staje sie elektryczny i jeszcze bardziej globalny 01 Wiadomości

Tryby jazdy: Turismo, Scorpion Street i Scorpion Track

Dostępne są trzy ekskluzywne tryby jazdy skoncentrowane w całości na osiągach – Turismo, Scorpion Street i Scorpion Track – dające Klientom możliwość dodatkowego wzbogacenia sportowych ustawień  i uwolnienia mocy swojego Abartha podczas każdego napotkanego na drodze wyzwania.

  • Tryb Turismo umożliwia płynne przyspieszanie i zapewnia niższą moc (moc maksymalna 100kW zamiast 113kW, moment obrotowy 220Nm zamiast 235Nm) dla wydajnej, ale wciąż ekscytującej jazdy
  • Tryb Scorpion Street oferuje najwyższe osiągi przy jednoczesnym maksymalnym wykorzystaniu hamowania regeneracyjnego
  • Dodatkowo, w trybie Turismo lub Scorpion Street – dzięki funkcji jazdy za pomocą pedału przyspieszenia – wystarczy jeden pedał, aby doświadczyć najwyższych osiągów. Samochód zwalnia za każdym razem, gdy podnosimy stopę i odzyskuje energię kinetyczną, która następnie jest zamieniana na energię elektryczną w celu naładowania akumulatora. Szybsze i jeszcze bardziej sportowe wrażenia z jazdy!
  • Wreszcie, tryb Scorpion Track jest przeznaczony dla kierowców poszukujących najwyższych osiągów.
Prędkość ładowania

W celu maksymalnego skrócenia czasu ładowania, Nowy Abarth 500e jest wyposażony w system szybkiego ładowania o mocy do 85kW, umożliwiający bardzo szybkie naładowanie akumulatora i gwarantujący niekończącą się zabawę. Przykładowo, aby zgromadzić rezerwę energii wystarczającą na potrzeby dziennego przebiegu (około 40 km), potrzeba mniej niż 5 minut, czyli mniej więcej tyle samo ile zajmuje wybranie kolejnego celu podróży. Jeśli się spieszysz, funkcja szybkiego ładowania umożliwia naładowanie akumulatora do 80% w zaledwie 35 minut.

Aby szybko i wygodnie naładować samochód w domu, można skorzystać z domowej ładowarki easyWallbox, rozwiązania typu „Plug&Play”, którą wystarczy przymocować do ściany w pobliżu gniazdka elektrycznego. Dzięki połączeniu Bluetooth i aplikacji „MyEasyWallbox” można skonfigurować easyWallbox i monitorować jej parametry pracy.

Abarth jeszcze doskonalszy niz kiedykolwiek Abarth staje sie elektryczny i jeszcze bardziej globalny 08 Wiadomości

Abarth nie przestaje ryczeć: wciągające wrażenia dźwiękowe Nowego Abartha 500e

Dla Abartha dźwięk zawsze był ważny. To nie tylko zwykła funkcja techniczna, ale jednocześnie kreatywne narzędzie do wyrażenia charakterystycznego i zabawnego stylu. Co więcej, dźwięk Abartha zawsze był synonimem hardcorowej zabawy i prawdziwych emocji – kluczowego i wyróżniającego markę elementu zaprojektowanego specjalnie dla zapewnienia niezwykłych wrażeń i emocji, których każdy Abarthista poszukuje za kierownicą samochodów marki Abarth. Oprócz wyjątkowych osiągów i odważnego stylu, Nowy Abarth 500e jest jedynym małym samochodem, który zapewnia wciągające wrażenia dźwiękowe osobom pragnącym jeździć samochodem elektrycznym, ale nie rezygnując jednak ze słynnego i niepowtarzalnego „ryku” Abartha, towarzyszącemu od lat pokoleniom zapalonych kierowców i będącego zawsze synonimem mocy i osiągów.

Zgodnie z powyższą filozofią, przy każdym włączeniu lub wyłączeniu samochodu, system Key On-Off odtwarza w kabinie podkreślony przez odważne rockowe gitary dźwięk, który przekazuje użytkownikowi te doznania, których można doświadczyć na pokładzie każdego Abartha. Nawet AVAS (Acoustic Vehicle Alert System) ma do zaoferowania niezwykłą „melodię”, zmieniając wymuszone przepisami homologacyjnymi ograniczenie w dźwięk rozpoznawalny przez fanów marki spod znaku Skorpiona. Jest to „dźwięk”, który wyróżnia Nowego Abartha 500e spośród innych samochodów elektrycznych. Dodatkowo, przy pierwszym przekroczeniu prędkości 20 km/h, „rokowy dźwięk gitary” odzwierciedla najbardziej transgresyjną i niekonwencjonalną duszę, właściwą dla gatunku muzycznego i samochodów marki Abarth.

Ponadto, Nowy Abarth 500e jest pierwszym i jedynym samochodem miejskim, który może być wyposażony w generator dźwięku, specjalnie na życzenie klientów, którzy nie chcą rezygnować z sygnatury Abartha – czyli niepowtarzalnego „ryku” Abartha. Generator dźwięku towarzyszy pracy silnika, wiernie odtwarzając dźwięk silnika benzynowego Abartha. Zaprojektowany tak, aby zaoferować wszystkie emocje, których każdy miłośnik marki poszukuje za kierownicą Abartha, doskonale łącząc osiągi i dźwięk, ten innowacyjny system dźwiękowy zapewnia prawdziwe doznania z jazdy Abarthem.

Generator dźwięku jest oferowany jako alternatywa dla standardowych wrażeń dźwiękowych i jest wyposażony w system AVAS przypominający brzmienie silnika benzynowego – odmienne od standardowej melodii pierwszych uderzeń gitary. Ponadto, jeśli Nowy Abarth 500e jest wyposażony w generator dźwięku, system key on-off nadal odtwarza w kabinie dźwięk gitary przy każdym włączeniu lub wyłączeniu  samochodu. Na postoju, Klient może według własnego uznania włączyć/wyłączyć generator dźwięku.

Nowy Abarth 500e: nowe elementy podkreślające wyrazisty i odważny sportowy styl 

Nowe elementy designu podkreślają wyjątkowy, a zarazem śmiały styl nowego Abartha 500e, czerpiąc inspirację z przeszłości, ale dorzucając dodatkowy dreszczyk emocji i zwiększając  doświadczenia z jazdy. Aby jasno przedstawić nowe wyzwania i ambicje, jakie stoją przed marką, Abarth pobawił się swoim logo, pozostając jednocześnie wiernym hasłu: „Nowa era, te same korzenie, to samo DNA”.

Abarth jeszcze doskonalszy niz kiedykolwiek Abarth staje sie elektryczny i jeszcze bardziej globalny 12 Wiadomości

Nowe, zmodernizowane i zelektryfikowane logo Skorpiona debiutuje w Nowym Abarth 500e, wprowadzając markę w nową erę. I nie jest to „tylko sygnatura” marki; to połączenie osiągów i innowacji, dobrej zabawy i zrównoważonego rozwoju. Umieszczone nieco wyżej logo, wraz z reflektorami i grillem nadaje samochodowi wygląd, który mówi, że także małe szczegóły robią różnicę. Nowy Abarth 500e wyróżnia się charakterystycznymi, wysokimi osiągami i śmiałym sportowym stylem, i jest przeznaczony dla Klientów, którzy nigdy nie rezygnują z próby zmiany jazdy w przyjemne doświadczenie.

Liczne wyglądające bardziej agresywnie elementy nadwozia sprawiają, że Nowy Abarth 500e jest wyjątkowy i jeszcze bardziej przyciąga wzrok. Należą do nich m.in. nowy przedni sportowy zderzak, sportowa linia nakładek progowych, osłona przednia w zimnym białym kolorze, elementy ozdobne tylnego dyfuzora, specjalne felgi aluminiowe i nowe obudowy lusterek w kolorze Szary Titanium. Sportowy charakter Nowego Abartha 500e podkreślają także reflektory Full-LED z nową sygnaturą Abartha, przednie i tylne hamulce tarczowe, nowy napis Abarth w ciemnym kolorze Szary Titanium, umieszczony z przodu i z tyłu, nowe boczne logo Skorpiona w wersji „zelektryfikowanej” oraz czarny otwierany dach z wbudowanym sportowym spojlerem dla wersji cabrio. Wersja hatchback jest również wyposażona w tylne przyciemniane szyby.

Styl i sportowy charakter znajdują swój wyraz we wnętrzu Nowego Abartha 500e, o czym świadczą liczne detale: od ciemnej kolorystyki słupków i podsufitki, po nowy pasek do składania przednich foteli w kolorze Niebieski Poison. Naprzemienne zastosowanie szlachetnych materiałów i bardziej sportowych elementów tworzy unikalne i ekskluzywne połączenie w tym segmencie rynku.

Nowy Abarth 500e Scorpionissima: bogato wyposażona premierowa edycja

Debiutujący nowy Abarth 500e Scorpionissima to ekskluzywna, bogato wyposażona, przyciągająca wzrok limitowana edycja premierowa – pierwszy elektryczny Abarth w historii. Wyprodukowany w zaledwie 1949 sztukach, czyli w liczbie, która stanowi hołd dla roku powstania marki, jest idealnym połączeniem  ekskluzywności i sportowego charakteru.  Dostępny w wersji hatchback i cabrio w nowym, ekscytującym kolorze Zielony Acid lub Niebieski Poison. Ta nowa limitowana edycja jest topową wersją samochodu i można ją natychmiast rozpoznać dzięki umieszczonej z boku grafice Abartha.

Nowy Abarth 500e Scorpionissima jest wyposażony w ekskluzywne 18-calowe koła z aluminiowymi felgami, z diamentowym szlifem w kolorze Szary Titanium, które idealnie trzymają się drogi, a także posiada agresywny design, przeszkolony dach i tylne przyciemniane szyby. Nowy model oferuje również sportowe stalowe nakładki na pedały i listwy z wygrawerowanym logo, które przenoszą na drogę emocje z toru wyścigowego i reaktywność samochodów, które tworzyły historię Abartha, nową ramkę deski rozdzielczej w kolorze Szary Titanium oraz stalowe nakładki ochronne na progi drzwi z napisem Abarth. Nowy Abarth 500e Scorpionissima jest dostępny z nadwoziem w porywającym kolorze Zielonym Acid lub Niebieskim Poison, dwóch odcieniach, które jeszcze bardziej podkreślają śmiały i wyrazisty charakter nowego modelu spod znaku Skorpiona, pozwalając mu lepiej wyróżniać się na wszystkich drogach.

Warto przeczytać!

Fiat Grande Punto debiutował w 2005 i stylem miał nawiązywać do perełek włoskiego designu, w tym do ... reflektorów stosowanych w Masterati

Spowiedź sprzedawcy marki Fiat: Dałem z siebie wszystko… i nie sprzedałem absolutnie nic

2025-11-16
alfa romeo giulia Wiadomości

Alfa Romeo Giulia podwójnie triumfuje w Niemczech

2025-11-16

Stellantis Vigo czeka na odbicie rynku aut elektrycznych. Fabryka wykorzystuje 1/3 swoich mocy produkcyjnych

2025-11-16

Najtańszy nowy Leapmotor C10 na polskim rynku w wersji REEV. Elektryk z generatorem

2025-11-16

Na uwagę zasługuje także nowy, sportowy design foteli ozdobionych skorpionem wytłoczonym na Alcantarze, materiale klasy premium stosowanym w modelach wyścigowych. Nowe fotele mają ciemny, sportowy wygląd i oferują najwyższy poziom komfortu, dzięki zintegrowanym zagłówkom foteli z wygrawerowanym laserowo na Alcantarze logo Skorpiona w kolorze Zielonym Acid, i sportowym podwójnym przeszyciom. Ekskluzywność, a zarazem sportowy charakter materiałów widać także w nowej, pokrytej Alcantarą desce rozdzielczej, która tworzy niepowtarzalny klimat, łącząc elementy estetyczne z funkcjonalnym designem i doskonale komponuje się ze wstawkami na kierownicy i sportowymi fotelami. Wysokiej jakości skóra ze  wstawkami z Alcantary i logo Skorpiona zdobią trójramienną sportową kierownicę zaczerpniętą ze świata wyścigów, aby zapewnić Klientom dreszcz emocji już przy pierwszym jej dotknięciu. Dodatkowo, panele drzwi i podłokietnik również posiadają sportowe podwójne przeszycia.

Abarth jeszcze doskonalszy niz kiedykolwiek Abarth staje sie elektryczny i jeszcze bardziej globalny 13 Wiadomości

Nowy Abarth 500e Scorpionissima jest dodatkowo wyposażony w konsolę centralną z zamykanym schowkiem, podgrzewane fotele przednie i szybę przednią, fotel kierowcy z regulacją wysokości oraz tylną kanapę dzieloną i składaną w proporcji 50:50. Kontrast pomiędzy jasnym kolorem nadwozia Zielonym Acid i ciemnym wnętrzem podkreśla charakterystyczny i sportowy styl samochodu, natomiast lakier Niebieski Poison dodatkowo wzmacnia odważny styl Nowego Abartha 500e.

Nowy Abarth 500e Scorpionissima oferuje w standardzie Radio UconnectTM  z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25″ z wbudowaną nawigacją oraz całkiem nowe Performance Pages – zaawansowany technologicznie wyświetlacz z nową, ekscytującą grafiką Abartha.

Performance Pages zostały zaprojektowane specjalnie dla Nowego Abartha 500e i pozwalaj Klientom śledzić osiągi  samochodu, uwalniając jednocześnie emocje związane z jazdą.  Nowy model jest kompatybilny z Apple CarPlay® i Android Auto™*.

Nowy Abarth 500e jest pierwszym modelem z gamy Abartha oferującym nowoczesny pakiet funkcji łączności w ramach usług Uconnect, które zapewniają Klientom wciągające doświadczenie podczas każdej podróży, poprzez informacje dostępne w czasie rzeczywistym. Wszystkimi usługami łączności można zarządzać również zarówno wewnątrz samochodu jak i poza nim, za pomocą dedykowanej aplikacji mobilnej Fiat. Ponadto, nowy 7-calowy cyfrowy wyświetlacz zestawu wskaźników dostarcza kierowcy wszystkie potrzebne informacje – od prędkości po zasięg, aktualnie wybrany tryb jazdy i stan naładowania akumulatora – nie odwracając jego uwagi od drogi.

Jeśli chodzi o komfort, do dyspozycji kierowcy są czujniki zmierzchu i deszczu, funkcja Passive Entry z nowym kluczykiem Abarth, i system keyless go, automatyczna klimatyzacja, automatyczne światła drogowe, lusterko elektrochromatyczne i bezprzewodowa ładowarka. Dzięki zaawansowanemu systemowi czujników parkowania 360° z widokiem „Drone View” oraz kamerze cofania o ultra wysokiej rozdzielczości, która na 10,25-calowym ekranie wyświetla przeszkody i dynamiczną trajektorię samochodu, perfekcyjne parkowanie nie stanowi żadnego problemu.

Abarth jeszcze doskonalszy niz kiedykolwiek Abarth staje sie elektryczny i jeszcze bardziej globalny 07 Wiadomości

Ponadto, Nowy Abarth 500e Scorpionissima oferuje wyrafinowany i potężny system audio premium JBL, zapewniający krystalicznie czyste wysokie tony, wyraziste średnie dźwięki oraz głęboki, mocny bas, które zadowolą nawet najbardziej wymagających fanów muzyki.  Generator dźwięku stanowi również standardowe wyposażenie Nowego Abartha 500e Scorpionissima.

Nowy Abarth 500e Scorpionissima oferuje w standardzie sześć poduszek powietrznych i najbardziej zaawansowane dostępne systemy ADAS dla zapewnienia maksymalnej przyjemności z jazdy bez uszczerbku dla bezpieczeństwa:

  • System rozpoznawania znaków drogowych
  • System autonomicznego hamowania awaryjnego z funkcją rozpoznawania pieszych i rowerzystów
  • Inteligentny tempomat adaptacyjny
  • Aktywny system utrzymania pasa ruchu
  • System wykrywania zmęczenia kierowcy
  • System monitorowania martwego pola
  • Połączenie alarmowe

* Android Auto, Google Play i Google Maps są znakami towarowymi firmy Google LLC.
Apple CarPlay jest zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Apple Inc.

Zupełnie nowe doświadczenie przy zakupie

Przyspieszenie i szybka reakcja charakteryzują również nowy model biznesowy marki Abarth, ponieważ każdy element doświadczenia zakupowego musi pozwolić Klientom poczuć „elektryzujące” doznania Abartha.

Doświadczenie Klienta przy zakupie Nowego Abartha 500e będzie w pełni cyfrowe, online i intuicyjne, zgodnie ze strategią marki zakładającą maksymalne uproszczenie procedur i satysfakcję Klienta. Klienci poznają smak flagi startowej w szachownicę już od pierwszego kliknięcia. Wystarczy kilka minut, aby wybrać i zarezerwować samochód swoich marzeń. Nowe doświadczenie zakupowe online rozpocznie się 22 listopada wraz z premierą NowegoAbartha 500e Scorpionissima Edition. Ekskluzywny, trwający miesiąc etap przedsprzedaży, przeznaczony będzie wyłącznie dla członków społeczności Abartha, jako specjalna nagroda za ich zaangażowanie we współtworzenie nowego Abarth 500e  w ramach projektu online „Performance creators”.  Przedsprzedaż nie będzie dostępna na terenie Polski.

Performance creators: nowy Abarth został stworzony we współpracy ze swoją społecznością

Społeczność „Skorpiona” zawsze była jednym z fundamentów Abartha. Jest to rosnąca społeczność, licząca ponad 160 000 Abarthistów na całym świecie, która z dumą okazuje swoje przywiązanie do marki, jej historii i założyciela, a jednocześnie wyznaje jej wartości: styl i osiągi. To wielka rodzina, która uczestniczy w każdym wydarzeniu związanym z marką Abarth i uważnie śledzi powstawanie przyszłych modeli. Doprowadziło to do podjęcia decyzji o zaproszeniu fanów, aby nie tylko, by zasiąść za kierownicą Abartha, ale także by pomóc marce stworzyć plan na przyszłość. Abarth bezpośrednio poprosił fanów i pasjonatów o opinię, jakie powinny być przyszłe samochody marki.

Inicjatywa o nazwie „Performance creators” okazała się prawdziwym sukcesem – setki tysięcy członków społeczności wypowiedziało się na temat nowego brzmienia i kolorystyki Abartha, a kolejne inicjatywy społeczne dopiero nadejdą.

Jest to sposób na zaangażowanie całej społeczności Abartha w rozwój marki oraz sposób na bycie ekskluzywnym, ale także uczestniczyć w procesie tworzenia, a jednocześnie dobrze się bawić.

 

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

 

 

źródło: Stellantis Polska


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Abarth jeszcze doskonalszy niz kiedykolwiek Abarth staje sie elektryczny i jeszcze bardziej globalny 01 WiadomościAbarth jeszcze doskonalszy niz kiedykolwiek Abarth staje sie elektryczny i jeszcze bardziej globalny 02 WiadomościAbarth jeszcze doskonalszy niz kiedykolwiek Abarth staje sie elektryczny i jeszcze bardziej globalny 03 WiadomościAbarth jeszcze doskonalszy niz kiedykolwiek Abarth staje sie elektryczny i jeszcze bardziej globalny 04 WiadomościAbarth jeszcze doskonalszy niz kiedykolwiek Abarth staje sie elektryczny i jeszcze bardziej globalny 05 WiadomościAbarth jeszcze doskonalszy niz kiedykolwiek Abarth staje sie elektryczny i jeszcze bardziej globalny 06 WiadomościAbarth jeszcze doskonalszy niz kiedykolwiek Abarth staje sie elektryczny i jeszcze bardziej globalny 07 WiadomościAbarth jeszcze doskonalszy niz kiedykolwiek Abarth staje sie elektryczny i jeszcze bardziej globalny 08 WiadomościAbarth jeszcze doskonalszy niz kiedykolwiek Abarth staje sie elektryczny i jeszcze bardziej globalny 09 WiadomościAbarth jeszcze doskonalszy niz kiedykolwiek Abarth staje sie elektryczny i jeszcze bardziej globalny 10 WiadomościAbarth jeszcze doskonalszy niz kiedykolwiek Abarth staje sie elektryczny i jeszcze bardziej globalny 11 WiadomościAbarth jeszcze doskonalszy niz kiedykolwiek Abarth staje sie elektryczny i jeszcze bardziej globalny 12 WiadomościAbarth jeszcze doskonalszy niz kiedykolwiek Abarth staje sie elektryczny i jeszcze bardziej globalny 13 WiadomościAbarth jeszcze doskonalszy niz kiedykolwiek Abarth staje sie elektryczny i jeszcze bardziej globalny 14 WiadomościAbarth jeszcze doskonalszy niz kiedykolwiek Abarth staje sie elektryczny i jeszcze bardziej globalny 15 Wiadomości
3 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Stellantis500Abarthelektryczny Abarth500e
Udostepnij86Tweet54Udostepnij15
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Wiadomości

    Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

    3433 udostępnienia
    Udostepnij 1373 Tweet 858
  • To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

    3462 udostępnienia
    Udostepnij 1385 Tweet 866
  • Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

    2315 udostępnienia
    Udostepnij 926 Tweet 579
  • To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    5165 udostępnienia
    Udostepnij 2066 Tweet 1291

Testy samochodów

DSC 3831 scaled Wiadomości
Testy

Test: Renault Clio GT Sport nieobiektywnym okiem kobiety. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Małgorzata Karolina Piekarska
2014-05-25
Nowy Peugeot 3008
Testy

Test: Nowy Peugeot 3008 1.2 136 KM eDCS 6. Zalety i wady SUV-a z lwem

autor Tomasz Nowicki
2024-09-19
peugeot partner lodowka 5 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot Partner 1.5 HDi 100 KM izoterma – z lodówką po Polsce. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-09-23
Renault Zoe
Wiadomości

Test: Renault Zoe – przejechaliśmy 1050 km i wydaliśmy 46 zł. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, zużycie prądu.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-08-29
04. Citroen DS4 Sport Chic 2.0 HDi 160 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën DS4 Sport Chic 2.0 HDi 160 KM 2013 – kompakt z odrobiną luksusu i niskim spalaniem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-06-30

Najnowsze komentarze

  • Rafał - Czy nowe Renault Twingo 2026 naprawdę przekona klientów? Pułapki mody retro
  • Anonim - To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025
  • Kulson - Francuscy dziennikarze przetestowali DS N°8 na autostradzie. Czy naprawdę przejedzie ponad 500 km?
  • Bodzio - Nowy komfortowy elektryczny SUV Citroën C5 Aircross Comfort Range już w polskich salonach
  • Roman - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu
  • Anonimowo - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu
  • Fotoamator - Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

Zobacz też

Nowa Lancia Ypsilon będzie wyglądać jak Opel Mokka?

Elektryczna komunikacja przyszłością miast?

Citroen: piękne, zabytkowe modele na Retro Motor Show 2018

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz