Abarth wprowadził do sprzedaży na rynku brazylijskim swojego pierwszego w historii SUV-a. Abarth Pulse jest najszybszym kompaktowym SUV-em w Brazylii. Wyposażony w turbodoładowany silnik T270, rozpędza się do 100 km/h w 7,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 215 km/h. Model ma zawieszenia, hamulce, skrzynię biegów, silnik, opony i układ kierowniczy specjalnie opracowane, aby zapewnić cały sportowy charakter marki.
Abarth Pulse nie ma wyposażenia opcjonalnego i jest już standardowo wyposażony w takie elementy, jak podwójny sportowy układ wydechowy, centrum multimedialne z 10,1-calowym ekranem i usługami połączonymi, łopatki zmiany biegów, system automatycznego hamowania awaryjnego, elektroniczny hamulec ręczny z funkcją Auto Hold, bezprzewodową ładowarką do smartfona, automatyczne włączanie reflektorów i system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu.
Mając ponad 70 lat, Abarth pisze nowy rozdział w swojej historii. Rozdział w postaci SUV-a, pierwszego na świecie od tej marki. Z misją upamiętnienia powrotu najsłynniejszego skorpiona na świecie do Brazylii, Abarth Pulse został zaprezentowany na BBB 22 i wylądował na torach Formuły 4 jako safety car zawodów, w których wykorzystuje się silniki marki Abarth we wszystkich single-seaterach w tej kategorii wyścigowej. Teraz na rynek brazylijski trafia pierwszy SUV tej marki, sportowej części Fiata oraz koncernu Stellantis.
Pierwszy SUV Abarth został opracowany i jest produkowany w Stellantis Automotive Center w Betim. Marka miała już wcześniej dwa pojazdy sprzedawane w Brazylii. W 2002 roku była to najmocniejsza wersja Stilo, a w 2014 kultowa 500-tka Abarth. Ale historia marki jest znacznie starsza. Narodziła się w 1949 roku z pasji Carlo Abartha do wyścigów, kierowcy z talentem do „zatruwania” (u nas mówi się bardziej o wirusowaniu silników) zwykłych samochodów. Od tego czasu stał się znany ze swojego sportowego charakteru, osiągów i wyjątkowych wrażeń z jazdy.
„Przyspieszyliśmy, aby dostarczyć klientom autentycznego Abartha. Oprócz wprowadzenia nowego produktu, przywracamy markę z powrotem do Brazylii z pełną mocą. Wiemy, jakimi pasjami Brazylijczyków są sport i osiągi, czyli wszystko, co reprezentuje Abarth. Abarth Pulse przybywa, aby zadowolić publikę, która jest fanem tych atrybutów i chce zmienić wrażenia z jazdy w doświadczenie niezwykłe” – mówi Herlander Zola, starszy wiceprezes Fiata i Abartha w Ameryce Południowej.
Aby wprowadzić Abartha w Brazylii, marka postawiła na szereg inicjatyw. Najpierw zapowiedź jego powrotu pojawiła się w jednym z najwyżej ocenianych reality show w kraju, Big Brother Brasil 2022. SUV został ujawniony w programie z pierwszej ręki. Później, wzmacniając swoje powołanie, pojazd pojawił się w wyścigu Formuły 4, kategorii, która zadebiutowała w kraju w 2022 roku i którą marka sponsoruje, wyraźnie zaznaczając swoje DNA: świat torów, prędkości i emocji.
Ponadto zainwestowano również w infrastrukturę w celu uruchomienia marki. Sieć dealerska Abartha ma obejmować 60 punktów sprzedaży (48 już działa). Dealerzy są obecni we wszystkich regionach Brazylii, praktycznie we wszystkich stanach, noszą nie tylko logo skorpiona, ale także całą identyfikację wizualną marki i drużyny zdolnej gościć miłośników sportu. Każdy z nich będzie miał kącik Abartha w salonie, tarczę marki na głównej fasadzie i na totemie zewnętrznym, akcesoria i ubrania Abarth dostępne w sprzedaży, a także możliwość jazdy próbnej nowym SUV-em.
Autentyczny Abarth, ze sportowym designem, „trującymi” osiągami i prowokacyjną jazdą, Abarth Pulse jest wyposażony w silnik Turbo 270 i jest najszybszy w Brazylii w swojej kategorii. Model jest tak kompletny, że nie potrzebuje żadnych opcji. Opuszcza fabrykę z bogatym wyposażeniem, o którym wspominałem już wyżej. Czyż może nie wzbudzać zainteresowania?
Sprawdź, jakie modele marki Abarth możesz kupić w Polsce
Projekt
Wielokrotnie nagradzany projekt Pulse zyskał dodatkową dawkę sportowego charakteru. Jeszcze bardziej wytrzymały model pojawia się z detalami w kolorze czerwonym, charakterystycznym dla marki. Począwszy od bocznego paska, z charakterystyczną sygnaturą, która wnosi szybkość i dynamikę. Lusterko wsteczne i linia na przednim zderzaku również mają tę samą estetykę i kolor. Nie mogło zabraknąć znaczków Abartha, które są obecne zarówno z boku, jak i z przodu. Flaga Fiata jest również obecna. Abarth Pulse posiada również ekskluzywne 17-calowe koła wyścigowe z wypukłościami, większą szerokością i pojedynczą osłoną środkową.
Z przodu SUV-a znajdują się linie, które pokazują muskulaturę modelu, takie jak górna aplikacja z wzorem z włókna węglowego i unoszący się grill z dedykowanym otworem wentylacyjnym dla większej wydajności. Wprowadzono również elementy poprawiające aerodynamikę, takie jak kurtyna powietrzna oraz niższy i szerszy przedni zderzak. Z tyłu model wyróżnia się super sportową anteną w kształcie rekina, sygnaturą Abartha i tylnym zderzakiem, który wzmacnia DNA Abarth Racing z wydechem z 3-calową chromowaną podwójną końcówką i charakterystycznym dla marki chrapaniem.
Wyjątkowość „zatrutego” DNA zaznacza się także w zaciemnionym wnętrzu. Imponujący symbol skorpiona znajduje się w 13 punktach, takich jak oparcia siedzeń, środek kierownicy, znaczek na desce rozdzielczej, etykieta na dźwigni zmiany biegów, a nawet pokrywa silnika. Oczywiście nie mogło zabraknąć uderzającego koloru Abartha – czerwieni. Ekskluzywne fotele z czarnej ekoskóry, podłokietnik i kierownica mają dopasowane szwy, podobnie jak osłona dźwigni zmiany biegów. Dowodem wyjątkowego wykończenia SUV-a jest również czerwony pasek na panelu i litera „E” nazwy Pulse na tylnej plakietce, również w tym tonie.
Konsola środkowa w pełni wykorzystuje przestrzeń dzięki kilku uchwytom na przedmioty. Cyfrowy zestaw wskaźników jest konfigurowalny i ma tę samą sportową estetykę Abartha.
Model jest dostępny w kolorach Banchisa White, Strato Grey, Red i Volcano Black, z zewnętrznymi detalami w kolorze czerwonym. Opcje w kolorze Red Montecarlo mają detale w kolorze szarym lub czarnym.
Wydajność
Przyspieszając jak prawdziwy Abarth, Abarth Pulse ma automatyczną skrzynię biegów z sześcioma biegami i jest wyposażony w silnik Turbo 270 o mocy 185 KM i momencie obrotowym 270 Nm, z nową kalibracją pod kątem maksymalnych osiągów. W efekcie jest najszybszym kompaktowy SUV-em z Brazylii. I nic w tym dziwnego, ponieważ jest w stanie osiągnąć 100 km/h w 7,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 215 km/h (przy zasianiu etanolem). Jego stosunek mocy do masy wynosi 6,9 kg/KM.
Opracowany na platformie MLA, Abarth Pulse wprowadza określone modyfikacje, takie jak nowa kalibracja skrzyni biegów, która sprawia, że zmiana przełożeń jest szybsza i bardziej sportowa. Zawieszenia zapewniają większą stabilność i prowadzenie dzięki sprężynom i amortyzatorom do 13% twardszym. Przednie zawieszenie zyskało nową geometrię i stabilizator o największej średnicy dostępny dla większej stabilności. Tylna oś ma większą sztywność skrętną (+15%). Przechyły nadwozia są o 10% mniejsze, co pomogło utrzymać wysokość SUV-a.
Wyposażony w szersze koła (17”) zapewniające większą stabilność i przyczepne opony, Abarth Pulse ma również nowy układ kierowniczy, który jest bardziej bezpośredni i precyzyjny. Zmieniono również rozmiar układu hamulcowego, aby nie utracić autentycznego DNA Abartha. Nawet silnik brzmi bardziej sportowo dzięki nowemu układowi wydechowemu. W tym celu przeprowadzono skrupulatne prace akustyczne, aby osiągnąć idealne dostrojenie żywego i ekscytującego dźwięku. Jako prawdziwie użytkowy samochód sportowy Abarth Pulse ma wysokość prawdziwego SUV-a z prześwitem 217 mm.
Abarth Pulse oferuje trzy tryby jazdy: Normalny ze sportowym charakterem i komfortem, Manualny zapewniający wszechstronność i osobowość oraz Poison, dostępny wyłącznie w tej marce, z szybką i „trującą” reakcją oraz o wiele przyjemniejszą jazdą. Dzięki specjalnej mapie przyspieszenia możliwe jest osiągnięcie tej samej prędkości w 60% czasu w porównaniu z trybem normalnym.
Tryb Poison można aktywować za pomocą dedykowanego przycisku na kierownicy. Zaskakuje obciążeniem kierownicy, co pozwala na stabilniejszą jazdę, z wyraźniejszą progresją przy wyższych prędkościach. Istnieje również dynamiczne wektorowanie momentu obrotowego, system, który rozdziela moment obrotowy na koła podczas pokonywania zakrętów, czyniąc pojazd bardziej prowokującym i sugestywnym w manewrach. Ma również super sportową kalibrację skrzyni biegów, z szybszą zmianą i automatyczną redukcją biegów podczas hamowania, aby pomóc w hamowaniu silnikiem i przewidywać włączenie najodpowiedniejszego biegu, aby wznowić przyspieszanie. Sterowanie trakcją i stabilnością staje się mniej uciążliwe, oferując jeszcze bardziej sportową jazdę.
Bezpieczeństwo i technologia
W Abarth Pulse nie mogło zabraknąć bezpieczeństwa i technologii. Pod tym względem oferuje kilka standardowych elementów, które w innych modelach tej kategorii są oferowane jako opcjonalne. Centrum multimedialne z ekranem o przekątnej 10,1 cala jest dostarczane z systemem Connect////Me, platformą usług połączonych, która ma ponad 30 funkcji. Użytkownik może uzyskać dostęp do informacji o swoim pojeździe, takich jak diagnostyka i lokalizacja, za pośrednictwem smartfona, smartwatcha, a nawet za pośrednictwem osobistego asystenta, takiego jak Alexa lub Asystent Google.
Ponadto Abarth Pulse jest wyposażony w ADAS (Advanced Driving Assistance Systems) z następującymi funkcjami: automatyczne przełączanie reflektorów, ostrzeganie o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu i automatyczne hamowanie awaryjne. Posiada również automatyczny elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, który utrzymuje włączony hamulec po zdjęciu stopy z pedału, zapewniając większy komfort podczas jazdy. Model ten jest również standardowo wyposażony w przednie i boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową i głowę dla kierowcy i pasażerów.
Abarth Pulse posiada również łopatki zmiany biegów, które znajdują się tuż za kierownicą i jednym dotknięciem można zmieniać biegi. SUV jest również wyposażony w bezprzewodową ładowarkę (ładowarka indukcyjna) do smartfonów, 7-calowy, w pełni cyfrowy zestaw wskaźników Abartha z informacjami takimi jak ciśnienie turbosprężarki, siła przeciążenia i moc na głównym ekranie, cyfrowa automatyczna klimatyzacja, w pełni diodowe reflektory i tylne światła, automatyczna reflektory, czujnik deszczu z automatyczną aktywacją wycieraczek przedniej szyby i Keyless Entry’n Go. Dopełnieniem, gdy klient uruchamia pojazd, jest ruch powitalny Abarth w zestawie wskaźników i na ekranie centrum multimedialnego.
Ile kosztuje Abarth Pulse? Oto ceny w Brazylii:
Brazylia (z wyjątkiem São Paulo): 149.990 reali
Stan São Paulo: 154.731 reali
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Abarth / Stellantis
Najnowsze komentarze