poniedziałek, 23 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Absurdalna polska reklama Peugeot 3008. Dlaczego połączyli hybrydę z doświetlaniem zakrętów?

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-05-14
w Peugeot, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
795 51
15
725
UDOSTĘPNIEŃ
2.4k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska

Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy

Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy

Peugeot 3008 II to przełomowy dla marki model, który stał się wielkim sukcesem w Europie. Nowoczesne, zdecydowane linie nadwozia, świetnie zaprojektowane wnętrze, spójna wizja całego samochodu, szeroki wybór napędów, także hybrydowych. Wszystko to sprawiło, że sprzedaje się jak świeże bułeczki.

I chyba nic dziwnego, że w rekordowym 2018 roku zdecydowało się na niego ponad dwieście tysięcy klientów a nawet w trudnym, pandemicznym 2021, Peugeot sprzedał blisko 140 tysięcy sztuk tego modelu. Co jednak myślały osoby, które są odpowiedzialne za najnowszą reklamę Peugeota 3008 naprawdę nie wiem. To jakiś absurd!

„Odważna, zaawansowana technologicznie konstrukcja Hybrydowego Peugeot 3008 z funkcją statycznego doświetlania zakrętów, pozwoli Ci dostrzec to, co pozornie niewidoczne. Naładuj baterię i poczuj beztroski spokój z jazdy – nawet nocą.”

Te dwa zdania, które mają reklamować samochód, brzmią moim zdaniem tak, jakby ich fragmenty zostały napisane przez cztery różne osoby, z których każda próbowała promować jakiś inny element:

  • Odważna, zaawansowana technologicznie konstrukcja hybrydowa,
  • Statyczne doświetlanie zakrętów,
  • Jazda na silniku elektrycznym
  • Spokojna (w domyśle bezpieczna) jazda nocą,

Największy dysonans, który aż do mnie krzyczy z tej reklamy, to kwestia połączenia napędu hybrydowego z doświetlaniem zakrętów. Aż chciałoby się zapytać twórcę owego zdania, co on miał tak naprawdę na myśli. Czy hybryda ma coś wspólnego z dwoma niewielkimi reflektorkami, doświetlającymi pobocze? Jaki sens jest łączenia tych rozwiązań? Brak tu logiki i spójności.

Gdzie tu sens i logika? Reklama Peugeot 3008, która raczej nie przyniesie efektów

Poza tym prawie wszystko się zgadza. Prawie. Nie sposób nie zgodzić się ze sformułowaniem, że konstrukcja Peugeot 3008 jest odważna. Hybryda jest zaawansowana technologicznie, samochód ma doświetlanie zakrętów. Dalej mamy sformułowanie o czymś „pozornie niewidocznym”, też jakoś niepasujące do przekazu. Bardziej by tu pasowało opowiedzenie o systemie noktowizora, czyli w tym przypadku Peugeot Night Vision. Wtedy rzeczywiście rzeczy pozornie niewidoczne stają się dostrzegalne. Nie raz i nie dwa chwaliliśmy to rozwiązanie i docenialiśmy. Ale doświetlanie zakrętów? Naprawdę?

Peugeot 3008 nie kojarzy mi się też ze spokojną jazdą nocą. Wręcz przeciwnie! Hybryda (a o tym mówi przecież reklama) może mieć nawet 300 KM, które z kompaktowego 3008 czynią rajdówkę. Co prawda kosztuje to wtedy odpowiednio (cena hybrydowego 300-konnego 3008 zaczyna się od 221 tysięcy zł), ale spokoju tu nie zaznasz. Ciszy – tak. Za to dynamika jest niesamowita, wciska w fotel. Peugeot przyspiesza w 5,9 sekundy do setki. Spokój? Nie!

Bardzo się cieszę, kiedy widzę reklamy marki Peugeot w Polsce. Są to samochody warte, by je poznać i być może zdecydować się na zakup. Jednak taka absurdalna w mojej opinii reklama nie przynosi ani efektów sprzedażowych ani nie świadczy zbyt dobrze o osobach, które odpowiadają za kampanię.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.3 7 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 3008Peugeot
Udostepnij290Tweet181Udostepnij51
Poprzedni

Citroën C4 zdobył nagrodę Samochód Roku Maroka za rok 2022

Następny

Szczepan Twardoch szalał w 300-konnym Alpine A110S na Śląsku

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Szczepan Twardoch szalał w 300-konnym Alpine A110S na Śląsku

Peugeot 508 SW Sport Engineered vs BMW 330e xDrive Touring: który lepszy?

Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM: spalanie, miejsce na tylnych siedzeniach, bagażnik

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
15 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Bart - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Slawo - Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Fan Panharda - Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Łukasz - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Yaro - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Paweł - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Darek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • wolny człowiek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Arek - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy
  • Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Ile kosztuje najtańsza Dacia z klimatyzacją? Sprawdzamy ceny popularnych modeli: Duster, Jogger i Sandero 2022
  • Kolejki w warsztatach zakładających instalacje LPG
  • Czy to nowy Citroën 2CV 2022?
  • Citroën ogłasza plany na swój pierwszy samochód elektryczny dla Indii
  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
15
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.