Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

ADAC Opel Electric Rally Cup: marka Opel zdobywa punkty za odpowiedzialność ekologiczną w rajdach

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2024-06-15
w Wiadomości, Opel
Czas czytania 5 minut
41
A A
0
1. ADAC Opel Electric Rally Cup marka Opel zdobywa punkty za odpowiedzialnosc ekologiczna w rajdach Wiadomości
  • Zrównoważony rozwój ma ogromne znaczenie w pierwszym na świecie jednomarkowym rajdowym pucharze samochodów elektrycznych

  • Samochody rajdowe „tankują” „zieloną” energię elektryczną z sieci publicznej

  • Odpowiedzialność ekologiczna uczestników w wielu obszarach

  • Nagroda za zrównoważony rozwój dla koncepcji pucharu i firm partnerskich

ADAC Opel Electric Rally Cup „powered by GSe”, którego czwarty sezon właśnie trwa, zadomowił się już na stałe w europejskim krajobrazie rajdowym. Duża liczba uczestników, z młodymi załogami z ośmiu krajów, w tym co najmniej trzy załogi składające się wyłącznie z kobiet, zapewnia wysokiej klasy sport na wymagających odcinkach specjalnych w Niemczech, Austrii, Francji, Czechach i Holandii.

Peugeot 408 – reklama

ADAC Opel Electric Rally Cup wyróżniają nie tylko wysokie ambicje sportowe i przekonująca koncepcja rozwoju kierowców (zdobywca pucharu awansuje w barwach Opla do Rajdowych Mistrzostw Europy Juniorów w następnym roku), ale także wzorowy zrównoważony rozwój. Zdobycie w 2023 roku nagrody zrównoważony rozwój  (Sustainability Award), przyznawanej przez Niemiecką Federację Sportów Motorowych (DMSB), oficjalnie podkreśla ogólną spójność koncepcji.

Komponenty, które nie zostały zmienione w stosunku do modelu produkcyjnego Opel Corsa Rally Electric, takie jak silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM), falownik DC i akumulator, w pełni spełniły wysokie oczekiwania pod względem niezawodności i trwałości. „W 2024 r. samochody rywalizują już w czwartym sezonie pucharu i nie mieliśmy dotąd ani jednego problemu z żadnym z akumulatorów” – mówi dyrektor Opel Motorsport, Jörg Schrott. – „Wręcz przeciwnie, nasz samochód rozwojowy przejechał już prawie 15 000 kilometrów w trudnych warunkach rajdowych. Niedawno przetestowaliśmy akumulator w laboratorium, gdzie jego resztkowa pojemność wynosiła 96 procent. Pokazuje to, że nie składaliśmy zespołom obietnic bez pokrycia, obiecując żywotność baterii wynoszącą co najmniej 20.000 kilometrów przejechanych podczas zawodów. Silniki elektryczne również działają doskonale – i to wyłącznie w trudnych warunkach rajdowych„.

2. ADAC Opel Electric Rally Cup marka Opel zdobywa punkty za odpowiedzialnosc ekologiczna w rajdach Wiadomości

Unikalna infrastruktura ładowania wykorzystuje wyłącznie „zieloną” energię z odnawialnych źródeł

Unikalna w skali światowej  mobilna infrastruktura ładowania opracowana na potrzeby Pucharu również okazała się sukcesem.

Warto przeczytać!

Udany pierwszy sezon Alpine A290 w Pucharze FIA EcoRally 07 Wiadomości

Udany pierwszy sezon Alpine A290 w Pucharze FIA EcoRally

2025-11-16
samochod roku 2025 litwa 02 Wiadomości

Nowy Citroën C5 Aircross, Opel Grandland i Dacia Bigster walczą o litewski tytuł „Samochodu roku”

2025-11-15

Dacia Go Dakar w Warszawie, czyli wyjątkowe spotkanie z pięciokrotnym zwycięzcą Dakaru

2025-11-15

Stellantis wycofuje z rynku trzy modele dostawczaków na wodór. Ryzyko wycieków i pożarów

2025-11-14

Ekologiczna energia elektryczna o napięciu od 14 000 do 24 000 woltów jest pobierana z punktów dostępu często spotykanych w krajach europejskich i w specjalnym transformatorze przekształcana jest w 1000-woltowy prąd stały (DC). Z tego transformatora energia elektryczna jest doprowadzana do „kostek ładujących”, z których każda jest do dyspozycji jednego zespołu. Podczas okresowych prac serwisowych Opel Corsa Rally Electric jest ładowany w tych kostkach z mocą do 100 kilowatów. Akumulatory są w pełni naładowane w mniej niż 25 minut, a samochody rajdowe są gotowe do następnego odcinka specjalnego. Elektryczne samochody rajdowe otrzymują w ten sposób „zieloną” energię elektryczną bezpośrednio z publicznej sieci energetycznej.

Zrównoważona całościowa koncepcja ADAC Opel Electric Rally Cup obejmuje również świadome korzystanie z zasobów naturalnych i odpowiedzialność ekologiczną wszystkich zaangażowanych. Czystość parku serwisowego, która obejmuje też segregację odpadów, jest również dla zespołów bardzo ważna. Wszyscy uczestnicy używają butelek na napoje wykonanych z plastiku nadającego się do recyklingu, które mogą napełniać korzystając z dystrybutora wody. Ponadto, w strefie Hospitality pucharowych imprez używane są wyłącznie butelki zwrotne.

3. ADAC Opel Electric Rally Cup marka Opel zdobywa punkty za odpowiedzialnosc ekologiczna w rajdach Wiadomości

Nagroda za zrównoważony rozwój dla ADAC Opel Electric Rally Cup i firm partnerskich

Wybór partnera jako dostawcy odzieży dla zespołu również wpisuje się w te przemyślane pod kątem ekologicznym działania. Niemiecka firma VAUDE nie tylko produkuje wysokiej jakości i dobrze wyglądającą odzież, ale także niedawno otrzymała nagrodę „German Sustainability Prize 2024” (Niemiecka Nagroda za Zrównoważony Rozwój 2024). Jury doceniło przyjazną dla środowiska, energooszczędną produkcję VAUDE. Ich produkty „Rethink” składają się w 95% z nadających się do recyklingu monomateriałów, co umożliwia niemal zamknięty cykl tekstylny. Prawie wszystkie produkty VAUDE posiadają niemiecki „Zielony Punkt” („Grüner Punkt”), państwowy znak ekologiczny dla tekstyliów produkowanych w sposób społecznie i ekologicznie zrównoważony.

„Zrównoważony rozwój jest często modnym hasłem stosowanym w kampaniach marketingowych” – mówi Schrott. – „Tutaj, w ADAC Opel Electric Rally Cup, nie tylko promujemy zrównoważony rozwój, ale także go praktykujemy. Od 2021 r. Opel udowadnia, że rajdy elektryczne działają – nie tylko pod względem osiągów i aspektów sportowych, ale także pod względem odpowiedzialności ekologicznej”.

 

 

źródło: Stellantis Polska


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1. ADAC Opel Electric Rally Cup marka Opel zdobywa punkty za odpowiedzialnosc ekologiczna w rajdach Wiadomości2. ADAC Opel Electric Rally Cup marka Opel zdobywa punkty za odpowiedzialnosc ekologiczna w rajdach Wiadomości3. ADAC Opel Electric Rally Cup marka Opel zdobywa punkty za odpowiedzialnosc ekologiczna w rajdach Wiadomości4. ADAC Opel Electric Rally Cup marka Opel zdobywa punkty za odpowiedzialnosc ekologiczna w rajdach Wiadomości5. ADAC Opel Electric Rally Cup marka Opel zdobywa punkty za odpowiedzialnosc ekologiczna w rajdach Wiadomości6. ADAC Opel Electric Rally Cup marka Opel zdobywa punkty za odpowiedzialnosc ekologiczna w rajdach Wiadomości7. ADAC Opel Electric Rally Cup marka Opel zdobywa punkty za odpowiedzialnosc ekologiczna w rajdach Wiadomości8. ADAC Opel Electric Rally Cup marka Opel zdobywa punkty za odpowiedzialnosc ekologiczna w rajdach Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: SportOpelrajdelektryczny Opel
Udostepnij15Tweet9Udostepnij3
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Wiadomości

    Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

    3456 udostępnienia
    Udostepnij 1382 Tweet 864
  • To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

    3480 udostępnienia
    Udostepnij 1392 Tweet 870
  • Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

    2333 udostępnienia
    Udostepnij 933 Tweet 583
  • To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    5189 udostępnienia
    Udostepnij 2076 Tweet 1297

Testy samochodów

016 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Lodgy 1.5 dCi Prestige 107 KM 2012 – samochód siedmomiejscowy z oszczędnym dieslem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-09-06
06. test używanego Peugeota 307 Pio307 Wiadomości
Testy

Test: używany Peugeot 307 SW 2.0 16V 2004 – obszerny test i opinie użytkownika. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-11-15
Citroen C5 Aircross
Wiadomości

Jaki jest nowy Citroën C5 Aircross II? Testujemy francuskiego SUV-a: pierwsza jazda, opinia

autor Małgorzata Kozikowska
2025-10-01
IMG 1196 Wiadomości
Testy

Test: Renault Captur dCi 110 KM – najpiękniejszy samochód w swojej klasie? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-11-30
07. Dacia Lodgy z silnikiem benzynowym – czy to dobry wybór Wiadomości
Testy

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM – czy to dobry wybór z mocnym silnikiem benzynowym? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-08-01

Najnowsze komentarze

  • RRR - Test: Nowy Renault Austral Full Hybrid 200 KM oraz Espace Full Hybrid 200 KM. Aż 1100 km zasięgu
  • Rafał - Czy nowe Renault Twingo 2026 naprawdę przekona klientów? Pułapki mody retro
  • Anonim - To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025
  • Kulson - Francuscy dziennikarze przetestowali DS N°8 na autostradzie. Czy naprawdę przejedzie ponad 500 km?
  • Bodzio - Nowy komfortowy elektryczny SUV Citroën C5 Aircross Comfort Range już w polskich salonach
  • Roman - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu
  • Anonimowo - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu

Zobacz też

DS Camargue – piękna wizja

Czy Fiat zamknie fabrykę silników w Polsce? A może pytanie brzmi kiedy?

Test: Citroën C3 Aircross 1.6 blueHDi 120 KM – modny crossover z szewronami. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz